Öğretmenliğin Altın Kuralları 1Birincil ilk kez öğretmen mesleğini sevmelidir bununla beraber mesleğini mükemmel bilmeli ve alanında laf sahibi olmalıdır 2Derslerin iyi bir şekilde işlenmesi, öğretmenin kendisini öğrencilere sevdirmesi açısından çok önemlidir Ders yılına nasıl başlarsak pek gider Bu bakımdan sınıf içindeki hal ve hareketlerimizi mükemmel ayarlamalı ve öğrencilerle olan ilişkilerimizde araya belirli bir mesafe koymalıyız 3Öğretmen önce dersin amacını ve önemini kavratmakla işe başlamalıdır Öğrenci dersi öğrenmesi gerektiğine inanmalı Çünkü insanın tabiatında men edildikleri ve ikna oldukları şeylere aleyhinde bir yatkınlık ve özlem vardır Bu bakımdan öğretmen mevzuları akla mantığa uygun mazeret ve ölçüleriyle anlatmalıdır 4Hoca konuşurken usandırmamalıdır Öğrenciye tahsis etmek istediklerini, az konuşarak fakat öz ve detaylı bir şekilde vermelidir Lafı çok uzatarak öğrenciyi sıkmamalıdır 5Öğretmen, konuları öğrencilerin kabiliyet, kişilik ve kavrayış seviyelerine tarafından anlatmalı ve ona tarafından ilgi göstermelidir Aksi halde öğrenciler “dersi anlamıyoruz diye hem öğretmene hem de derse karşısında hitabe alabilir Hem öğretmen, kayda değer konuların üzerinde hassasiyetle durmalı, gerekli yerlerde tekrarlar yapmalıdır 6Hoca, geçen dersin genel bir tekrarını yapıp dikkatleri topladıktan daha sonra öteki konulara geçmelidir Huysuz halde öğrenciler derse bütün motive olamadıklarından dolayı düşüncesiz ve isteksiz olabilirler 7Eğer öğrencilerin dikkatleri dağılmış başka şeylerle meşgul oluyorlarsa öğrencilerde derse karşısında aşk ve şevk kaldırmak gerekir Böyle durumlarda derse birazcık ara verilmelidir Sınıfın genel durumuna tarafından toplumda sevilen insanlardan örnekler verilerek ya da kısa fıkralar anlatarak öğrencilerin dikkatleri toplandıktan daha sonra derse devam edilmelidir Tabiki burada zaman ve ölçüyü iyi düzenlemek öğretmene düşüyor 8Hoca derste gerektiği yerde mizah yapmasını da bilmelidir Fakat espri yapılırken ölçü kaçırılmamalıdır Burada esprinin yeri yemekteki tuzlu gibi olmalıdır 9Eğer mümkünse dersler öğrencilerin şahsen etkin katılımlarıyla işlenmeli ve uygulamaya yönelik konulara önem verilmelidir Çünkü bu nesil konular öğrenciler göre istenerek yapılmakta ve daha kalıcı olmaktadır (soruyanıt, görüşme, deney vb) 10Öğrencilere sert muamele etmek çok sakıncalıdır Öyleyse hoca öğrencilerle münasebetini mükemmel ayarlamalı, olur olmaz şekilde kızmamalıdır Bilhassa herkesin ortasında öğrencilerin onur ve izzetlerini rencide etmemeye en fazla çaba göstermelidir 11Öğretmen öğrencilere son derece sevgi, şefkat ve acınacak şey doymuş bir alaka göstermeli, hal ve hatırlarını sormalı, dersleriyle ilgilenmeli ve onların bedensel, manevi dertleriyle meşgul olmalıdır ki öğrenciler hocalarını sevsinler, öğütlerini tutup ona itaat etsinler 12Öğrenciler genelde sevdikleri şahısları örnek alırlar ve onlar gibi elde etmek isterler Bu bakımdan öğretmen başkalarının yanına kendini arkadaşlarıyla hafif düşürecek gayri ciddi laf ve davranışlardan kaçınmalıdır