Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar öğrenme güçlüğü olan çocuklar okuduğunu anlayış duası anlama güçlüğü çocuklarda dua öğrenme Öğrenme güçlüğü başlangıçta 1963 ylında Samuel A Kirk göre okulda önemli öğrenme sorunları yaşayan ama belirtilen diğer engelleri bulunmayan öğrenciler için ortaya atılmıştır Öğrenme güçlükleri, dinleme,söylev,okuma,yazma,usa vurma yada matematik yeteneklerinin kazanımında ve kullanımında önemli derecede güçlüklerle kendini bildiren ayrı cinsten bir grup bozukluğu taşıyan bir terimdir Bu bozukluklar bireyin içsel özelliği olup, merkezi sinir sistemindeki aksaklıklardan kaynaklandığı varsayılmakta ve hayat boyu sürebilmektedir Kendini düzenleyebilme,toplumsal yaşamı kavrama ve sosyal etkileşim davranışlarındaki sorunlar öğrenme güçlükleri ile birlikte ortaya çıkabilir lakin bu sorunlar kendi başlarına bir öğrenme güçlüğü kategorisi oluşturmazlar Öğrenme güçlüğü, öteki özür gruplarıyla (mesela, duyusal özür,zihinsel özür,sosyal ve şehvetli özür) veya çevresel etkilerle (mesela, kültürel farklılıklar,yetersiz veya uygunsuz öğretim ) bir arada olabilmekle birlikte, bu koşulların veya etkilerin doğrudan sonucu değildir Öğrenme güçlüğü olan çocuklar zihinsel yetenekleri normal sınırlar içinde yer alan, ancak öğrenme güçlüğü bildiren çocuklardır Öğrenme güçlüğü olan çocukları, zihinsel yetkisiz ve davranış bozukluğu olan çocuklardan dağıtmak gerekir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Öğrenme güçlüğü öğrencilerin en bariz özellikleri mektep başarısızlığıdır Okul başarısızlığı, bir öğrencinin, kendi yaş ve yetenek düzeyine yerinde öğrenme yaşantısı sağlandığı halde sıradan okul başarısı belirten öğrencilere kadar manâlı ölçüde başarısızlık göstermesidir Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerdeki okul başarısızlığı dinleme,konuşma,okuma,yazma,matematik gibi akademik becerileri öğrenmede güçlükle kendini gösterebilirler Ancak mektep başarısızlığı ile öğrenme güçlüğü arasındaki hudut kesinkes çizilememektedir Öğrenme güçlüğü olarak nitelendirilemeyen fakat okulda başarısız olabilen öğrencilere de rastlanmaktadırBu gibi öğrenciler yanlış tanılama sonucu öğrenme güçlüklü olarak nitelendirilebilirler Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda gözlenen yazma ve yazılmış anlatım güçlükleri, el yazısı gibi yazma becerileri, harfleme ve noktalama işaretleri, gramer kullanımı ile yazılmış anlatım becerilerinde gözlenir Yazılmış anlatım becerilerindeki güçlükler, bilhassa metin yapısını örgütleme ve zengin kelime dağarcığı kullanımında gözlenmektedir El yazısı yaşıtlarına oranla okunaksızdır ve yaşıtlarına kadar daha yavaş yazdığı görülmektedir Bir Takım harf ve sayıları ters yazarlar ( bd, dt, mn, gy, 25 gibi ), bir takım harf ve heceleri atlarlar, zıt yazarlar ( ab ba) ya da harf ve hece eklemeleri ( gider gideri gibi ), sıkça imla hataları yaparlar Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Okuma becerilerinde güçlükler, sesli ve sessiz okuma veya temel okuma ve okuduğunu kavrayış olarak ele alınmaktadır Bu güçlükler çoğunlukla kelime tanıma,sözcük tanınma sırasında harflerin dizisel ve dizimsel yanlış (atlama,ekleme,ters çevirme) okunmaları; metin okuma ve kavramada okuduğundan manâ çıkarma,başlıca düşünce bulgu,olayları sıralayabilme,karakterleri tanımlayabilme gibi öykü analizleri yapabilme; hakikigerçeküstü ayrımlarını yapabilme ve metin özetleme güçlükleri olarak özetlenebilir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Matematik becerilerinde güçlükler, matematik sembollerini ayırt etme (rakamları,şekilleri;şekillerin uzayda konumlarını;esas aritmetiksel işlemleri (dört işlem); ritmik sayma;tane,miktar,parçatüm kavramları;zaman,para ve ölçü kavramlarının öğrenilmesi ile sözel matematik problemlerini anlama ve çözümünde güçlükler olarak gözlenmektedir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde en sık gözlenen sorunlar dil ve konuşmanın kazanılmasında ve okulda kullanılmasında ortaya çıkmaktadır Bu öğrenciler niteliksel ve niceliksel olarak manâlı ölçüde bireysel farklılıklar göstermekte ve bu sorunlar gecikmiş konuşmadan, söz yitiminekadar fazla geniş bir yelpaze diliminde yer almaktadır Dilin içerik (anlam öğesi;anlam ve anlam verme boyutu), biçim (sesbilgisi,biçimbirim bilgisi ve sözdizimi;gramer) ve dilekçe (içerik ve biçim öğelerini sosyal bağlamda iletişimsel amaçlara uygun kullanabilme) Karşılıklık sohbet sırasında sıra alma,konu başlatma,konu sürdürme sorunları; sözcük bulma güçlüğü manzara; hitabe sırasında sesletim ve sesbilgisi sorunları bakış en kolay örnekler olarak verilebilir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda bilişsel yetersizlikler, dikkat,fikir,hafıza ile üst bellek,üstbiliş ve üstdil işlevi yetersizlikleri olarak gözlenir Mesela kavram gelişi,kavramlaştırma,problem çözme,soyutlama,görünmeyen düzeyde düşünme,bellekte alıkoyma,sembolleştirmede güçlükler gözlenebilir Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin bazıları hissi olarak akranlarına kıyasla daha olumsuz yaşantı içinde olabilirler Genellikle, içekapanık,mutsuz görünümlü ya da daha az gülen,özgüveni bulunmayan,kaderci ve biçare bireyler olma riski taşırlar Okulu geveze görebilir,sürekli başarısızlık beklentisi yaşayıp,çabalarının sonuçlanmayacağı duygusuna kapılabilirler(öğrenilmiş umutsuzluk) Verdana, Arial, Helvetica, sansserif Öğrenme güçlüğü olan öğrenci, zihin engelli,görme ve işitme gibi duyu organları özürleri,şehvetli ve tutum bozuklukları ve bedensel yetersizlikleri sebebiyle öğrenemeyen öğrenciler değildir Örneğin, işitme engelli, dil ve söylev gelişiminde bir gecikmeye niçin olan bir öğrenme problemi olarak ortaya çıkabilir Fakat bu koşul öğrenme güçlüğü olarak ele alınmaz çünkü problemin birinci dereceden kaynağı işitme engelidir Ama işitme engeline ek olarak bir öğrenme güçlüğü olabilir