iltasyazilim
FD Üye
Öğretmen Okullarının Kuruluş Yıldönümü
Öğretmen Okullarının Kuruluş Yıldönümü Hakkında
1973 yılında yürürlüğe giren 1739 sayılı Ulusal Eğitim Esas Kanunu öğretmenlerin yüksek öğrenim görmeleri zorunluluğunu getirdiğinden, ilkokullara Sınıf Öğretmeni yetiştirilmesi için 19741975 öğretim yılından itibaren İlköğretmen Okullarının bir kısmında iki yıllık Eğitim Enstitüleri açıldı 1982 yılında yürürlüğe giren 41 sayılı Kanun Hükmündeki Kararname ile iki takvim Eğitim Enstitüleri Eğitim Yüksek Okuluna dönüştürülerek Eğitim Fakültelerine bağlandı Eğitim Fakülteleri olmayan yerlerde de Rektörlüklere bağlandı
Eğitim Yüksek Okullarının süresi 19891990 öğretim yılından itibaren dört yıla çıkarıldı Eğitim Yüksek Okullarının bazıları Eğitim Fakülteleriyle birleşti ve bu kurumlar Derslik Öğretmenliği Bölümünedönüştü Rektörlüğe tabi olan Eğitim Yüksek Okulları da Eğitim Fakültelerine dönüştürüldü
Günümüzde öğretmen yetiştirmede karşılaşılan yetersizlikler ve yaşanan sorunlar, geçmişteki başarılı modelleri anımsamaya, ara sıra o modellere arzu duyulmasına niçin olmalı ki; öğretmen okullarının kuruluş sene dönümleri düzenli olarak kutlanmaktadır *
Öğretmen Okullarının Kuruluş Yıldönümü Hakkında
1973 yılında yürürlüğe giren 1739 sayılı Ulusal Eğitim Esas Kanunu öğretmenlerin yüksek öğrenim görmeleri zorunluluğunu getirdiğinden, ilkokullara Sınıf Öğretmeni yetiştirilmesi için 19741975 öğretim yılından itibaren İlköğretmen Okullarının bir kısmında iki yıllık Eğitim Enstitüleri açıldı 1982 yılında yürürlüğe giren 41 sayılı Kanun Hükmündeki Kararname ile iki takvim Eğitim Enstitüleri Eğitim Yüksek Okuluna dönüştürülerek Eğitim Fakültelerine bağlandı Eğitim Fakülteleri olmayan yerlerde de Rektörlüklere bağlandı
Eğitim Yüksek Okullarının süresi 19891990 öğretim yılından itibaren dört yıla çıkarıldı Eğitim Yüksek Okullarının bazıları Eğitim Fakülteleriyle birleşti ve bu kurumlar Derslik Öğretmenliği Bölümünedönüştü Rektörlüğe tabi olan Eğitim Yüksek Okulları da Eğitim Fakültelerine dönüştürüldü
Günümüzde öğretmen yetiştirmede karşılaşılan yetersizlikler ve yaşanan sorunlar, geçmişteki başarılı modelleri anımsamaya, ara sıra o modellere arzu duyulmasına niçin olmalı ki; öğretmen okullarının kuruluş sene dönümleri düzenli olarak kutlanmaktadır *