Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Öğrenmede Dikkat ve Motivasyonun Önemi

Öğrenmede Dikkat ve Motivasyonun Önemi
0
66

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Öğrenmede Dikkat ve Motivasyonun Önemi Öğrenmeyi etkileyen faktörlerden biride dikkat dir Öğrencinin dikkatinin öğretim konuları üzerine çekilmesi ve devamının sağlanmasına ilişkin problemler yatabilirBilinçli ve bilinçsiz olarak bir olayı daha canlı duruma getirmek için hepsi ya da bir bir parçası üzerinde zihinsel gücün toplanması Psikofizik enerjinin bir nokta üzerine toplanması insan duyu organlarına gelen uyarıcıların bir takım kısımlarını almaya ve işletmeye yönelmesi olarak tanımlanır( Fidan 1996:124)İnsan duy organlarına gelen uyarıcıların bir bölümünün farkına varabilmektedirÇünkü organizma çevredeki uyarıcı kaynaklardan duyu organlarına ulaşan uyarıcılardan bir kısmını alabilmekte ve uyarı edebilmektedir Öğrenci öğrenme ortamında duyum eşiği içerisinde olan o kadar fazla uyaran içerisinde kendisine yakın bulduğu gereklilik ve beklentilerine yerinde düşen uyaranları almaya keza istekli ayrıca de istikrarlı davranırDikkatin sürekliliğine ilişkin açıklamalardan çıkarılabilecek ortak netice: İnsanın bir nokta � konu üzerine en fazla 1620 dakika yoğunlaşabildiği yönündedir Bu sonuç çoğu kimse kadar dersler dersler niçin daha uzun süreli olarak planlanmaktadır gibi soruları gündeme getirmektedir Burada akla gelebilecek örnek yanıt, insanların ilgi duydukları bir kitabı okumaları, filmi seyretmeleri, spor müsabakasını izlemesi vb durumlarda gösterdiği dikkat genişliğidirNasıl ancak bir yarışma sırasında seyircilerin gözü yalnızca topun üzerinde değil de zaman zaman hakem, tribün , diğer oyuncular vb gibi müsabakayı yaratıcı diğer unsurlarla birlikte bir tamamen yarışma da ise, öğretme ortamında manâlı olanda ders sürecinde öğrencinin öğrenmeye karşı ilgisinin sağlanması, kendine uygun öğretim maksat ve projeleri seçmeleri, öğrenmenin öğrenci için anlamlı hele getirilmesi vb durumlar öğrenci dikkatinin sürekliliğini sağlayabilir Öğretmen için önemli görevlerden biri de öğrencinin öğretim ortamının unsurlarıyla etkileşim içerisinde olabilmesine yardımcı olur Dikkati Etkileyen Faktörler Öğretimde dikkati etkileyen faktörler şunlardır: Dış Faktörler: 1Duyu organlarına gelen uyarımların seçimi ve neye dikkat edileceği uyarıcının şiddetine bağlıdır ( yüksek ses, aydınlık ışık, renk vbdikkati üstüne çeker) Öğretim de yeri ve zamanı geldikçe bu uyarıcılardan yararlanılır 2Yeni uyarıcılar alışılmış olunmayan durumlar dikkatin o noktalar üstüne çekilmesine sebep olurÖğretmen, öğretme durumlarını yeni ve alışılmış olmadık durumlar oluşturarak yenileyebilir Bu değişiklikler sınıf düzenlemeleri, öğretimde peşine düşüp takip edilen bambaşka strateji usul ve tekniklere yer verme, hedefine düzeyine yerinde öbür öğretmen rollerine bürünme gibi alışkın olmadık öbür durumlar oluşturma dikkati bu noktalar üstüne çekebilmektir 3Monotonluk içeren aralıksız bir değiştirme içinde olan durumlar hem dikkatin seçici olmasını keza de sürdürülmesini sağlar İç Faktörler: 1İşlenen konuya karşı ilgi azlığı Öğretimde Öğrenci ilgisinin yeterli düzeyde sağlanmamış olması dikkatin bambaşka noktalara kaymasına niçin olur 2Organizmanın dağıtılmış ihtiyaçlarını karşılanmaması ya da karşılanma derecesi 3Organizmanın kapasitesinin fazla zorlanması veya yorgunluk 4Merak ve keşfetme duygusunun yüksekliği ve eşyalarla iş yapma duygusunun yüksekliği 5Sürekli karakter özellikleri Öğretmenin bu hususlara dikkat ederek öğretme ortamında öğrenmenin niteliğine olumsuz yönde tesir yapan unsurların varlığını en üye indirecek çalışmalar içerisinde bulunması gerekirBu unsurlar aynı zamanda öğretim faaliyetleri içerisinde öğretmenin destekleyici bir unsur olarak kullanacağı materyaller özelliğini de taşır id Öğrencinin Öğretime Etkili Katılımını Sağlamada Uyarı Edilecek Hususlar 1Öğrenmeler öğrenci için manalı ve ihtiyaçlarına yerinde ülkü getirilmeli 2Öğrencinin kendisine yerinde hedef ve konuların seçilmesine yardım edilmeli 3Öğrenme durumları öğrenciye ayrıca hoşgörü vermeli keza de başardığını duyurmalıdır 4Öğretmen öğrencide merak uyandırmalı 5Sınıfta aynı şeyleri tekrar tekrar öğrenmede dikkati azaltır 6Öğrenci başardığını hissetmeli galibiyet umudu kaybetmesine engel olunmalıdır 7Öğrenciyi harekete yönelten motiflerin gereksinim sıralamasındaki yeri önemlidirBilhassa, sosyal ve psikolojik ihtiyaçların öğrenci davranışlarını oluşturmada etkisi dikkate alınmalı 8Katılmanın sürekliliğini temin etmek için kaygı ve başarısızlığı doğuran sıkıntıların azaltılması gerekirKaygıdan fazla sevdirme , benimsetme;güçleştirmeden fazla kolaylaştırma olabilmelidir 9Öğrencinin öğrenme hızı ve stilleri bir birinden farklıdırBu yüzden öğrenmede ferdi farklara tartı verilmelidir Kaynak: DonusumSokagi  
 
858,496Konular
981,827Mesajlar
29,874Kullanıcılar
rdmuSon üye
Üst Alt