Yarıyıl tatilinin bitmesine sayılı günler kaldı. 15 gün boyunca derslerden ve mekteplerden uzak vakit geçiren mekteplilerin motivasyonunu tekrar kazanması için mükemmel formüller bulduk. İşte, sizler için araştırdığımız mekteplilerin ders çalışmaya adapte olması için dikkatini denetim edecek taktikler...
Kar tatili yapan, rahat bir nefes alıp vaktini mahalle arkadaşlarıyla geçiren, ailesine doyan, geç yatıp geç uyanan talebeler artık 15 tatili arkada bırakmaya gün saymaya başladı. Yarıyıl tatil sonrası mekteplilerin dikkatinin dağılması sıradan bir durum olduğu kadar ders çalışmaya isteksiz olmaları da olağandır. Evet, derse yine adapte olmasını sağlatacak formüller nelerdir? Merak edilen teknikleri paylaştığımız sahifenin içeriğine göz atabilirsiniz...
MEKTEPLILERI ÇALIŞMA İÇİN ADAPTE ETMENİN YOLLARI;
Başarılı olabilmek için kesinlikle hedefin açık ve net bir tarifinin yapılmış olması, kişinin buna inanması gerekmektedir. O nedenle gayesinin nihaileştirilmesi sağlanabilir. Belirsizliğin kaybolması adaptasyonu sağlamaktadır.
Vakit çizelgesi muvaffakiyetin en kıymetli anahtarıdır. Günün saatlerine nazaran programlama yapılırsa belirli bir müddet sonra alışkanlık haline gelmesi beraberinde adaptasyon kazanılacaktır.
Günlük, haftalık ve devirlik plan yapılması, teste geç kalınmamasını ve devranında çalışılmasına öncülük etmektedir. Testten bir güne kala çalışmak, mekteplilerin en çok yaptığı kusurdur. Son dakika yapılan işler aceleye geldiğinden öğrenilen tüm malumatlar birbirine karışabilir. Bu nedenle bir hafta öncesinden malumatlar azar azar çalışılmalı ve boş vakitlerde tekrar edilmelidir.
Devrin nasıl kullanılacağı nispeten değerlidir. Örneğin; bir derse bir saat harcamak ile on beş dakika harcamak arasında büyük fark vardır. Bir saat içerisinde edinilen malumatlar boş ise öğrenci devri boşa harcamış demektir. Sıkı çalışılan on beş dakika boş geçmiş bir saatten daha yararlıdır.
Dikkat dağıtacak etkenleri çalışma sahasında bulundurulmaması gerekmektedir. Cep telefonu, televizyon ve gibisi elektronik aletler ilgi dağıtabilir. Konsantreyi olumsuz tesirler. O nedenle meskenlerde talebelerin huzur içerisinde çalışabilecekleri bir çalışma kısmı ayarlanmalıdır.
Tek başına ders çalışmaya sevmeyen mektepliler, arkadaşlarıyla birlikte ders çalışma programı düzenleyebilir.