Yazılım ve Teknoloji Geliştirme Şirketi OBASE, 12 yıldır Microsoft ile eser ve projeler geliştirmek üzere Stratejik İş Paydaşlığı yürütüyor. Bu paydaşlığın son örneği ise Microsoft Teknoloji Merkezi içerisinde yer alan Müşteri Data Platformu projesi oldu. Tüm müşteri etkileşim kanallarından elde edilen bilgileri işleyip, oluşturulan bütünsel müşteri profilleri, KPI, segment ve akıllı tahminlemelerle tüketiciyle temas ortamlarındaki tecrübesi düzgünleştirmeye odaklı tahlil, işletmelerin hakikat vakit ve noktada gerçek öneriyi sunma yetkinliğini maksimize ediyor.
Türkiye’nin öncü teknoloji geliştirme ve yazılım şirketlerinden OBASE, başta perakende olmak üzere telekomünikasyondan, finans, ulaşıma kadar pek çok dala yönelik özel tahliller sunuyor. Kurumun geliştirdiği yazılımları, şirketlere hem B2B hem de B2C kanallarında sürat, vakit ve maliyet avantajı sağlarken çalışan ve müşteri memnuniyetini de üst noktalara çıkartıyor.
2010 yılında Microsoft ile eser ve projeler geliştirmek üzere Stratejik İş İştiraki başlatan OBASE, bu iştirak ile de pek çok muvaffakiyet öyküsüne imza atıyor. Ortaya çıkan son örnek ise önde gelen şirketlerin şimdiden dikkatini çekmiş durumda. O denli ki geçtiğimiz günlerde gerçekleşen Perakende Günleri 2022 kapsamındaki Microsoft standında gösterilen, tıpkı vakitte Microsoft Perakende Tecrübe Merkezi’nde yer alan tahlil ailesi büyük ilgi çekti.
Müşteri Tecrübe Merkezi’nde sergilen tahlilde, “Müşterilerle online ve mağaza ortamında yaşanan etkileşimleri yapay zeka uygulamalarıyla nasıl kişiselleştirebilirsiniz? Yanlışsız eseri, hakikat müşteriyle gerçek yerde nasıl buluşturursunuz? Mağaza operasyonları nasıl daha akıllı hale gelebilir? Planlama ve yürütmeyi gerçek vakitli denetim ederek müşteri memnuniyeti ve verimlilik nasıl artırılır?” üzere pek çok sorunun cevabını, 8 farklı interaktif örnekle yapılan sanal cinsle açıklanıyor.
Microsoft Perakende Tecrübe Merkezi, yeni teknolojiler hakkında bilgi edinmek ve bu teknolojileri uygulamalı olarak görmek için ziyaretçilere etkileşimli bir ortam sağlıyor. Pekala bu eşsiz tecrübe ortamındaki OBASE tahlili nedir? Mevzuyla ilgili bilgi veren OBASE Kurucu Ortağı ve CEO’su Dr. Bülent Kol; “Proje üzerinde 2021 yılından bu yana çalışıyoruz. Microsoft CDP – Dynamics 365 Customer Insights üzerinde geliştirilen tahlil, işletmelerin son müşterilerine rastgele bir etkileşim anında sunduğu eser yahut hizmetin yaratacağı bedeli maksimize ediyor. Tüm bilgi kanallarından elde edilen datalar ile bütünsel tekil müşteri profilleri oluşturmak mümkün. Ayrıyeten müşteri hareketlerinden elde edilen KPI, segment ve akıllı tahminlemelerle kurumlara tüketiciyle temas edebilmek için aksiyonlar alma imkanı tanıyor. Microsoft Synapse ve Customer Insights ile tümleşik Uygulama Bulut alt yapısında SaaS servis olarak çalışıyor” diyor.
Microsoft Türkiye Kurumsal ve Kamu Müşterilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tüzünsu ise, “Bu kapsamda Obase ile hayata geçirdiğimiz uzun soluklu iş birliğimizin hem perakende kesiminin hem de perakende odaklı yazılım pazarının gelişmesinde kritik rol oynayacağına inanıyoruz.
“Geçtiğimiz son 2 yılda ülkemizin dijital dönüşümüne katkıda bulunacak bir dizi yatırımlar gerçekleştirdik. Bu yatırımlardan biri olan Microsoft Perakende Tecrübe Merkezimiz ile perakende dalının geleceğini şekillendirecek teknolojileri bir ortada sunmayı hedefliyoruz. Her sene katlanarak artan iş birliğimizin gerisinde aslında ortak bir misyon yatıyor; Türkiye’de geliştirmek, Türkiye’de üretmek ve dünyaya sunmak. Türkiye’yi global pazarlarda temsil edecek, ülkemizin teknoloji alanındaki gücünü artıracak çalışmalarda Obase ile birlikte yürümekten memnunluk duyuyoruz” dedi.
Grup Şirketlerinde ortak müşteri bakış açısını getiren çözüm
Teknolojinin şirketlerin çoklu kanal yapılarında yarattığı orkestra idare ve icra düzeneği, çoklu şirket yapılarının da ortak müşteri bakış açısı ile son müşterilerine daha katma bedelli hizmetler vermesine de imkan sağlıyor. Tahlilin şimdiden Türkiye’nin en büyük holdinglerinden biri tarafından tercih edildiğini anlatan Bülent Kısım, “Önemli holdinglerimizden biri B2C kanalında tahlili kullanmaya hazırlanıyor. İşletmelerin mevcut müşteri memnuniyetini arttırmasına imkan sağlayan ve Omnichannel ‘Upsell/CrossSell’ fırsatı sunan bu çalışmamıza ilgi her geçen gün artıyor. Şirketler bu tahlili kullandıklarında, OBASE’in öbür eser ve hizmetleriyle doğal ilişki sağlayarak müşteri yolcuğunu uçtan uca güçlendirebiliyor. Ayrıyeten OBASE olarak bu tahlilin sağlanmasında ve süreç idaresinde işletmelerin gereksinim duyacağı tüm dayanağı güçlü takımımızla sunuyoruz” dedi.
Microsoft Perakende Tecrübe Merkezi’nde tedarik zincirlerinde şeffaflığı artıran, kırılganlığın önlenmesine yardımcı olan Obase tahlilleri de yer alıyor. Obase’in Microsoft Bulut Ortamında geliştirdiği tahliller, perakendecilere gerçek vakitli operasyonu ve tüm kanalları bilgiye dayalı tümleşik yönetmeye imkan veren, tüketicinin hayatını kolaylaştıran tahliller sunuyor.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı