iltasyazilim
FD Üye
Öğretmenlik Mesleği Niçin Tercih Edilir
Ülkemizde öğretmenlik mesleğiyle ilgili yapılan bir araştırmada, öğretmenlik mesleğini seçim edenlerin tercihteki sıralamaya tarafından şu noktalarda birleştiği görülmüştür:
Devletin güvencesi aşağı garantili bir iş görmeleri,
ideallerini, amaçlarını bu yolla yerine getirmek istemeleri,
Öğretmenliğin boş vaktinin çok olması,
İnsan yetiştirme ve biçimlendirmeden haz almaları,
Temiz çevre ve biçimlendirmeden müsamaha almaları,
Öğrenmeye devam edebilme düşüncesi,
Daha iyi makamlara yükselmek için basamak görmeleri
Öğretmenlik mesleğini tercih nedeniyle ilgili yukarıda sıralanan maddeleri değerlendirecek olursak şunları anlatmak mümkündür:
Ülkemizde sık karşılaşılan siyasi istikrarsızlık çoğu kere beraberinde idareli istikrarsızlığa da niçin olmuş, bu tüf
ortamlarda ticari hayatın büyük riskler taşıması, birçok kez gençlerin, özel girişimden ziyade garantili iş kolu olarak gördükleri devlet kapısına yönelmelerine neden olmuştur
Devlet memuriyetini tercih etme nedenleri arasında kazanç (maaş) garantisi bir alımlılık unsuru oluşturduğu gibi, emeklilik sonrası yaşam için de farklı bir güven ortamı sağlamaktadır Ülke gündeminin sıkça belirsizliklerle yüz yüze geldiği böylesi bir ortamda halk müziği daha az vergi getirmesine karşın devlet memurluğunu kendileri açısından daha tehlikesiz bir meslek alanı olarak kabul etmektedirler
Öğretmenlik mesleğini tercihte, ideallerini gerçekleştirme düşüncesi öğretmenler açısından her ne kadar ikinci sırada geliyorsa da, sabit ücretle egzersiz koşullarının zorlaştığı bir dönemde öğretmenlerimizin ikinci sırada bile olsa ideallerini gündeme getirmeleri ve ülkenin yarınlarının teminatı olan gençleri eğitmeyi ilke edinmeleri yine de takdir edilecek bir durumdur
Öteki devlet memuriyetlerine oranla öğretmenlik mesleğinde tatillerin uzun olması bu mesleği bir diğer açıdan da çekici kılmakta ve güçleşen hayat şartları aleyhinde öğretmenlerin çoğu defa ikinci bir meslek yapmalarına olasılık sağlamaktadır
Meslek hayatında kesintisiz zorluklarla karşılaşan öğretmenlere ikinci bir işe gereksinim hissettirmeyecek şekilde yeterli bir gelir düzeyi sağlanabilmiş olsa, öğretmenler daha verimli olma ve derslere daha tedbirli girebilme yönünden önemli bir kazanç elde edeceklerdir Bu sayede öğretmenler, kaliteli bilgilerle deniz filosu, kendilerini daha artı geliştirme, dünyadaki gelişmeleri yakından peşine düşüp takip etme gibi öğretmenlik formasyonlarına ek katkıda bulunacak değişik uğraşlara da fırsat bulacaklardır Bu şart keza, öğrenmeyi aralıksız kılma düşüncesine de imkan verecektir *
Ülkemizde öğretmenlik mesleğiyle ilgili yapılan bir araştırmada, öğretmenlik mesleğini seçim edenlerin tercihteki sıralamaya tarafından şu noktalarda birleştiği görülmüştür:
Devletin güvencesi aşağı garantili bir iş görmeleri,
ideallerini, amaçlarını bu yolla yerine getirmek istemeleri,
Öğretmenliğin boş vaktinin çok olması,
İnsan yetiştirme ve biçimlendirmeden haz almaları,
Temiz çevre ve biçimlendirmeden müsamaha almaları,
Öğrenmeye devam edebilme düşüncesi,
Daha iyi makamlara yükselmek için basamak görmeleri
Öğretmenlik mesleğini tercih nedeniyle ilgili yukarıda sıralanan maddeleri değerlendirecek olursak şunları anlatmak mümkündür:
Ülkemizde sık karşılaşılan siyasi istikrarsızlık çoğu kere beraberinde idareli istikrarsızlığa da niçin olmuş, bu tüf
ortamlarda ticari hayatın büyük riskler taşıması, birçok kez gençlerin, özel girişimden ziyade garantili iş kolu olarak gördükleri devlet kapısına yönelmelerine neden olmuştur
Devlet memuriyetini tercih etme nedenleri arasında kazanç (maaş) garantisi bir alımlılık unsuru oluşturduğu gibi, emeklilik sonrası yaşam için de farklı bir güven ortamı sağlamaktadır Ülke gündeminin sıkça belirsizliklerle yüz yüze geldiği böylesi bir ortamda halk müziği daha az vergi getirmesine karşın devlet memurluğunu kendileri açısından daha tehlikesiz bir meslek alanı olarak kabul etmektedirler
Öğretmenlik mesleğini tercihte, ideallerini gerçekleştirme düşüncesi öğretmenler açısından her ne kadar ikinci sırada geliyorsa da, sabit ücretle egzersiz koşullarının zorlaştığı bir dönemde öğretmenlerimizin ikinci sırada bile olsa ideallerini gündeme getirmeleri ve ülkenin yarınlarının teminatı olan gençleri eğitmeyi ilke edinmeleri yine de takdir edilecek bir durumdur
Öteki devlet memuriyetlerine oranla öğretmenlik mesleğinde tatillerin uzun olması bu mesleği bir diğer açıdan da çekici kılmakta ve güçleşen hayat şartları aleyhinde öğretmenlerin çoğu defa ikinci bir meslek yapmalarına olasılık sağlamaktadır
Meslek hayatında kesintisiz zorluklarla karşılaşan öğretmenlere ikinci bir işe gereksinim hissettirmeyecek şekilde yeterli bir gelir düzeyi sağlanabilmiş olsa, öğretmenler daha verimli olma ve derslere daha tedbirli girebilme yönünden önemli bir kazanç elde edeceklerdir Bu sayede öğretmenler, kaliteli bilgilerle deniz filosu, kendilerini daha artı geliştirme, dünyadaki gelişmeleri yakından peşine düşüp takip etme gibi öğretmenlik formasyonlarına ek katkıda bulunacak değişik uğraşlara da fırsat bulacaklardır Bu şart keza, öğrenmeyi aralıksız kılma düşüncesine de imkan verecektir *