Öğrenme bozukluğu, zekası sıradan yahut sıradanın üstünde olan bir evlada, yaşına ve gelişimine mütenasip okuma, yazma ve aritmetik eğitimi verildiği halde, okuma, yazma ve/veya aritmatik becerilerinin ölçülen standart testler ile daha geri olması durumudur.
Öğrenme bozukluğu olan evlatlar sözleri okuyamayabilirler yahut yanlış, yavaş yahut daha çokça efor göstererek okuyabilirler. Okuduğu materyalin manasını anlamayabilirler. Bir kısmı laf konusu okuma materyalini okusalar da, vakaları sıralamada, okunandan çıkarımlar yapmada yahut daha derinde yatan iletilerden meal çıkarmada güçlük çekebilirler. Hecelemede güçlükleri olabilir (yeni sesler ekleyebilirler yahut sesleri eksik söyleyebilirler; ünlüler ile ünsüzleri mahal değiştirebilirler).
Yazma bozukluğu olan çocuklarda yazılı tabir de güçlükleri olur. Metinlerinde bir çok gramer kusuru, noktalama cürmü, paragraf oluşturmayı organize edememe gözlenebilir. Yazılı anlatımlarını anlamak güç olabilir.
Aritmetik bozukluğunda, rakamların meallerini ne tabir ettiklerini anlamaları güçtür. Hesap yapamazlar yahut hesap yapmada güçlük çekerler. Rakamların yahut sayısal dataların birbiriyle bağlantısını çözmekte güçlük çekerler. Arkadaşları zihinden hesap yapmaya başladıkları halde, aritmetik bozukluğu olanlar, parmak hesabı yapmaya devam ederler. Bir hesaplamanın ortasında kaybolurlar. Hesaplamadan koparlar ve süreci değiştirebilirler. Matematiksel çıkarımlarda güçlükleri olur (ör. sayısal meseleleri çözerken, matematiksel kavramları, gerçekleri yada süreçleri uygularken güçlükleri olur).
Öğrenme bozukluğu tanısı, bir evlat ergen psikiyatristi tarafınca konulmalıdır.
Öğrenme bozukluklarında tedavisinde, şahsi eğitim prosedürleri uygulanmaktadır.
Öğrenme bozukluğu olan evlatlar sözleri okuyamayabilirler yahut yanlış, yavaş yahut daha çokça efor göstererek okuyabilirler. Okuduğu materyalin manasını anlamayabilirler. Bir kısmı laf konusu okuma materyalini okusalar da, vakaları sıralamada, okunandan çıkarımlar yapmada yahut daha derinde yatan iletilerden meal çıkarmada güçlük çekebilirler. Hecelemede güçlükleri olabilir (yeni sesler ekleyebilirler yahut sesleri eksik söyleyebilirler; ünlüler ile ünsüzleri mahal değiştirebilirler).
Yazma bozukluğu olan çocuklarda yazılı tabir de güçlükleri olur. Metinlerinde bir çok gramer kusuru, noktalama cürmü, paragraf oluşturmayı organize edememe gözlenebilir. Yazılı anlatımlarını anlamak güç olabilir.
Aritmetik bozukluğunda, rakamların meallerini ne tabir ettiklerini anlamaları güçtür. Hesap yapamazlar yahut hesap yapmada güçlük çekerler. Rakamların yahut sayısal dataların birbiriyle bağlantısını çözmekte güçlük çekerler. Arkadaşları zihinden hesap yapmaya başladıkları halde, aritmetik bozukluğu olanlar, parmak hesabı yapmaya devam ederler. Bir hesaplamanın ortasında kaybolurlar. Hesaplamadan koparlar ve süreci değiştirebilirler. Matematiksel çıkarımlarda güçlükleri olur (ör. sayısal meseleleri çözerken, matematiksel kavramları, gerçekleri yada süreçleri uygularken güçlükleri olur).
Öğrenme bozukluğu tanısı, bir evlat ergen psikiyatristi tarafınca konulmalıdır.
Öğrenme bozukluklarında tedavisinde, şahsi eğitim prosedürleri uygulanmaktadır.