iltasyazilim
FD Üye
Hoca kimlik kartı nereden alınır
Hoca kimlik kartı için nereye başvurulmalı
Öğretmen kimlik kartı başvurularını milli eğitim müdürlüklerine nufüs cüzdanı fotokopiniz ve tatbik formunuz ile birlikte başvuruda bulunarak alabilirsiniz
Millî Eğitim Bakanlığı Personel Kimlik Kartları Yönergesi
Hedef
MADDE 1 (1) Bu Yönergenin amacı; Millî Eğitim Bakanlığı personel kimlik kartlarıyla ilgili işlemlere ait yöntem ve esasları düzenlemektir
Kapsam
MADDE 2 (1) Bu Direktif; Millî Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilâtı kadrolarında memur, aralıksız işçi ve sözleşmeli statüde görevli personel ile bu görevlerden emekliye ayrılan personeli kapsar
Kimlik kartı verilmesi
MADDE 3 – (1) Bu Talimat kapsamına giren personelden;
a) Merkez teşkilâtında görevli olanlar ile bu görevlerden emekliye ayrılanlara Personel Genel Müdürlüğü'nce,
b) Ilk Elden Bakanlığa yan taşra teşkilâtında görevli olanlar ile bu görevlerden emekliye ayrılanlara ililçe millî eğitim müdürlüklerince,
c) Taşra teşkilâtında görevli olanlar ile bu görevlerden emekliye ayrılanlara görevli oldukları veya emekliye ayrıldıkları ililçe millî eğitim müdürlüklerince, personel kimlik kartı verilir
(2) Bakanlığımızca yurt dışarıya görevlendirilen eğitim müşaviri, eğitim ataşe yarsımcısı ve öğretmenlere kimlik kartı verilmesi muhtemel bulunmamaktadır
Kimlik kartlarının temini
MADDE 4 – (1) Türk Standartları Enstitüsünce kabul edilen TS 8058Mart 1990 sayılı standartta belirli özelliklere ve ILAVE 1 örnekte bulunan bilgi başlıklarına uygun bir şekilde hazırlanacak kimlik kartları, 3 üncü maddede kayıtlı birimlerin talebi üzerine Yayımlar Dairesi Başkanlığınca tedarik edilir Buna dair işlem safahatı bu dairece belirlenerek ilgili birimlere duyurulur
Kimlik kartlarının doldurulması
MADDE 5 (1) Kimlik kartları, nüfus kayıtlarındaki bilgiler alınarak bilgisayar ile doldurulur Emekliler için düzenlenen Millî Eğitim Bakanlığı Personel Kimlik Kartı ’nın “Görevi veri başlığına, emekli olunan en son devir unvanı ile birlikte bulunması ve istenilmesi halinde, ilgililerin doğrusu çalışmakta iken yararlandıkları en yüksek ilave göstergeli görev unvanı da yazılır Kimlik kartlarına25111982 tarih ve 17849 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Ulus Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelikhükümlerine uygun bir şekilde son 6 ay içinde çekilmiş renkli resim yapıştırılır Fotoğrafın sağ daha alçak köşesi küçültülmüş soğuk damga ile mühürlenir
(2) Kimlik kartları, 3 üncü maddede belirtilen makamlarca başvuru tarihini izleyen bir gün içinde hazırlanır ve ilgililere imza karşılığı verilir
Kimlik kartlarının zayiinde uygulanacak esaslar
MADDE 6 – (1) Kimlik kartlarını her ne suretle olursa olsun zarar edenler, zarar edilen kimlik kartlarının doküman numarasına da yer tahsis etmek suretiyle 15 gün içinde görevli oldukları ya da emekliye ayrıldıkları 3 üncü maddede belirtilmiş makamlara başvuru ederek kimlik kartlarının zarar edildiğini bildirmek ve adlarına yeni kimlik kartı düzenlenmesini istemekle yükümlüdürler
(2) Kimlik kartlarını zayi edenlere, bu şekildeki yazılı müracaatları üstüne yeni bir kimlik kartı verilir Yeni bahşedilen kimlik kartı üstünde ilgili için kaçıncı defa düzenlendiği hususu belirtilir
(3) Zayi edilen ve yeni düzenlenen kimlik kartlarının kime ait olduğu, düzenleyen makam, veriliş tarihi ve doküman numarasına da yer verilmek suretiyle İçişleri Bakanlığına yazı ile bildirilir
Faydalanma mecburiyeti
MADDE 7 – (1) Bu Talimat çerçevesinde adlarına kimlik kartı düzenlenenler, tanınmaları açısından kimlik kartlarını;
a) Görevli oldukları kuruma girişlerinde yakalarına takmak ve tahsis boyunca yakalarında bulundurmakla,
b) Kurum dışarıda, gerektiğinde yetkililere göstermekle, yükümlüdürler
Kayıt mecburiyeti
MADDE 8 – (1) Kimlik kartı vermeye yetkili birimlerce, kimlik kartlarının personel namına düzenlenmesi sırasında, veriliş sırasına kadar kaçıncı kimlik kartının kime verildiği hususu ILAVE2 de örneği gösterilen Kimlik Kartı Devir Defterine kaydolunur Kimlik kartı görev defteri, çalışan ve emekli olan personel için ayrı olarak tutulur
(2) Kimlik kartı ödev defterindeki sıra numarası, kimlik kartı üzerinde baş tarafına il trafik kodu eklenmek ve bundan () işareti ile ayrılmak suretiyle BELGE NOolarak yer alır Merkez tekilâtı personeli için il trafik kodu yerine Mkısaltması, aracısız merkeze ast tara tekilâtı için ise kurumlarınca saptama edilecek kurum ismi kısaltması yazılır
Kimlik kartlarının iadesi
MADDE 9 – (1) Kimlik kartları 3 üncü maddede belirtilen makamlarca:
a) Her ne suretle olursa olsun Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarından ayrılanlardan,
b) Görevleri değişenlerden,
c) Kimlik kartı değişikliğini gerektiren hukuki düzenlemelere emrindeki olarak kendilerine bitmiş kimlik kartı verilenlerden,
ç) Emekli iken bitmiş Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarına atananlardan geri alınır
(2) Kimlik kartlarını iade etmeyenlerin bu kartları geçersiz sayılarak durum İçişleri Bakanlığına bildirilir ve buna dair bilgiler kimlik kartı atama defterine işlenir
(3) İade edilen ve zayi işlemi gördükten sonradan ele geçirilen kimlik kartları, personelin adı ve soyadı ile evrak numarası bir tutanakla saptama edilmek suretiyle yıkım edilir Buna dair bilgiler kimlik kartı görev defterine işlenir
Yükümlülük
MADDE 10 – (1) Bu Direktif ile personel adına kimlik kartı düzenleme ve geri alma yetkisi verilenler buna dair işlemleri usulüne uygun olarak yürütmekten; kendilerine kimlik kartı verilenler bu kartların resmî sıfatlarının gerektirdiği haysiyet ve güveni göz önünde bulundurmak suretiyle kullanmaktan sorumludurlar Bu sorumlulukların yerine getirilmesinde kişi lehine ya da aleyhine sonuç doğuracak işlem tesis edemezler
Faydalanma yasası
MADDE 11 – (1) Bu Yönerge ile tespit edilen kimlik kartlarının sonra gelmek üzere diğer birimlerce diğer nitelikte ve şekilde kimlik kartı düzenlenemez, verilemez ve saklanılamaz İade edilen, 6 ncı madde gereğince zayi işlemi yapılan ve geçersiz sanılan kimlik kartları hiçbir şekilde tekrar kullanılamaz
Yürürlükten kaldırma
MADDE 12 – (1) Bu Yönergenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 16091991 tarihli ve 2343 sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanan “Millî Eğitim Bakanlığı Personel Kimlik Kartları Yönergesi ve bu yönergeye bağlı olarak yayınlanmış genelge, tasdik ve emirler yürürlükten kaldırılmıştır
GEÇİCİ MADDE (1) Formatta kayıtlı kimlik kartları dışarıda daha önce düzenlenen eski kimlik kartlarına sahip olan personelin kimlik kartları yenileri ile değiştirilir Değiştirilen eski kimlik kartları, üzerinde yazılı kod ve hızlı numarası ile personelin adı ve soyadı bir listede kanıtlamak ve bir tutanağa bağlı olmak suretiyle yıkım edilir
(2) Eski kimlik kartı bulunmayanlardan kimlik kartı bulunmadığına dair imzalı bir bildirim alınır
(3) Bu madde hükmü kendilerine kimlik kartı bahşedilen emekliler hakkında isteklerine tabi olarak uygulanır
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Talimat tasdik tarihi itibariyle yürürlüğe girer
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Talimat hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür *
Hoca kimlik kartı için nereye başvurulmalı
Öğretmen kimlik kartı başvurularını milli eğitim müdürlüklerine nufüs cüzdanı fotokopiniz ve tatbik formunuz ile birlikte başvuruda bulunarak alabilirsiniz
Millî Eğitim Bakanlığı Personel Kimlik Kartları Yönergesi
Hedef
MADDE 1 (1) Bu Yönergenin amacı; Millî Eğitim Bakanlığı personel kimlik kartlarıyla ilgili işlemlere ait yöntem ve esasları düzenlemektir
Kapsam
MADDE 2 (1) Bu Direktif; Millî Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilâtı kadrolarında memur, aralıksız işçi ve sözleşmeli statüde görevli personel ile bu görevlerden emekliye ayrılan personeli kapsar
Kimlik kartı verilmesi
MADDE 3 – (1) Bu Talimat kapsamına giren personelden;
a) Merkez teşkilâtında görevli olanlar ile bu görevlerden emekliye ayrılanlara Personel Genel Müdürlüğü'nce,
b) Ilk Elden Bakanlığa yan taşra teşkilâtında görevli olanlar ile bu görevlerden emekliye ayrılanlara ililçe millî eğitim müdürlüklerince,
c) Taşra teşkilâtında görevli olanlar ile bu görevlerden emekliye ayrılanlara görevli oldukları veya emekliye ayrıldıkları ililçe millî eğitim müdürlüklerince, personel kimlik kartı verilir
(2) Bakanlığımızca yurt dışarıya görevlendirilen eğitim müşaviri, eğitim ataşe yarsımcısı ve öğretmenlere kimlik kartı verilmesi muhtemel bulunmamaktadır
Kimlik kartlarının temini
MADDE 4 – (1) Türk Standartları Enstitüsünce kabul edilen TS 8058Mart 1990 sayılı standartta belirli özelliklere ve ILAVE 1 örnekte bulunan bilgi başlıklarına uygun bir şekilde hazırlanacak kimlik kartları, 3 üncü maddede kayıtlı birimlerin talebi üzerine Yayımlar Dairesi Başkanlığınca tedarik edilir Buna dair işlem safahatı bu dairece belirlenerek ilgili birimlere duyurulur
Kimlik kartlarının doldurulması
MADDE 5 (1) Kimlik kartları, nüfus kayıtlarındaki bilgiler alınarak bilgisayar ile doldurulur Emekliler için düzenlenen Millî Eğitim Bakanlığı Personel Kimlik Kartı ’nın “Görevi veri başlığına, emekli olunan en son devir unvanı ile birlikte bulunması ve istenilmesi halinde, ilgililerin doğrusu çalışmakta iken yararlandıkları en yüksek ilave göstergeli görev unvanı da yazılır Kimlik kartlarına25111982 tarih ve 17849 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Ulus Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelikhükümlerine uygun bir şekilde son 6 ay içinde çekilmiş renkli resim yapıştırılır Fotoğrafın sağ daha alçak köşesi küçültülmüş soğuk damga ile mühürlenir
(2) Kimlik kartları, 3 üncü maddede belirtilen makamlarca başvuru tarihini izleyen bir gün içinde hazırlanır ve ilgililere imza karşılığı verilir
Kimlik kartlarının zayiinde uygulanacak esaslar
MADDE 6 – (1) Kimlik kartlarını her ne suretle olursa olsun zarar edenler, zarar edilen kimlik kartlarının doküman numarasına da yer tahsis etmek suretiyle 15 gün içinde görevli oldukları ya da emekliye ayrıldıkları 3 üncü maddede belirtilmiş makamlara başvuru ederek kimlik kartlarının zarar edildiğini bildirmek ve adlarına yeni kimlik kartı düzenlenmesini istemekle yükümlüdürler
(2) Kimlik kartlarını zayi edenlere, bu şekildeki yazılı müracaatları üstüne yeni bir kimlik kartı verilir Yeni bahşedilen kimlik kartı üstünde ilgili için kaçıncı defa düzenlendiği hususu belirtilir
(3) Zayi edilen ve yeni düzenlenen kimlik kartlarının kime ait olduğu, düzenleyen makam, veriliş tarihi ve doküman numarasına da yer verilmek suretiyle İçişleri Bakanlığına yazı ile bildirilir
Faydalanma mecburiyeti
MADDE 7 – (1) Bu Talimat çerçevesinde adlarına kimlik kartı düzenlenenler, tanınmaları açısından kimlik kartlarını;
a) Görevli oldukları kuruma girişlerinde yakalarına takmak ve tahsis boyunca yakalarında bulundurmakla,
b) Kurum dışarıda, gerektiğinde yetkililere göstermekle, yükümlüdürler
Kayıt mecburiyeti
MADDE 8 – (1) Kimlik kartı vermeye yetkili birimlerce, kimlik kartlarının personel namına düzenlenmesi sırasında, veriliş sırasına kadar kaçıncı kimlik kartının kime verildiği hususu ILAVE2 de örneği gösterilen Kimlik Kartı Devir Defterine kaydolunur Kimlik kartı görev defteri, çalışan ve emekli olan personel için ayrı olarak tutulur
(2) Kimlik kartı ödev defterindeki sıra numarası, kimlik kartı üzerinde baş tarafına il trafik kodu eklenmek ve bundan () işareti ile ayrılmak suretiyle BELGE NOolarak yer alır Merkez tekilâtı personeli için il trafik kodu yerine Mkısaltması, aracısız merkeze ast tara tekilâtı için ise kurumlarınca saptama edilecek kurum ismi kısaltması yazılır
Kimlik kartlarının iadesi
MADDE 9 – (1) Kimlik kartları 3 üncü maddede belirtilen makamlarca:
a) Her ne suretle olursa olsun Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarından ayrılanlardan,
b) Görevleri değişenlerden,
c) Kimlik kartı değişikliğini gerektiren hukuki düzenlemelere emrindeki olarak kendilerine bitmiş kimlik kartı verilenlerden,
ç) Emekli iken bitmiş Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarına atananlardan geri alınır
(2) Kimlik kartlarını iade etmeyenlerin bu kartları geçersiz sayılarak durum İçişleri Bakanlığına bildirilir ve buna dair bilgiler kimlik kartı atama defterine işlenir
(3) İade edilen ve zayi işlemi gördükten sonradan ele geçirilen kimlik kartları, personelin adı ve soyadı ile evrak numarası bir tutanakla saptama edilmek suretiyle yıkım edilir Buna dair bilgiler kimlik kartı görev defterine işlenir
Yükümlülük
MADDE 10 – (1) Bu Direktif ile personel adına kimlik kartı düzenleme ve geri alma yetkisi verilenler buna dair işlemleri usulüne uygun olarak yürütmekten; kendilerine kimlik kartı verilenler bu kartların resmî sıfatlarının gerektirdiği haysiyet ve güveni göz önünde bulundurmak suretiyle kullanmaktan sorumludurlar Bu sorumlulukların yerine getirilmesinde kişi lehine ya da aleyhine sonuç doğuracak işlem tesis edemezler
Faydalanma yasası
MADDE 11 – (1) Bu Yönerge ile tespit edilen kimlik kartlarının sonra gelmek üzere diğer birimlerce diğer nitelikte ve şekilde kimlik kartı düzenlenemez, verilemez ve saklanılamaz İade edilen, 6 ncı madde gereğince zayi işlemi yapılan ve geçersiz sanılan kimlik kartları hiçbir şekilde tekrar kullanılamaz
Yürürlükten kaldırma
MADDE 12 – (1) Bu Yönergenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 16091991 tarihli ve 2343 sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanan “Millî Eğitim Bakanlığı Personel Kimlik Kartları Yönergesi ve bu yönergeye bağlı olarak yayınlanmış genelge, tasdik ve emirler yürürlükten kaldırılmıştır
GEÇİCİ MADDE (1) Formatta kayıtlı kimlik kartları dışarıda daha önce düzenlenen eski kimlik kartlarına sahip olan personelin kimlik kartları yenileri ile değiştirilir Değiştirilen eski kimlik kartları, üzerinde yazılı kod ve hızlı numarası ile personelin adı ve soyadı bir listede kanıtlamak ve bir tutanağa bağlı olmak suretiyle yıkım edilir
(2) Eski kimlik kartı bulunmayanlardan kimlik kartı bulunmadığına dair imzalı bir bildirim alınır
(3) Bu madde hükmü kendilerine kimlik kartı bahşedilen emekliler hakkında isteklerine tabi olarak uygulanır
Yürürlük
MADDE 13 – (1) Bu Talimat tasdik tarihi itibariyle yürürlüğe girer
Yürütme
MADDE 14 – (1) Bu Talimat hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.