iltasyazilim
FD Üye
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testi 4
1Sonuca varmak
2 Data toplama
3 Problemi tanınma
4 Sonuçları test etme
5 Geçici hipotezleri formüle etme
Yukarıdaki problem çözme aşamasının içten sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?
A) 24513
B) 35241
C) 35124
D) 12345
E) 14325
2 Öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapılacağını göstermek veya bir prensibi açıklama yapmak için yaptığı işlemleri kapsayan teknik, usul hangisidir?
A) Benzetişim B) Proje C) Ekiple egzersiz D) Ziyafet E) Anlatım
3 Eğitime yapılan en eski eleştirilerden biri; kapalı kapılar gerisinde olması ve hakiki öğrenmeye yer vermemesidir Bu eleştiriler aleyhinde uygulaması önerilen usul hangisidir?
A) Gözlem gezisi
B) Misafir Etme
C) Örnek olay
D) Rol oynama
E) Benzetişim
4 Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate bölge ve her öğrenciye kendi öğrenme hızına tarafından ilerleme imkanı veren, keza öğrencinin öğrenme süresince özenli ve etkin olmasını karşılayan yöntem hangisidir?
A) Eğlence
B) İşbirliğine dayalı öğretim
C) Programlı öğretim
D) Proje yöntemi
E) Problem çözme yöntemi
5 Bilhassa hoca adaylarının mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışlarını kazanmalarında uygulanan ve davranışların çözümleme edilmesi, geri besleme ve bireye karşın olma gibi özellikler taşıyan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Programlı öğretim
B) Proje yöntemi
C) Misal olay
D) Mikro öğretim
E) Ekiple öğretim
6 Aşağıdakilerden hangisinde irtibat sürecinin öğeleri dürüst sıralanmıştır?
A) Kaynak mesaj herif kanal
B) Kanal kaynak mesaj – müşteri
C) Kaynak mesaj kanal müşteri
D) Kanal kaynak müşteri mesaj
E) Mesaj kaynak herif – kanal
7 Aşağıdakilerden hangisi mikro öğretim yönteminin faydalarından değildir?
A) Hakiki yaşantılar kazandırır
B) Derhal değer biçme ve geri besleme sağlar
C) Bütün öğretim becerilerinin kazandırılmasında yerinde düşer
D) Öğretimde laboratuar ortamı sağlar
E) Emin hedeflerin gerçekleşmesini ön plana çıkarır
8 İki veya daha artı sayıda öğretmen ve öteki ilgilinin, öğretim etkinliklerini tasarlama, sunma ve değerlendirmede manalı ve metodolojik işbirliği gerektiren yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ekiple öğretim
B) İşbirliğine dayalı öğretim
C) Problem çözme
D) Proje
E) Mikro öğretim
9 Aşağıdakilerden hangisi ekiple öğretim yönteminde uygulanabilecek organizasyon yapılarından değildir?
A) Konu yaklaşımı
B) Müşterek merkezli girişim
C) Birlikte sunulan konular yaklaşımı
D) Artarda gelme yaklaşımı
E) Doğrusal program yaklaşımı
10 Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğrencinin bilgisayar tatbik becerisini gerektirir?
A) Ziyafet
B) Proje yöntemi
C) Mikro öğretim
D) Problem çözme
E) Programlı öğretim
11 Aşağıdakilerden hangisi problem çözme yönteminin yararların değildir?
A) Öğrencide sorumluluklar gelişir
B) Hem bilişsel, ayrıca duyuşsal öğrenme oluşur
C) Öğrencinin aktif katılımı sağlanır
D) Uygulaması kolay ve ekonomiktir
E) Öğretmen planlaması çok fazladır
12 Eleştirilerin yasaklanması, düşüncelerin özendirme edilmesi, fazla sayıda akıl üretiminin amaçlanması ve düş etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Açıkoturum
B) Panel
C) Beyin fırtınası
D) Tartışma
E) Soru cevap
Bir öğretmen sınıftaki öğrencileri 5 gruba ayırır daha sonra bitkiler konusu ile ilgili incelenebilecek konuları devretmek için öncelikle sınıfta konu hakkında manzara alış verişinde bulunur Grupları şöyle görevlendirir
1 Grup, bitki örtüsü nasıl oluşur,
2 Grup, yakın çevrede yer alan ot gibi yaşama üzerinde araştırma yapınız
3 Grup Türkiye'nin bitki örtüsünü tamamen inceleyiniz
13 Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı öğretim stratejisi hangisidir?
A) Sunuş aracılığıyla öğretim
B) Buluş yoluyla öğretim
C) Araştırma geliştirme aracılığıyla öğretim
D) Bütün öğrenme
E) Programlı öğretim
14 Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem hangisidir?
A) Örnek durum
B) Problem çözme
C) Proje yöntemi
D) Ekiple öğretim
E) Mikro öğretim
15 Öğretmenin konuya ilişkin sınıfta gösterme alışverişinde bulunması hangi teknikle ilgilidir?
A) Tartışma
B) Sunu (kısa toplantı)
C) Misal olay
D) Hafıza taraması (beyin fırtınası)
E) Panel
16 3 öğrencinin 3'er dakika konuştuğu grup tartışması aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fikir taraması 33 B) Vızıltı 33 C) Vızıltı 36 D) Vızıltı33 E) Beyin fırtınası 33
17 Belli öğretim amaçlarının karşılanabilmesi için belirli olay ve durumların hakiki dünyada incelenmesine karşın olarak yapılan gözlem gezisi yönteminin başarılı olabilmesi başta hangi şarta bağlıdır?
A) Gözlem öncesi tasarlama
B) Gözlem gezisini gerçekleştirme
C) Gözlem yerini tespit etme
D) Gözlem sonrası değer biçme
E) Amaçları belirleme
18 Psikomotor davranışların öğretiminde en etkili usul veya teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Örnek olay
B) Ziyafet
C) Proje yöntemi
D) Panel
E) Soru cevap yöntemi
19 Proje yönteminde en etkin kullanılabilecek strateji aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş aracılığıyla öğretim
B) Keşif yoluyla öğretim
C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
20 Öğretmenin ses tonu, öğrencilere aleyhinde tutumu, dili yararlanma becerisi gibi özellikleri aşağıdakilerden en fazla hangisini etkiler?
A) Öğrencilerin derse etkili katılımı
B) Sınıftaki maddi durumu
C) Ölçme değerlendirme etkinliklerini
D) Materyal kullanımı
E) Sınıftaki psikolojik havayı
cevaplar
HIDE1B 2D 3A 4C 5D 6C 7C 8A 9E 10E 11E 12C 13C 14C 15D 16B 17A 18B 19C 20A HIDE *
1Sonuca varmak
2 Data toplama
3 Problemi tanınma
4 Sonuçları test etme
5 Geçici hipotezleri formüle etme
Yukarıdaki problem çözme aşamasının içten sıralaması aşağıdakilerden hangisidir?
A) 24513
B) 35241
C) 35124
D) 12345
E) 14325
2 Öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapılacağını göstermek veya bir prensibi açıklama yapmak için yaptığı işlemleri kapsayan teknik, usul hangisidir?
A) Benzetişim B) Proje C) Ekiple egzersiz D) Ziyafet E) Anlatım
3 Eğitime yapılan en eski eleştirilerden biri; kapalı kapılar gerisinde olması ve hakiki öğrenmeye yer vermemesidir Bu eleştiriler aleyhinde uygulaması önerilen usul hangisidir?
A) Gözlem gezisi
B) Misafir Etme
C) Örnek olay
D) Rol oynama
E) Benzetişim
4 Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate bölge ve her öğrenciye kendi öğrenme hızına tarafından ilerleme imkanı veren, keza öğrencinin öğrenme süresince özenli ve etkin olmasını karşılayan yöntem hangisidir?
A) Eğlence
B) İşbirliğine dayalı öğretim
C) Programlı öğretim
D) Proje yöntemi
E) Problem çözme yöntemi
5 Bilhassa hoca adaylarının mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışlarını kazanmalarında uygulanan ve davranışların çözümleme edilmesi, geri besleme ve bireye karşın olma gibi özellikler taşıyan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Programlı öğretim
B) Proje yöntemi
C) Misal olay
D) Mikro öğretim
E) Ekiple öğretim
6 Aşağıdakilerden hangisinde irtibat sürecinin öğeleri dürüst sıralanmıştır?
A) Kaynak mesaj herif kanal
B) Kanal kaynak mesaj – müşteri
C) Kaynak mesaj kanal müşteri
D) Kanal kaynak müşteri mesaj
E) Mesaj kaynak herif – kanal
7 Aşağıdakilerden hangisi mikro öğretim yönteminin faydalarından değildir?
A) Hakiki yaşantılar kazandırır
B) Derhal değer biçme ve geri besleme sağlar
C) Bütün öğretim becerilerinin kazandırılmasında yerinde düşer
D) Öğretimde laboratuar ortamı sağlar
E) Emin hedeflerin gerçekleşmesini ön plana çıkarır
8 İki veya daha artı sayıda öğretmen ve öteki ilgilinin, öğretim etkinliklerini tasarlama, sunma ve değerlendirmede manalı ve metodolojik işbirliği gerektiren yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ekiple öğretim
B) İşbirliğine dayalı öğretim
C) Problem çözme
D) Proje
E) Mikro öğretim
9 Aşağıdakilerden hangisi ekiple öğretim yönteminde uygulanabilecek organizasyon yapılarından değildir?
A) Konu yaklaşımı
B) Müşterek merkezli girişim
C) Birlikte sunulan konular yaklaşımı
D) Artarda gelme yaklaşımı
E) Doğrusal program yaklaşımı
10 Aşağıdaki yöntemlerden hangisi öğrencinin bilgisayar tatbik becerisini gerektirir?
A) Ziyafet
B) Proje yöntemi
C) Mikro öğretim
D) Problem çözme
E) Programlı öğretim
11 Aşağıdakilerden hangisi problem çözme yönteminin yararların değildir?
A) Öğrencide sorumluluklar gelişir
B) Hem bilişsel, ayrıca duyuşsal öğrenme oluşur
C) Öğrencinin aktif katılımı sağlanır
D) Uygulaması kolay ve ekonomiktir
E) Öğretmen planlaması çok fazladır
12 Eleştirilerin yasaklanması, düşüncelerin özendirme edilmesi, fazla sayıda akıl üretiminin amaçlanması ve düş etmenin sağlanmasına ağırlık veren teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Açıkoturum
B) Panel
C) Beyin fırtınası
D) Tartışma
E) Soru cevap
Bir öğretmen sınıftaki öğrencileri 5 gruba ayırır daha sonra bitkiler konusu ile ilgili incelenebilecek konuları devretmek için öncelikle sınıfta konu hakkında manzara alış verişinde bulunur Grupları şöyle görevlendirir
1 Grup, bitki örtüsü nasıl oluşur,
2 Grup, yakın çevrede yer alan ot gibi yaşama üzerinde araştırma yapınız
3 Grup Türkiye'nin bitki örtüsünü tamamen inceleyiniz
13 Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı öğretim stratejisi hangisidir?
A) Sunuş aracılığıyla öğretim
B) Buluş yoluyla öğretim
C) Araştırma geliştirme aracılığıyla öğretim
D) Bütün öğrenme
E) Programlı öğretim
14 Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem hangisidir?
A) Örnek durum
B) Problem çözme
C) Proje yöntemi
D) Ekiple öğretim
E) Mikro öğretim
15 Öğretmenin konuya ilişkin sınıfta gösterme alışverişinde bulunması hangi teknikle ilgilidir?
A) Tartışma
B) Sunu (kısa toplantı)
C) Misal olay
D) Hafıza taraması (beyin fırtınası)
E) Panel
16 3 öğrencinin 3'er dakika konuştuğu grup tartışması aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fikir taraması 33 B) Vızıltı 33 C) Vızıltı 36 D) Vızıltı33 E) Beyin fırtınası 33
17 Belli öğretim amaçlarının karşılanabilmesi için belirli olay ve durumların hakiki dünyada incelenmesine karşın olarak yapılan gözlem gezisi yönteminin başarılı olabilmesi başta hangi şarta bağlıdır?
A) Gözlem öncesi tasarlama
B) Gözlem gezisini gerçekleştirme
C) Gözlem yerini tespit etme
D) Gözlem sonrası değer biçme
E) Amaçları belirleme
18 Psikomotor davranışların öğretiminde en etkili usul veya teknik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Örnek olay
B) Ziyafet
C) Proje yöntemi
D) Panel
E) Soru cevap yöntemi
19 Proje yönteminde en etkin kullanılabilecek strateji aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş aracılığıyla öğretim
B) Keşif yoluyla öğretim
C) Araştırma inceleme yoluyla öğretim
D) Tam öğrenme
E) Programlı öğretim
20 Öğretmenin ses tonu, öğrencilere aleyhinde tutumu, dili yararlanma becerisi gibi özellikleri aşağıdakilerden en fazla hangisini etkiler?
A) Öğrencilerin derse etkili katılımı
B) Sınıftaki maddi durumu
C) Ölçme değerlendirme etkinliklerini
D) Materyal kullanımı
E) Sınıftaki psikolojik havayı
cevaplar
HIDE1B 2D 3A 4C 5D 6C 7C 8A 9E 10E 11E 12C 13C 14C 15D 16B 17A 18B 19C 20A HIDE *