Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

öğretmen veli ilişkisi

öğretmen veli ilişkisi
0
38

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
hoca veli ilişkisi öğretmen veli iletişimi hoca veli ilişkileri ilişkisi Eğitimde galibiyet için veli desteğine ihtiyacımız varÇocuk önemsenmeyi ve sevilmeyi bekler her vakitFırsat buldukça konut ziyaretleri yapıyorumOldukça faydasını gördüm Öğrenci, veli ve hoca arasındaki olumlu bir iletişim ancak öğrencinin gelişimini tartışarak, problemlerini ve gereksinimlerini belirleyerek sağlanabilir Bu iletişimi sağlamanın en manâlı kaynağı da dinç ve işlevsel okulaile toplantılarıdır Fakat, bu çalışmada elde edilen bulgular velihoca görüşmelerinin sağlıklı ve işlevsel olmadığı yönündedir Her ne dek katılımcıların birçok öğrencilerin de bu görüşmelere katılmaları görüşünü benimsemiş olsa da bugüne kadar bu yönde pozitif bir çaba harcandığı görülmemiştir Mevcut eğitim programları incelendiğinde bu cins plânlı görüşmelerin yer almadığı görülmüştür Halbuki, öğrenci ve velilerin aktif olarak eğitimin her aşamasında yer almaları özellikle de öğrencilerin kendilerini ilgilendiren konularda katılımı öğrencimerkezli eğitimin ve de daha da önemlisi demokrasinin gereğidir bu nedenle aşağı açıklanmış önerilerin yapılması yerinde görülmüştür 1 Okulaile görüşmeleri hoca, öğrenci ve veli görüşmeleri olarak baştan düzenlenebilir 2 Düzenlenmiş öğretmenöğrenciveli görüşmeleri eğitim programlarında yön belirleme boyutunda yer almalı 3 Fizikî mekân ve zaman sorunlarını aşabilmek amacıyla her branş için öğretmenler (egzersiz) odaları oluşturulabilir Her branşın başkanı da müdür yardımcısı olarak atanabilir Mesela matematik öğretmenleri aynı odayı paylaşırlar ve matematik bölümünü oluştururlar Okulda birincil yılları olan öğrencilerin listesi çıkartılır ve öğrenci sayısı birim sayısına bölünür ve her bölüme önerilen öğrenci sayısını bölümünde yer alan öğretmen sayısına böler ve her öğretmenin danışmanlık yapacağı öğrenciler belirlenir Hem, öğrenci mezun oluncaya kadar danışman öğretmeni değişmeyen Egzersiz odasının duvarlarına raflar ve kütüphaneler konularak öğrenci dosyaları bu raflarda tutulur Öğrencinin notları ve her öğretmen kadar tutulan gözlem notları da öğrenci işlerine teslim edilir Öğrenci işleri ellerindeki listeye bakarak öğrenci bilgilerini danışmanlara iletilmek üzere bölüm başkanlarına bildirir Oysa, öğrenci işleri eleman sayısı yetersizliği nedeniyle bilgi akışını sağlayamaması halinde birim başkanları bu veri akışını sağlayabilir 4 Danışman hoca ve öğrenci ayda bir kez, öğrencivelidanışman görüşmesi ise her dönem iki defa mesela dönem ortası ve sonu gibi olmalı Bütün bu görüşme tarih ve saatleri evvelden saptanmalı ve eğitimöğretim takviminde belirtilmeli Öğrencinin görevi ise bu takvimde açıklanmış danışman hoca ile mülâkat sürecinde kendisine veveya velisine danışman ögretmen göre ayrılan zamanı öğrenmek ve ailesine haber vermektir Bu toplantılar, okullarda fizikî koşullar düzeltilinceye kadar hoca egzersiz odalarında ve okul saatleri içinde yapılır 5 Öğretmenlerin alıştırma saatleri derse girme, büro saati ve mülâkat saatinden oluşur Büro saatleri derse hazırlanma, kâğıt okuma, öğrenci dosyalarını hazırlama ve öteki işler için kullanılır Röportaj saatleri ise öğrenci veya da veli görüşmeleri için kullanılır Bu görüşmeler öğrencinin gelişiminin, sorunlarının ve ihtiyaçlarının teke tek görüşülmesinden nedeniyle faydalıdır Böylelikle mevcut veliöğretmen toplantılarına işlevsellik kazandırılarak velilerin de zorunlu ilgiyi göstermeleri sağlanabilir  
 
858,496Konular
982,162Mesajlar
30,105Kullanıcılar
jactellerSon üye
Üst Alt