iltasyazilim
FD Üye
Başbakanlıkta, Başbakanlık Kamu Görevlileri ve Ahlak Kurulu, Milli Eğitim Bakanlığı ve akademisyenlerden oluşan heyet göre ele alınan etik ilkeler taslağında öne çıkan maddeler şöyle:
SÖYLENTI YAPMA : Eğitimci öğrencilerin huzurunda ve değişik ortamlarda meslektaşları aleyhine laf söylemez ve davranışlardan kaçınır Meslektaşına millet, din, dil, renk, cinsiyet ve aile statüsü temelli olarak bir ayrımcılık ve baskı yapmaz Meslektaşlarının görüşlerine saygı gösterir
MISAL OL : Kılık kıyafetine, laf ve davranışlarına gereken özeni göstererek öğrencilere ve topluma iyi misal olur Derslerde öğrencilerin kendini bakımlı bir şekilde ifade etmesi, derse katılması konusunda onları cesaretlendirir
ÖĞRENCİYİ KÜÇÜK DÜŞÜRME : Öğrenciyi mahçup edecek, onurunu kıracak ya da küçük düşürecek davranışlara maruz bırakmaz Öğrencilere, velilere, meslektaşlarına, okul yönetimine ve öteki eğitimokul çalışanlarına hürmet gösterir ve davranır
KÖTÜ MUAMELE YAPMA : Öğrenciye bedensel, psikolojik ve cinsel istismarda bulunmaz Öğrencinin sağlığını, bedensel ve psikososyal gelişimini, eğitimini negatif yönde etkileyecek şekilde davranmaz
İDEOLOJİK DAVRANMA : Ilk Olarak insan haklarına hürmet duyar Öğrencilere nesnel ve adaletli davranır; ahali, din, dil, renk, cinsiyet ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz Öğrencilerine ve meslektaşlarına siyasal, dinsel veya ideolojik hafıza ve tavırlarla yönlendirici davranışlarda bulunmaz
GEÇ KALMA : Mesai ve ders saatlerine uyar; derse geç girerek, dersten erken ayrılarak veya gerçeğe aykırı mazeretler üreterek eğitim sürecini kesintiye uğratmaz *
SÖYLENTI YAPMA : Eğitimci öğrencilerin huzurunda ve değişik ortamlarda meslektaşları aleyhine laf söylemez ve davranışlardan kaçınır Meslektaşına millet, din, dil, renk, cinsiyet ve aile statüsü temelli olarak bir ayrımcılık ve baskı yapmaz Meslektaşlarının görüşlerine saygı gösterir
MISAL OL : Kılık kıyafetine, laf ve davranışlarına gereken özeni göstererek öğrencilere ve topluma iyi misal olur Derslerde öğrencilerin kendini bakımlı bir şekilde ifade etmesi, derse katılması konusunda onları cesaretlendirir
ÖĞRENCİYİ KÜÇÜK DÜŞÜRME : Öğrenciyi mahçup edecek, onurunu kıracak ya da küçük düşürecek davranışlara maruz bırakmaz Öğrencilere, velilere, meslektaşlarına, okul yönetimine ve öteki eğitimokul çalışanlarına hürmet gösterir ve davranır
KÖTÜ MUAMELE YAPMA : Öğrenciye bedensel, psikolojik ve cinsel istismarda bulunmaz Öğrencinin sağlığını, bedensel ve psikososyal gelişimini, eğitimini negatif yönde etkileyecek şekilde davranmaz
İDEOLOJİK DAVRANMA : Ilk Olarak insan haklarına hürmet duyar Öğrencilere nesnel ve adaletli davranır; ahali, din, dil, renk, cinsiyet ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz Öğrencilerine ve meslektaşlarına siyasal, dinsel veya ideolojik hafıza ve tavırlarla yönlendirici davranışlarda bulunmaz
GEÇ KALMA : Mesai ve ders saatlerine uyar; derse geç girerek, dersten erken ayrılarak veya gerçeğe aykırı mazeretler üreterek eğitim sürecini kesintiye uğratmaz *