Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Öğrenme Psikolojisi Testi(çözümlü)

Öğrenme Psikolojisi Testi(çözümlü)
0
152

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
1 Aşağıdakilerden hangisi, öğrenme ürünü bir davranış olarak gösterilemez?
A) Ali ’nin 10 parmak daktilo kullanabilmesi
B) Bir köpeğin sahibinin terliklerini getirebilmesi
C) 3 aylık bir çocuğun emekleyebilmesi
D) Semih ’in 10 ’dan geriye doğru 2 ’şerli olarak sayabilmesi
E) Hasan ’ın kumandayı, düğmelerine bakmadan kullanabilmesi
Çözüm :
“ öğrenmenin iki taraflı özelliklerinin şunlar olduğu görülmektedir:
1 Davranışta gözlenebilir bir değişiklik olması
2 Davranıştaki değişmenin nispeten sürekli olması
3 Davranıştaki değişmenin yaşantı kazanma sonucunda olması
4 Davranıştaki değişmenin dermansızlık, hastalık, hap alma vb etkenlerle geçici bir biçimde meydana gelmemesi
5 Davranıştaki değişmenin sadece yükselme sonucunda oluşmaması “ (N Senemoğlu, Gelişim, Öğrenme ve Öğretim)
3 aylık bir çocuğun emekleyebilmesi, yalnızca büyümeye yan olarak meydana gelen bir durumdur Diğer bir ifadeyle bu çocuk emeklemeyi hiç kimseden öğrenmemiş, devimsel gelişiminin bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır
Içten Yanıt : C seçeneğidir

2 Aşağıdakilerden hangisi, eğitimin yanlış tabi ürünü olan davranışlar içerisinde değerlendirilebilir?
A) Bir üniversite öğrencisinin final sınavından çelimsiz anekdot alması
B) Bir kimyagerin asap gazı üretmesi
C) Suçiçeği çıkartan bir çocuğun mızmızlık yapması
D) Bir ailenin çocuğun eğitirken despotça yöntem kullanması
E) Bir çocuğun 2+2 sorusuna cevap olarak 5 demesi

Çözüm :
“Eğitim aracılığıyla, her zaman istendik nitelikte davranışlar kazandırılmaya çalışılır Oysa, bazen eğitimin yanlış emrindeki ürünü olarak, beğenilmeyen davranışlar da meydana gelebilir Örneğin; kopya sürüklemek vb (Nuray Senemoğlu, Gelişim, Öğrenme ve Öğretim)
Doğru Cevap : B seçeneğidir

3 Ateşli bir hastalık geçiren Ayşe ’nin bu işlem kapsamında yapmış olduğu mızmızlık, öğrenme olarak değerlendirilemez
Öğrenmeyi etkileyen faktörler düşünüldüğünde, bu durumun öğrenme olarak kabul edilememesinin nedeni, aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrenmede birey aktiftir
B) Davranışta değişiklik olmalıdır
C) Değişme yaşantı ürünü olmalıdır
D) Davranıştaki değişim daimi izli olmalıdır
E) Davranıştaki değiştirme, sadece büyümenin bir sonucu olarak meydana gelmemelidir

Çözüm :
Öğrenmenin müşterek özellikleri göz önüne alındığında, soruda bahşedilen örnek gerek;
“Davranıştaki değişmenin takâtsizlik, rahatsızlık, ilaç alma vb etkenlerle geçici bir biçimde meydana gelmemesi
gerekse;
“Davranıştaki değişmenin nispeten kesintisiz olması
özelliklerine uymadığı görülmektedir
Çünkü Ayşe ’nin mızmızlığı bir hastalığı alt olarak ortaya çıkmıştır Bu hastalığı etkisi geçtiğinde, Ayşe ’nin mızmızlık davranışı da geçecektir; yani tutum nispeten aralıksız de değildir
Doğru Yanıt : D seçeneğidir

4 Elektrik şokundan kurtulabilmeleri için, bir engeli atlamaları öğretilmek istenen köpekler, bu amaçla hazırlanmış özel bir düzeneğin içerisine yerleştirilmişlerdir Deneyin amacı ortama verilecek elektrik şoku ile ses arasında köpeklerin ilişki kurmasını sağlamaktır
Bu deneyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi ‘negatif habercilik (geriye doğru koşullama) ilkelerine yerinde bir davranıştır?
A) Önce elektrik şokunu, arkasında engeli ortama atamak
B) Önce engeli, peşinde elektrik şokunu ortama atamak
C) Önce elektrik şokunu, gerisinde bir sesi ortama belirlemek
D) Önce sesi, arkasından elektrik şokunu ortama saptamak
E) Köpek engelden atlasa bile, elektrik şokunu ortamdan kaldırmamak
Çözüm :
“ Birinci gruba önce koşullu uyarıcı (ses) ve sonradan kayıtsız şartsız uyarıcı (elektrik şoku) verilir Rescorla bu yönteme ileriye koşullama veya olumlu habercilik adını vermektedir İkinci gruba ise, birinci grubun tersine önce elektrik şoku, sonradan ses verilmiştir Rescorla bu tür koşullanmaya da geriye doğru koşullanma veya olumsuz habercilik adını vermektedir Burada da ses, elektrik şokundan daha sonra verildiğinde, hayvan için ses artık elektrik şokunun bittiğinin habercisidir ve şoktan kaçma tepkisinde azalma meydana gelmektedir (N Senemoğlu, Gelişim, Öğrenem ve Öğretim)
Doğru Cevap : C seçeneğidir

5 Pavlov ’un “alışılmış koşullanma deneyi nde, organizma için başlangıçta ilişiksiz (nötr) bir uyarıcı olan zil sesinin, sonra “koşullu koşullara bağlı (koşullu) uyarıcı haline gelmesi, aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru biçimde açıklanmıştır?
A) Koşullu uyarıcı ile öteki koşullu uyarıcının ilişkilendirilmesi sonucunda
B) Koşulsuz uyarıcı ile şartsız tepkinin ilişkilendirilmesi sonucunda
C) Koşulsuz uyarıcı ile nötr uyarıcının ilişkilendirilmesi sonucunda
D) Koşullu uyarıcı ile koşullu tepkinin ilişkilendirilmesi sonucunda
E) Koşullu tepki ile diğer koşullu tepkinin ilişkilendirilmesi sonucunda
Çözüm :
*) Koşullanma esnasında başlangıçta ‘nötr uyarıcı ’ olan zil sesi, bu aşamanın ‘bitişiklik ’ ilkelerine uygun şekilde 34 defa tekrarlanmasının ardından ‘koşullu uyarıcı ’ haline dönüşür
Içten Yanıt : C seçeneğidir

6 Sahibi kadar başta veterinere götürülerek aşıları yaptırılan bir köpek, aynı veterinere ikinci kere götürüldüğünde, içerideki beyaz önlüklü kişileri gördüğü anda huysuzluk davranışları sergilemeye başlamıştır
Bu olayda açıklama edilen ‘beyaz önlüklü kişiler köpek veterinere ilk kez götürüldüğünde ve ikinci kez götürüldüğünde sırasıyla aşağıdaki kavramların hangisiyle örtüşür?
A) Kayıtsız Şartsız uyaran – Koşullu uyaran
B) Koşullu uyaran – Koşulsuz uyaran
C) Nötr uyaran – Şartsız uyaran
D) Nötr uyaran – Koşullu uyaran
E) Koşullu uyaran – Nötr uyaran

Çözüm :
Kayıtsız Şartsız (Kayıtsız Şartsız)Uyaran (Uyarıcı) Tepkinin herhangi bir şarta emrindeki olmaksızın, kendiliğinden gerçekleştiği uyarıcıdır
Koşullu (Koşullara Bağlı)Uyaran (Uyarıcı) Ilk Olarak organizma için herhangi bir tepki vermesine gerek bırakmayan ancak daha sonra koşulsuz bir uyarıcıdan hemencecik daha sonra işe koşulan nötr uyarıcıdır
Nötr Uyarıcı Herhangi bir koşullanmaya maruz kalmamış organizma, bu tipteki uyarıcıya aleyhinde herhangi bir tepkide katılmak ihtiyacı duymaz Uyarıcı ile tepki aralarında doğal veya yapay bir bağ yoktur
(Tablo : (Parça olarak) B Tanık, Ders Notları, 2004)
“Beyaz önlüklü kişiler, köpek için öncelikle veterinere gittiğinde herhangi bir tepkide bulunmasına lüzum olmayan uyarıcılardır (Nötr uyarıcı) Oysa daha sonra köpek vücuduna yapılan iğne ile canının acımasının ardındaki daha evvelden nötr uyarıcı olan ‘beyaz önlüklü kişiler ’ artık birer ‘koşullu uyarıcı ’ haline gelmiştir
Dürüst Cevap : D seçeneğidir

7 Yediği bir yemeğin bozuk olmasından ötürü, midesi fena halde bulanan bir kişi, benzer hafta içerisinde benzer yemeği gördüğünde midesi aynı şekilde bulanabilir
Parçada anlatılan olayda, altı çizili durumlar, sırasıyla aşağıdaki kavramların hangileriyle açıklanabilir?
A) Kayıtsız Şartsız tepki, koşullu uyarıcı, koşullu tepki
B) Koşullu tepki, koşullu uyarıcı, şartsız tepki
C) Kayıtsız Şartsız tepki, şartsız tepki, kayıtsız şartsız uyarıcı
D) Koşullu tepki, koşullu uyarıcı, koşullu tepki
E) Koşullu tepki, şartsız uyarıcı, kayıtsız şartsız uyarıcı

Çözüm :
Kayıtsız Şartsız (Kayıtsız Şartsız)Tepki Organizmanın, şartsız bir uyarıcıya karşı gösterdiği, belirlenmiş bir şarta yan olmayan doğal tepkileridir
Koşullu (Koşullara Bağlı)Uyaran (Uyarıcı) Başlangıçta organizma için herhangi bir tepki vermesine lüzum bırakmayan fakat sonra kayıtsız şartsız bir uyarıcıdan derhal sonradan işe koşulan nötr uyarıcıdır
Koşullu (Koşullara Bağlı)Tepki Ilk Olarak organizmanın tepki göstermediği bir uyarıcıya tepki göstermeye başlamasıdır
(Tablo : (Parça olarak) B Tanık, Ders Notları, 2004)
Bir kişinin ‘bozuk bir yemek ’ yemesinden daha sonra midesinin bulunması doğal bir tepkidir (Şartsızkayıtsız şartsıztepki) Normalde böylesi bir yemeği görmek, mide bulantısına niçin olmadığı halde, bu kişinin aynı hafta içinde benzer yemeği görmesi, onun için önceki mide bulantısı gibi fena bir deneyimini hatırlatır (Koşulluşartlıuyarıcı) Bireyin koşullu uyarıcıya verdiği tepki, ‘koşullu tepki ’ dir
Içten Cevap : A seçeneğidir

8 Klasik koşullanma süreciyle ilgili olarak, seçeneklerin hangisinde yanlış bir ifade kullanılmıştır?
A) Koşullanma sürecinde organizma aktif haldedir
B) Davranış, hitabe gibi duyusal hedeflerin kazandırılmasında etkilidir
C) Bir Takım fobilerin klasik koşullanma aracılığıyla oluştuğu söylenebilir
D) Bir Takım doğal reflekslerde, olağan koşullanmanın etkisi olduğu söylenebilir
E) Koşullanma, zihinsel özürlü bireylerin eğitiminde kullanılabilir

Çözüm :
“Alışılmış koşullanma deneylerinde organizma çaresizdir ve çaresizliği öğrenir (Seligman,1969, 1975)
“ Diğer bir deyişle, organizma ne değin çaba harcarsa harcasın durumu değiştiremeyeceğini öğrenerek pasif kalmakta ve bu pasifliği de tüm beğenilmeyen durumlara genellemektedir (Seligman ve Maier, 1967)
Içten Cevap : A seçeneğidir

seçme parça *
 
858,506Konular
983,095Mesajlar
33,116Kullanıcılar
TrsweozZSon üye
Üst Alt