adanali
FD Üye
- Katılım
- Eki 20, 2019
- Mesajlar
- 2,792
- Etkileşim
- 0
- Puan
- 36
- Yaş
- 36
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 69
Öğle Namazının Sünnetinin Terki ?
"öğle namazının farzından önce, dört rekat sünneti terk eden kimse şefaatime nail olamaz." Bu hadis sahih midir? öğle namazının ilk sünnetini kılmayan şefaate nail olmaz mı?
Hidaye'de bu hadis “Babu'n-Nevafil”de zikredilmiştir. Şerhinde de hadisin kaynağına yer verilmemiştir.
Bazı alimlere göre, bunun anlamı şudur:
Hz. Peygamber (a.s.m)'in biri genel olarak herkes için geçerli olan umumi şefaati, diğeri ise bazı kimseler için söz konusu olan hususi şefaati olmak üzere iki tür şefaati vardır. Buradaki şefaatten maksat umumi olan değil, hususi olandır. Böyle bir üslubun tercihi ise, bu sünnetlerin bütün bütün terk edilmesini önlemeye yöneliktir.(bk.b Reddu'l-Muhtar, II/14).
Nevevi, Cezeri ve Zuheyli gibi zatlar eserlerinde bu hadisten söz etmemişlerdir. Halbuki, Durrru'l-muhtar'da konumuz olan hadisle birlikte öğle sünnetinin faziletinden sözettikleri yerde,
“Kim öğle namazından önce dört ve öğleden sonra dört rekat –sünnet- namazına devam ederse, Allah onu cehenneme haram kılar.”
hadisine yer vermişlerdir. Kütübü Sitte'de bu hadise yer verildiği halde, Hidaye'de geçen rivayete yer verilmemiştir.(bk. Neylu'l-Evtar, c. II/20).öğle Namaz
"öğle namazının farzından önce, dört rekat sünneti terk eden kimse şefaatime nail olamaz." Bu hadis sahih midir? öğle namazının ilk sünnetini kılmayan şefaate nail olmaz mı?
Hidaye'de bu hadis “Babu'n-Nevafil”de zikredilmiştir. Şerhinde de hadisin kaynağına yer verilmemiştir.
Bazı alimlere göre, bunun anlamı şudur:
Hz. Peygamber (a.s.m)'in biri genel olarak herkes için geçerli olan umumi şefaati, diğeri ise bazı kimseler için söz konusu olan hususi şefaati olmak üzere iki tür şefaati vardır. Buradaki şefaatten maksat umumi olan değil, hususi olandır. Böyle bir üslubun tercihi ise, bu sünnetlerin bütün bütün terk edilmesini önlemeye yöneliktir.(bk.b Reddu'l-Muhtar, II/14).
Nevevi, Cezeri ve Zuheyli gibi zatlar eserlerinde bu hadisten söz etmemişlerdir. Halbuki, Durrru'l-muhtar'da konumuz olan hadisle birlikte öğle sünnetinin faziletinden sözettikleri yerde,
“Kim öğle namazından önce dört ve öğleden sonra dört rekat –sünnet- namazına devam ederse, Allah onu cehenneme haram kılar.”
hadisine yer vermişlerdir. Kütübü Sitte'de bu hadise yer verildiği halde, Hidaye'de geçen rivayete yer verilmemiştir.(bk. Neylu'l-Evtar, c. II/20).öğle Namaz