Tüm web siteleri bir noktada gelir ve bir süre sonra SEO’ya ihtiyacınız olacaktır. Sayfalarına SEO adımları uygulayarak web siteniz optimize edilecek ve Google’ın sevdiği bir konuma yerleştirilecektir. Bu durumda SEO, yeni bir kullanıcı olarak size geri dönecek ve Google’da daha iyi bir sıralama elde edecektir. İşletmeniz markalaşma yolunda büyük adımlar attı ve büyümeye devam ediyor.
SEO iyi bir adım atmaya adanmıştır. Birincisi “sayfa dışı SEO”, ikincisi “On Page SEO” olarak adlandırılır.
Hatırlanması gereken ilk şey, aldığınız bağlantıların trafiği yüksek ve sektörünüzdeki insanların zamanını harcadığı web siteleri olması gerektiğidir.
Bağlantıyı ikinci adımda aldıysanız bağlantının kalıcı olduğundan emin olun. Kalıcı olmayan bağlantılar bir süre için size fayda sağlarken, kalıcı bağlantılar her zaman size fayda sağlayacaktır. Bağlantının kalıcı olduğundan emin olun.
Üçüncü adım olarak haber sitelerinden uzak durun. Haber sitelerinin içerikleri karışık (cinayet, ölüm vb) olduğu için elde edilen linkler siteye zarar verebilmektedir.
Dördüncü adım, aynı anda çok sayıda alışveriş yapmamaktır. Google, birden fazla satın alma işlemini spam olarak sınıflandırabilir. Doğal olmaya çalışın. Doğal olmak her zaman iyidir. Trafik hemen akmaz. Tabii ki, ikmaller var ve kalıcı kullanıcılar elde edebilirsiniz.
Analiz etmek, yukarıdaki makalede anlatıldığı gibi, rakiplerinizin nereden link aldığını görür ve bu alanlardan link alarak sektörünüzdeki kullanıcılara ulaşabilir ve onları yakalayabilirsiniz.
Trafik bir yana, milyonlarca aktif sosyal medya kullanıcısı sayesinde marka bilinirliğini artırarak potansiyel müşterilere ulaşmak çok kolay.
Sosyal medyada, genellikle günde en az bir hikaye ve haftada en az üç gönderi yayınlamak uygundur. Tasarımınız dikkat çekici ve bilgilendirici olmalıdır. Yüksek beğeni ve kayıt oranı ile kullandığınız sosyal medya platformu sizi kısa sürede yüksek trafik ve farkındalık ile ödüllendirecektir.
SEO iyi bir adım atmaya adanmıştır. Birincisi “sayfa dışı SEO”, ikincisi “On Page SEO” olarak adlandırılır.
On page SEO adımlar şu şekildedir;
- Başlık optimizasyonu
- Görsel optimizasyonu
- URL düzenlemeleri
- Meta açıklamaları
- Site içi yönlendirmeler
- Makalelerde anahtar kelime düzenlemeleri
Off page SEO adımları şunlardır;
- Backlink alımı
- Rakip analizi
- Aktif sosyal medya kullanımı
- Kullanıcı odaklı içerik oluşturma
- Google Ads ve Sosyal medya reklamları
- Google Search Console ve Google Analytics kurulumları
Backlink Önemi
Backlink, site dışı SEO’nun en detaylı alt dalıdır. Backlink alımları çok önemli bir konu ama kaliteli alımların, zararların, habersiz alımların önemli faydalarının olduğu alanlardır. Geri bağlantı almak için birkaç önemli alt dal vardır. Bu alt maddeleri dikkatlice inceleyerek bilinçli olarak backlink satın alabilirsiniz.Hatırlanması gereken ilk şey, aldığınız bağlantıların trafiği yüksek ve sektörünüzdeki insanların zamanını harcadığı web siteleri olması gerektiğidir.
Bağlantıyı ikinci adımda aldıysanız bağlantının kalıcı olduğundan emin olun. Kalıcı olmayan bağlantılar bir süre için size fayda sağlarken, kalıcı bağlantılar her zaman size fayda sağlayacaktır. Bağlantının kalıcı olduğundan emin olun.
Üçüncü adım olarak haber sitelerinden uzak durun. Haber sitelerinin içerikleri karışık (cinayet, ölüm vb) olduğu için elde edilen linkler siteye zarar verebilmektedir.
Dördüncü adım, aynı anda çok sayıda alışveriş yapmamaktır. Google, birden fazla satın alma işlemini spam olarak sınıflandırabilir. Doğal olmaya çalışın. Doğal olmak her zaman iyidir. Trafik hemen akmaz. Tabii ki, ikmaller var ve kalıcı kullanıcılar elde edebilirsiniz.
Rakip Analizinin Önemi
Rekabet analizi yaparak sektörünüzdeki rakipler hakkında bilgi edinebilirsiniz. Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini anlayarak bu noktaları kendi planlarınızı oluşturmak ve rakiplerinizle rekabet etmek için kullanabilirsiniz. Bir rakibin analizinin en önemli yönü, sosyal medyada aktif olup olmadıkları ve bağlantıyı hangi web sitesinden aldıkları gibi zamanlarını nerede geçirdikleridir. Her detaya ulaşabilirsiniz.Analiz etmek, yukarıdaki makalede anlatıldığı gibi, rakiplerinizin nereden link aldığını görür ve bu alanlardan link alarak sektörünüzdeki kullanıcılara ulaşabilir ve onları yakalayabilirsiniz.
Analizde kendime sorduğum 10 soruyu sıralandı;
- Sektördeki rakipleriniz kimler?
- Sektördeki rakiplerinizin hedef kitleleri kimler?
- Rakiplerinizin sunduğu ürün veya hizmetleri neler?
- Rakiplerinizin ürün veya hizmetlerinize verdiği fiyat ne?
- Rakiplerinizin geçmişteki stratejileri neler?
- Rakiplerinizin geleneksel ve dijital pazarlama faaliyetleri neler?
- Rakiplerinizin güçlü yanları neler?
- Rakiplerinizin zayıf yanları neler?
Google Search Console Önemi
Google Arama Konsolu, Google tarafından sağlanan web sayfalarında grafik görüntülemek için kullanışlı bir araçtır. Web siteniz, sayfa hataları ve trafik durumunuz için birçok önemli bilgiyi öğrenebilirsiniz. Bu araç sayesinde, web sitenizdeki anahtar kelimelerin sıralamasını da görebilirsiniz. Google, sıralama ve marka konumlarını elde etmek için kesinlikle bu kullanışlı aracı kullanmanız gerekir. Bu araç SEO’nun sağ kolu olarak adlandırılabilir.Sosyal Medyada Aktif Rol Alın
Sosyal medya, trafikte ve marka oluşturmada en etkili ve basit unsurlardan biridir. Yeni ve ilgi çekici sosyal medya gönderilerini (Instagram, Facebook vb.) kullanarak yeni kullanıcıları sosyal medya hesabınıza yönlendirerek yeni bağlantılar toplayın. Toplanan bağlantıları Hikayeler bölümünde web sayfanıza bağlayarak trafik kazanabilirsiniz.Trafik bir yana, milyonlarca aktif sosyal medya kullanıcısı sayesinde marka bilinirliğini artırarak potansiyel müşterilere ulaşmak çok kolay.
Sosyal medyada, genellikle günde en az bir hikaye ve haftada en az üç gönderi yayınlamak uygundur. Tasarımınız dikkat çekici ve bilgilendirici olmalıdır. Yüksek beğeni ve kayıt oranı ile kullandığınız sosyal medya platformu sizi kısa sürede yüksek trafik ve farkındalık ile ödüllendirecektir.