Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Öğrenme

Öğrenme
0
35

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Öğrenme öğrenme şekilleri ingilizce Öğrenme şekilleri kavramı birincil kere 1960 yılında Rita Dunn tarafından ortaya atıldı Öğrenme şekilleri her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken öbür ve kendilerine özgü yollar kullanmasıdır Öğrenme şekillerimiz; allah vergisi var olan ve başarıyı etkileyen karakteristik özelliğimizdir Öğrenme şeklimiz, hayat boyu değişmez fakat yaşamımızı değiştirir Öğrenme şeklimiz yürürken, yatarken, otururken, konuşurken, oynarken, yazarken kısaca yaşamımızın her hemen ve her boyutunda bizi etkiler Biz eylemlerimizi bu özelliğimize tarafından yaparız Öğrenme şekilleri ile zeka arasında bir bağlantı yoktur Öğrenme şekillerini görsel, işitsel ve kinestetik diyebileceğimiz üç başlıca özellikte toplayabiliriz Her insanın bu şekillerinden yalnız birine sahip olması gerekmez Çoğunlukla biri ağırlıklıdır lakin ikisine ya da üçüne de sahip olabiliriz Bireyin kendisi için etkili ve verimli ders çalışma sistemini oluşturabilmesi için, öğrenme şeklini ve başat olan öğrenme şekli dışındaki öğrenme şekillerinden hangisine yakınsa, bu öğrenme şeklinin özelliklerini de bilmesi gerekir Görsel Öğrenenlerin Özellikleri • Özel yaşamlarında çoğunlukla uyumlu ve titizdir Çantaları, dolapları defalarca düzenlidir Kargaşa ve dağınıklıktan rahatsız olurlar Mesela: Dağınık bir masada çalışamazlar, önce masayı kendilerine tarafından düzenlerler, sonradan çalışmaya başlarlar • Ufak yaşta hiç kimse onlara öğretmeden eşyalarına yer belirlerler, ahenkli şekilde eşyalarını o yerlere koyarlar Kalem, silgi, kalemtıraş gibi araçlar için sıra ya da masada kendilerine tarafından yerler belirlerler ve bu araç gereçleri daima bu yerlerde tutarlar • Etraflarındaki gürültülerden işitseller kadar rahatsız olmazlar • Olayları gösterme ile birlikte algılarlar • Oyunları hareketli olmakla beraber hiçbir vakit kinestiklerdekiler gibi hareketler görülmez • Eşyalarını mükemmel korurlar ve görüntülerine siklet verirler • Yap bozları ve diğer görsel oyunları severler • Fotoğraf yapmaya isteklidirler Renkleri küçük yaşta ayırt edebilirler • Yazmayı sevmeseler bile defterlerini ahenkli ve tedbirli kullanırlar Bu özelliklerinden dolayı, evde büyükleri, okulda da öğretmenleri kadar takdir edilirler, örnek gösterilirler • Düz anlatım – okullarda öğretmenin veya bir öğrencinin dersi anlatması – öğretim tarzında yeterince yararlanamazlar Bütün anlamaları, kolay öğrenmeleri ve hatırlamaları için dersin mutlak görsel malzemeler (harita, poster, şema, grafik gibi) ile desteklenmesi gerekir • Öğrendikleri konuları gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar • Gördüklerini hatırlarlar Genellikle gördükleri şeyleri gösterme olarak belleğe kaydeder ve görüş olarak hatırlarlar Mesela: Yazarken kelimelerin yazılışı gözlerinin önüne gelir • Anlatılan masalları mükemmel bir şekilde bakış olarak hayallerinde canlandırabilirler • Programlı ve organize olurlar Yapacakları işleri planlamayı severler Plansızlık onlar için huzursuzluk demektir Öğrenecekleri şeylerin de kesin bir düzen ve program içersinde karşılarına çıkmasını isterler Karmakarışık bir ders onları ruhen ve bedenen yorar • Ödevlerini özen ile yaparlar Çok eksik yazım, noktalama hatası yaparlar • Kendi kendilerine kaide belirlerler, mesela başlıkları kırmızı ile, daha alçak başlıkları sarı ile yazıyorsa ve tesadüfen daha aşağı başlığı kırmızı ile yazmış ise mutlaka o sayfayı yırtıp her yerde yazmayı göze alabilir İşitsel Öğrenenlerin Özellikleri • İşitseller, ufak yaşlarda kendi kendilerine konuşarak oynarlar Fazla konuşkandırlar • İşitsel çocuklar yaşlarına tarafından daha detaylı cümleler kurabilirler, kelime daracıkları geniştirMektep öncesinde kendilerine söylenen cümleleri rahatlıkla tekrarlayabilirler • Mektep öncesinde konuşmalarında bir ahenk ve melodi vardır • Ses ve müziğe duyarlıdırlar • Sohbet etmeyi, birileri ile çalışmayı severler • Genel Olarak düzenli ve güzel konuşurlar • İşittiklerini daha iyi anlarlarDaha fazla konuşarak, tartışarak öğrenirler • Bir kelimenin yazılışını yâd etmek için sesli kelimeyi bitmiş ederler veya etmeleri önerilir • Grup ve ikili çalışmalarda hitabe ve dinleme olanakları olduğu için iyi öğrenirler • Bilgi alırken dinlemeyi, okumaya seçim ederler Durum ve kavramları birinin anlatması ile daha iyi anlarlar • Anımsamak istediklerini, birisi kendilerine anlatıyor ya da söylüyormuş gibi işiterek hatırlarlar • Sınıf içersindeki sesten fazla rahatsız olurlar Şamatalı bir sınıfta öğretmenin anlattıklarını takip etmekte zorlanırlar • Yabancı dil öğrenmeye yatkın; özellikle konuşma ve dinleme becerileri fazla iyidir • Problem çözerken sesli düşünmelerine müsade verilmelidir Bu problemde bahşedilen ve isteneni bilmek için gereklidir • Sese duyarlılıkları müzikte de kendini gösterir ve mektep şarkılarını kolaylıkla öğrenebilirler Küçük yaşta pek çok şarkıyı yeniden ardına kadar sadece dinleyerek ve baştan ederek öğrenebilirler Kinestetik Öğrenenlerin Özellikleri • Dokunmayı, dokunulmayı severler Bu iletişimin ve sevginin dışa yansımasıdır • Epeyce hareketli olurlar Sürekli hareket halindedirler • Kas belleğine sahip oldukları için ama yaparak algılayabilirler • Tahtatebeşiranlatım ders işleme sisteminden asgari yararlananlar onlardır • Dünyayı yaklaşık olarak vücutları ile hissederler ve o dünyayı anlamak için de bütün vücutlarını kullanırlar • Öğrenebilmeleri için mutlaka ellerini kullanacakları, yaparakyaşayarak öğrenme tekniklerinin uygulanması gerekir Sınıf yerine okul bahçesi ya da laboratuarda dokunarak, ellerini kullanarak olayların içinde yaşayarak fazla daha iyi öğrenirler • Eşyalarının düzensiz ve karmakarışık olmasından, hiç rahatsız olmazlar Düzen onlar için önemsiz bir ayrıntıdır • Evlerin dışarıda oynarlarsa taşlar, topraklar, duvarlar, kayalar, ağaçlar ile sarmaş dolaştırlar Neredeyse onlarla bütünleşmeye çalışırlar • Tertemiz bir kıyafetle evden çıkarlar Geri döndüklerinde sökülmüş, pantolonları, etekleri yırtılmış, düğmeleri kopmuş, dizleri sıyrılmış, üstleri toz toprak, balçık ve büyük ihtimalle de sırılsıklam ter içinde geri dönerler • Duygularını konuşmayı severler • Laboratuar ortamında başarılıdırlar seçme parça  
 
858,497Konular
982,543Mesajlar
30,279Kullanıcılar
Muhammed16Son üye
Üst Alt