Oğle Namazı Ne Zamana Kadar Kılınır
Oğle Namazı ; Guneşin gok yuzunun tam ortasından batıya donduğu andan, cisimlerin golgesi bir ya da iki katına cıkıncaya kadar kılınacak dort rekatlı bir namazın adıdır
Oğle namazının başlangıcının, guneşin batıya donmesi (zevafi) olduğunda goruş birliği vardır: Guneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar gecen zaman icinde, namazları kıl(elİsra,1778) EbU Yusuf, Muhammed, Şafii, Malik ve Ahmed b Hanbel'e gore oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin bir misline kadar uzadığı andır Dayandıkları delil, Cebrail aleyhisselam'ın Hz Peygamber'e imamlık yaparak namaz vakitlerini gostermesidir Cunku Cebrail (as) birinci defasında oğle namazını guneşin zevalinden hemen sonra kıldırmış; ikinci defasında ise, cisimlerin golgesi bir misli olunca kıldırmıştır Bununla oğle namazı vaktinin başlangıc ve son sınırlarını belirlemek istemiştir (Tirmizi, Mevakit, l; Ahmed b Hanbel, I, 383, III, 330; EbU Davud, Salat, III; Nesai, Mevakit, VI, X, XV)
EbU Hanife'ye gore ise oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin iki katına cıkmasıdır Delil şu hadistir: Oğle namazını serin zamana geciktiriniz Şuphesiz sıcaklığın şiddeti, cehennemin kaynamasındandır(Buhari, Mevakit, 9, 10; Bed'ulHalk, 10; EbU Davud Salat, IV; Tirmizi, Salat, V; Nesai, Mevakit, V) Hz Peygamberin yaşadığı bolgede sıcağın en şiddetli zamanı, cisimlerin golgesi bir katına ulaştığı zamandır Diğer yandan Cebrail (as) ikindi namazını cisimlerin golgesi iki katına ulaşınca kıldırmıştır (Tirmizi, Mevakit,1; Ahmed b Hanbel III, 330)
Guneş gok yuzunde en yuksek noktaya ulaşınca, dikili cisimlerin golgesi artık durur Kısa bir sure icin sabit olan bu golgeye fey'i zevaldenir Guneş batıya donunce, bu sabit golge haric, dikili cisimlerin golgesinin bir katına ulaştığı zamana asrı evvel, iki katına ulaştığı zamana ise asrı sanidenir Coğunluk İslam hukukcularına gore oğlenin vakti asrı evvele kadardır
Oğle Namazı ; Guneşin gok yuzunun tam ortasından batıya donduğu andan, cisimlerin golgesi bir ya da iki katına cıkıncaya kadar kılınacak dort rekatlı bir namazın adıdır
Oğle namazının başlangıcının, guneşin batıya donmesi (zevafi) olduğunda goruş birliği vardır: Guneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar gecen zaman icinde, namazları kıl(elİsra,1778) EbU Yusuf, Muhammed, Şafii, Malik ve Ahmed b Hanbel'e gore oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin bir misline kadar uzadığı andır Dayandıkları delil, Cebrail aleyhisselam'ın Hz Peygamber'e imamlık yaparak namaz vakitlerini gostermesidir Cunku Cebrail (as) birinci defasında oğle namazını guneşin zevalinden hemen sonra kıldırmış; ikinci defasında ise, cisimlerin golgesi bir misli olunca kıldırmıştır Bununla oğle namazı vaktinin başlangıc ve son sınırlarını belirlemek istemiştir (Tirmizi, Mevakit, l; Ahmed b Hanbel, I, 383, III, 330; EbU Davud, Salat, III; Nesai, Mevakit, VI, X, XV)
EbU Hanife'ye gore ise oğle namazı vaktinin sonu, cisimlerin golgesinin iki katına cıkmasıdır Delil şu hadistir: Oğle namazını serin zamana geciktiriniz Şuphesiz sıcaklığın şiddeti, cehennemin kaynamasındandır(Buhari, Mevakit, 9, 10; Bed'ulHalk, 10; EbU Davud Salat, IV; Tirmizi, Salat, V; Nesai, Mevakit, V) Hz Peygamberin yaşadığı bolgede sıcağın en şiddetli zamanı, cisimlerin golgesi bir katına ulaştığı zamandır Diğer yandan Cebrail (as) ikindi namazını cisimlerin golgesi iki katına ulaşınca kıldırmıştır (Tirmizi, Mevakit,1; Ahmed b Hanbel III, 330)
Guneş gok yuzunde en yuksek noktaya ulaşınca, dikili cisimlerin golgesi artık durur Kısa bir sure icin sabit olan bu golgeye fey'i zevaldenir Guneş batıya donunce, bu sabit golge haric, dikili cisimlerin golgesinin bir katına ulaştığı zamana asrı evvel, iki katına ulaştığı zamana ise asrı sanidenir Coğunluk İslam hukukcularına gore oğlenin vakti asrı evvele kadardır