Öğrenci Performans ve Proje Ödevleri MEB, İlköğretim öğrencilerinin Performans Görevlerini nasıl yapacaklarını yayınladığı genelgeyle duyurdu İlköğretim öğrencilerinin “yaratıcılığını kullanma, eleştirel düşünme, araştırma yapma, problem çözme gibi becerilerini geliştirmeyi amaçlayan “performans görevleri, evde değil öğretmenlerin rehberliğinde sınıflarda yapılacak Ulusal Eğitim Bakanlığı (MEB) İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er imzasıyla “Ölçme ve Değerlendirmede Bocalama Edilen Hususlar başlıklı genelge yayımlandı Genelgede, özellikle öğrencilerin “performans görevlerini nasıl yapacaklarına ilişkin esaslara yer verildi Genelgede, bir zaman önce yenilenen ilköğretim programları doğrultusunda ölçme ve değerlendirme amaçlı uygulamalar yürütüldüğü belirtilerek, bu çerçevede öğrencilere “performans ödevi verilmesinin öngörüldüğünü anlatıldı Oysa daha sonra, “performans ödevini öğrencilerin velilerinin yaptığının ya da öğrencilerin ödevi internetten ya da bir kaynaktan aracısız veri aktararak hazırladığının anlaşıldığı vurgulanan genelgede, bu nedenle “performans ödevi yerine “performans görevi uygulamasının getirildiği belirtildi “Performans görevinin problem çözme, okuduğunu kavrayış, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma, eleştirel düşünme gibi becerilerini geliştirmeyi amaçladığı açıklanmış genelgede, bu çerçevede çeşitli araştırmalar yürütüleceği kaydedildi Öğrencilerin becerilerini kullanmalarına imkan vermesinden dolayı bu cins incelemeler yapılması gerektiği belirtilmiş genelgede, performans görevlerinin öğretmenlerin gözetiminde yürütülmesinin ağırlık taşıdığı vurgulandı Genelgede, “Gerek görüldüğü takdirde çalışmanın araştırma ve bilgi birleştirme gibi ön hazırlıkları sınıf haricen, ürünün oluşturma ve sonuçlandırma aşamaları ise derslik içinde yapılmalıdır Bu Nedenle öğrencilerin görevi yaparken sergilediği performans öğretmen göre gözlenerek daha gerçekçi bir şekilde değerlendirilmiş olacaktır denildi HER DERSTEN PROJE GEREKLI DEĞIL Genelgeye göre, öğrenciler her dersten proje elde etmek zorunda olmayacak Öğrencinin bir dersten birdenbire fazla proje hazırlaması halinde projelerin ortalaması değerlendirmeye katılacak Fakat performansı belirlemeye karşın çalışmaların her dersten yapılması gerekli tutuluyor Performans görevleri, “görüşme yapma, deney düzeneği hazırlama ve deneyi sonuçlandırma, anket yapma, poster hazırlama, hayatta karşılaşabileceği problemi çözme, maket hazırlama, araştırmalardan elde ettiği bilgilerden yararlanarak bir sonuca varmak, hikaye yazma gibi çalışmalardan oluşacak Performans görevlerinin sayısı, öğrencilerin gelişim düzeyleri, ilgi, istek, öğrenme ihtiyaçları, okul ve çevre imkanlarına tarafından her yarıyıl için hoca tarafından belirlenecek Fakat görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi, teknoloji ve tasarım derslerinde öğrenci başarısının belirlenmesi ise öğretim programlarında kayıtlı ölçme ve değer biçme etkinliklerine tarafından yapılacak notla değerlendirilmeyen seçmeli derslerde ise performans görevlerini öğrenciler isterlerse yapacaklar Öğrencilerin her dönem ders ve etkinliklere katılımını bildiren çalışmalar, “Ders ve Etkinliklere Katılım Puanı olarak not çizelgesinde yer alacak Dönem sonunda bu çalışmaların ortalaması not çizelgesine tek not olarak yansıtılacak AA