Oğle Namazı En Son Ne Zamana Kadar Kılınır,
Oğle Namazı En Son Kaca Kadar Kılınır
Oğle namazının başlangıcının, guneşin batıya donmesi (zevafi) olduğunda goruş birliği vardır: Guneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar gecen zaman icinde, namazları kıl(elİsra,1778) EbU Yusuf, Muhammed, Şafii, Malik ve Ahmed b Hanbel'e gore oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin bir misline kadar uzadığı andır Dayandıkları delil, Cebrail aleyhisselam'ın Hz Peygamber'e imamlık yaparak namaz vakitlerini gostermesidir Cunku Cebrail (as) birinci defasında oğle namazını guneşin zevalinden hemen sonra kıldırmış; ikinci defasında ise, cisimlerin golgesi bir misli olunca kıldırmıştır Bununla oğle namazı vaktinin başlangıc ve son sınırlarını belirlemek istemiştir (Tirmizi, Mevakit, l; Ahmed b Hanbel, I, 383, III, 330; EbU Davud, Salat, III; Nesai, Mevakit, VI, X, XV)
EbU Hanife'ye gore ise oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin iki katına cıkmasıdır Delil şu hadistir: Oğle namazını serin zamana geciktiriniz Şuphesiz sıcaklığın şiddeti, cehennemin kaynamasındandır(Buhari, Mevakit, 9, 10; Bed'ulHalk, 10; EbU Davud Salat, IV; Tirmizi, Salat, V; Nesai, Mevakit, V) Hz Peygamberin yaşadığı bolgede sıcağın en şiddetli zamanı, cisimlerin golgesi bir katına ulaştığı zamandır Diğer yandan Cebrail (as) ikindi namazını cisimlerin golgesi iki katına ulaşınca kıldırmıştır (Tirmizi, Mevakit,1; Ahmed b Hanbel III, 330)
Guneş gok yuzunde en yuksek noktaya ulaşınca, dikili cisimlerin golgesi artık durur Kısa bir sure icin sabit olan bu golgeye fey'i zevaldenir Guneş batıya donunce, bu sabit golge haric, dikili cisimlerin golgesinin bir katına ulaştığı zamana asrı evvel, iki katına ulaştığı zamana ise asrı sanidenir Coğunluk İslam hukukcularına gore oğlenin vakti asrı evvele kadardır Guneşin tam tepemize gelip, golge doğu tarafa doğru uzamaya başladığı vakitten itibaren guneş tepe noktasında iken mevcut olan golge haric ki, buna fecri zevaldenir, (Her şeyin golgesinin bir veya iki katı oluncaya kadar devam eden zamandır)
EbU Hanife'ye gore golgenin fey'i zeval haric iki katı kadar; imam EbU Yusuf ile imam Muhammed'e gore ise bir katı kadar olduğu zaman sona erer Bunun yerine, yurdumuzda ve hemen butun İslam ulkelerinde, takvimlerde ve ezanlarda İmameynin goruşu esas alınmaktadır Bu durumda: Oğle namazını, golgenin bir katı kadar olduğu zaman gelmeden once İkindi namazım da golgenin iki katı olduktan sonra kılmak uygundur Bununla beraber, her şeyin golgesi fey'i zeval haric iki katı oluncaya kadar oğle namazı kılınabileceği gibi, İmam EbU Yusuf ile İmam Muhammenin goruşlerine gore golge her şeyin bir katı olduktan sonra ikindi namazı kılınabilir
Alıntı
Oğle Namazı En Son Kaca Kadar Kılınır
Oğle namazının başlangıcının, guneşin batıya donmesi (zevafi) olduğunda goruş birliği vardır: Guneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar gecen zaman icinde, namazları kıl(elİsra,1778) EbU Yusuf, Muhammed, Şafii, Malik ve Ahmed b Hanbel'e gore oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin bir misline kadar uzadığı andır Dayandıkları delil, Cebrail aleyhisselam'ın Hz Peygamber'e imamlık yaparak namaz vakitlerini gostermesidir Cunku Cebrail (as) birinci defasında oğle namazını guneşin zevalinden hemen sonra kıldırmış; ikinci defasında ise, cisimlerin golgesi bir misli olunca kıldırmıştır Bununla oğle namazı vaktinin başlangıc ve son sınırlarını belirlemek istemiştir (Tirmizi, Mevakit, l; Ahmed b Hanbel, I, 383, III, 330; EbU Davud, Salat, III; Nesai, Mevakit, VI, X, XV)
EbU Hanife'ye gore ise oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin iki katına cıkmasıdır Delil şu hadistir: Oğle namazını serin zamana geciktiriniz Şuphesiz sıcaklığın şiddeti, cehennemin kaynamasındandır(Buhari, Mevakit, 9, 10; Bed'ulHalk, 10; EbU Davud Salat, IV; Tirmizi, Salat, V; Nesai, Mevakit, V) Hz Peygamberin yaşadığı bolgede sıcağın en şiddetli zamanı, cisimlerin golgesi bir katına ulaştığı zamandır Diğer yandan Cebrail (as) ikindi namazını cisimlerin golgesi iki katına ulaşınca kıldırmıştır (Tirmizi, Mevakit,1; Ahmed b Hanbel III, 330)
Guneş gok yuzunde en yuksek noktaya ulaşınca, dikili cisimlerin golgesi artık durur Kısa bir sure icin sabit olan bu golgeye fey'i zevaldenir Guneş batıya donunce, bu sabit golge haric, dikili cisimlerin golgesinin bir katına ulaştığı zamana asrı evvel, iki katına ulaştığı zamana ise asrı sanidenir Coğunluk İslam hukukcularına gore oğlenin vakti asrı evvele kadardır Guneşin tam tepemize gelip, golge doğu tarafa doğru uzamaya başladığı vakitten itibaren guneş tepe noktasında iken mevcut olan golge haric ki, buna fecri zevaldenir, (Her şeyin golgesinin bir veya iki katı oluncaya kadar devam eden zamandır)
EbU Hanife'ye gore golgenin fey'i zeval haric iki katı kadar; imam EbU Yusuf ile imam Muhammed'e gore ise bir katı kadar olduğu zaman sona erer Bunun yerine, yurdumuzda ve hemen butun İslam ulkelerinde, takvimlerde ve ezanlarda İmameynin goruşu esas alınmaktadır Bu durumda: Oğle namazını, golgenin bir katı kadar olduğu zaman gelmeden once İkindi namazım da golgenin iki katı olduktan sonra kılmak uygundur Bununla beraber, her şeyin golgesi fey'i zeval haric iki katı oluncaya kadar oğle namazı kılınabileceği gibi, İmam EbU Yusuf ile İmam Muhammenin goruşlerine gore golge her şeyin bir katı olduktan sonra ikindi namazı kılınabilir
Alıntı