Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Okul Araç Gereçleri Korumak

Okul Araç Gereçleri Korumak
0
103

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Okul Vasıta Gereçlerini Koruma hakkında bilgi,Okul araç ve gereçlerini koruma kulübü,Mektep araç ve gereçlerini korumanın önemi

ARAÇGEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ VE ÖNEMİ
Neden Gereklidir?
Öğretme –öğrenme sürecinde araçgereçler çoğunlukla öğretimi amacıyla kullanılır İyi tasarlanmış öğretim vasıtagereçleri öğretim sürecini zenginleştirir, öğrenmeyiartırır
1Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar

Eğer öğretimimiz sadece anlatımdan meydana geliyorsa, öğrencilerimiz duyduklarının % 20 ’sini hatırlayacaklardır Görsel materyallerin kullanımı öğrettiklerimizin %50 ’sinin hatırlanmasına katkı saylayacaktır Öğrencilerin %70 ’ini hatırlamalarına tezgâhtar olacaktır Bir görev ya da bir etkinlik tamamlandığında öğrenciler öğrendiklerinin %90 ’ını hatırlayacaktır Dolayısıyla, araçgereçlerin kullanımı, öğrenme işlemine katılan duyu sayısını artırarak daha fazla ve daimi öğrenmenin gerçekleşmesine tezgâhtar olacaktır
2Öğrencilerin Bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına asistan olar
Öğrenciler farkı öğrenme tarz ve öğrenme ihtiyaçlarına sahiptirler Be nedenle, tüm öğrenciler aynı öğretmeöğrenme etkinliklerinden eşdeğer derecede yararlanmazlar Kısaca ahali farklı biçimlerde öğrenirler Öğretimde kullanılan vasıtagereç sayısı arttıkça her bir öğrencinin kişisel öğrenme ihtiyaçlarına yerinde bir öğretim kanalının bulunması ihtimali de artacaktır

3Dikkat çekenler
Geleneksel öğretim ortamlarında öğrenciler ders süresinin önemli bir kısmını öğretmenin sözel açıklamalarını, tartışmaları, öteki öğrencilerin soru ve açıklamalarını dinleyerek geçirirler Çoğu sınıflarda yüz yüze sözel irtibat belki de tek başına en çok kullanılan iletişim metodudur Durum böyle olunca ortaya meydana çıkan göreceli buluş, öğrencilerin dikkatini çekecek, duygusal tepkiler yaratarak motive edecektir
Kısa süreli belleğin kapasitesi dikkatine alındığında dikkatlerin çekilmesinin ne dek kayda değer olduğunu kendiliğinden anlaşılacaktır
4Hatırlamayı Kolaylaştırırlar
Bilgilerin uzun süreli belleğe nasıl kodlandığı ve saklandığı ile ilgili en önemli kuramlardan biri ikili kodlama (dual coding) hafıza kuramıdır Bu kuruma kadar data uzun süreli bellekte hem görsel hem de sözel olarak sunulan bilgilerin hatırlanma ihtimali daha yüksektir Yapılan araştırmalarda fiziki kelimelerin görünmeyen kelimelerden ve resimlerinde kelimelerden daha artı hatırlandığı bulunmuştur Görsel sembollerle sözel önermeleri birlikte uygulamak, bilginin bellekten geri çağrılmasını yardımcı olan çoklu yollar sağlar

5 Görünmeyen şeyleri somutlaştırırlar
vasıta gereçlerin öğretme öğrenme sürecindeki en kayda değer rollerinden biri soyut, karışık kavramlar, anlaması zorlama vaka ve olayları basitleştirmesidir
Birinin bize, hakkında artı bir bilgimiz olmayan bir eşyaya , eşyanın bütün özelliklerine uzun ve detaylı olarak açıklayarak, tanıtmaya çalıştığını düşünelim Sonuçta anlatılanları , bahşedilen tanımlama ve açıklamaları anlamamız güç olacaktır, çünkü kelimeler görsel gereçler gibi simgeledikleri şeylere benzemezler
6 Zamandan tasarruf sağlarlar
“Bir fotoğraf bin kelimeye bedeldirifadesi uyarınca vasıta gereçlerin öğretim ve öğrenme vaktinde tasarruf sağlaması beklenir
7 Tehlikesiz gözlem yapma imkanı sağlarlar
Örneğin film projektörleri ve videolar bilhassa sınıfa getirilmesi imkansız, doğrudan gözlenmesi güvenli olmayan yada muhtemel olmayan vücut, vaka, olay ve işlemlerin kolayca ve güvenli olarak gözlenmesini sağlar
8 ayrı zamanlarda birbiriyle sürekli içeriğin sunulmasını sağlarlar
Bir öğretmende ara sıra bir dersten çıktıktan sonra üzerinde durması gereken bir konuyu işlemediğini hisseder: bir süreci anlatırken yada gösterirken vurgulaması gereken bir noktayı unutur: bir derste içerikle ilgili bir noktayı mükemmel bir örnekle açıklar, ama bir diğer derste o nesil bir örnek aklına gelmez veya benzer içeriğin sunulduğu diğer bir sınıfta benzer örneği vermeyi unutur
9 tekrar tekrar kullanılabilirler
Etkin bir materyali öbür sınıflarda her yerde kullanan bir öğretmen benzer içeriği öğrencilerine tutarlı olarak sunmakla kalmaz, ,zaman ve maliyetten tasarruf eder, materyali geliştirmek için harcadığı zaman ve enerjiyi tekrar probleminden kurtulur
10 İçeriği basitleştirerek anlaşılmalarını kolaylaştırırlar
Bazen reel eşyalar birincil anda öğrencilere fazla karışık gelebilir Bir eşyanın öğrencilerin öğrenmelerini zorlaştıracak fazla karışık unsurları olabilir Böyle durumlarda öğretmen araç gereç kullanarak bu karmaşıklığı ortadan kaldırabilir

EĞİTİMDE KULLANILAN VASITA GEREÇLER


Programın kapsadığı ders araç ve gereçlerinin % 90 ‘ı kolay malzemelerden ve çevre imkanlarıyla öğretmen ve öğrenciler kadar yapılabilecek niteliktedirEğitsel bedel içeren ve çocukların yetişmesinde etkili olan en yararlı ders araçları da bunlardırÖğretmen ders konularını işlerken hazır araçlardan çok bu kolay araçları öğrencileriyle birlikte yapıp kullanmalıdır

Hoca ve öğrenciler göre yapılabilecek araçlara ait liste:

YAŞAM BİLGİSİ
1Okulun maketi
2Yıllık
3 Su saati, kum saati
4 Saat kadranı
5 Zaman şeridi
6 Kolleksiyonlar
7 Trafik aracı
8 Çevrenin kabartma haritası
9 Mevsimler tablosu
10 Ay ve güneş tutulması
11 Mektep ve çevrenini krokisi
12 Konularla ilgili şema ve tablolar
TÜRKÇE
1Fişler
2Tümce panaroması
3Kum masası
4Eşleştirme panosu (Ilk okumayazma için)
5Ilk okumayazma arabulucu
6Harf küpleri
YAZI
1Yazı tablosu (Temel harflerin büyük ve küçükleri)
2Süsleyici yazı örnekleri
3Eğik el yazısı örnekleri
4Düşey el yazısı örnekleri
SOSYAL BİLGİLER
1Pusula
2Rüzgar gülü
3Kabartma haritalar
4Yerin yapısı, kıvrımlı ya da kırılmış yapısı ile ilgili yüzey
şekillerini bildiren araçlar
5Kum masası
6Tarih şeridi
7Paralel ve meridyenler

Yukarıda belirtilen araçların dışarıda Sosyal Bilgiler ile
ilgili şemaları,haritaları,eskiz ve planları bilhassa maketleri
her okul kendi bünyesinde yapmalıdır
FEN BİLGİSİ
1Toprağın özellikleri
2Bitkilerin çimlenmesi
3Tavuk kümesi (Köyler için eğitsel değeri geniştir)
4Akvaryum (Naylon veya çinko kaplardan da faydalanılabilir)
5Teraryum (Köy ve kasabalarda yapılabilir)
6Ensekteryum (Gerekli yapılması mümkündür)
7Çevrede yetişen ağaçları tanımak koleksiyonu (Ağaçların
kullanıldığı sahalara kadar ele alınacak)
8Çeşitli koleksiyonlar (Çevredeki taşlar,madenler,bez,
cilt ve ürünler vb)
9Afiyet çantası
10İnsan vücuduna ait modeller ve levhalar
11İspirto lambası
12Karanlık kutu
13Büyütücü (Kolay olarak ampulden)
14Hava terazisi
15Havanın basıncını belirten şişe (Tabanı delinecek)
16Higrometre
17Basit termometre (Ampul ve cam borudan yararlanılır)
18Konveksiyon arabulucu (Rüzgar oluşumunu ispatlamak için
önemlidie)
19Rüzgar oku
20Hava gözlem evi
21Isı aleyhinde renklerin özelliğini gösteren vasıta (Kışyaz
giyeceklerimiz yönünden önemlidir)
22Tarım bakımından toprağın özelliklerini gösteren araç
(Suyu geçirme ve bitki yetiştirme yönünden)
23Toprak çeşitleri (Koleksiyon halinde)
24Bitkilerin çimlenme safhalarını bildiren vasıta (Gübrenin
fonksiyonu burada belirtilebilir)
25Su süzgeci (Kirli suları arındırmak için)
26İmbik
27Buhar türbini (Şişeden faydalanılabilir)
28Erozyonun oluşumunu ispatlayan deney
29Kutup yıldızı (60x80 boyutunda tabla halinde ve elektrikli
de olabilir)
30Kozmos olayını ifade eden deney (Bitkilerin beslenme durumu
ile ilgili)
31Tarım aletleri modelleri (Tarihi gelişimine kadar)
32Çevremizde yetiştirilen bitkilerin koleksiyonu
33Makaralar ve palangalar
34Eğik düzlem
35Yapay mıknatıs
36Sulu pil
37Elektrikle devre teşkili (Tablo olarak yapılabilir)
38Beş duyuya ait levhalar ve şemalar
39Büyüme,onarma ve enerji veren gıda çeşitlerinin kil,
sabun,macun vb maddelerden modelleri yapılabilir
40Solunum,sindirme ve kan dolaşımı ile iskelet levhaları
41Küre kesiti
42Çevredeki fosillerin sınıfta saklanması
43Güneş sistemi
44Iletken ve izolatör maddeler tablosu
45Telgraf (Basit olarak)
46Elektrik zili (kolay olarak)
47Elektrik motoru (Basit olarak)
48Elektrik üreteci (basit oarak)
49Isının gazlara etkisini gösteren vasıta
50Isının madenlere etkisini belirten araç
51Isının sıvılara etkisini bildiren vasıta
52Tulumba maketleri
53Su çarkı
54Sarkaçlar
55Gaz motor maketi
56Buhar makinesinin kesiti
57Barometre
58Solunum arabulucu
59Kan dolaşımı
YABANCI DİL
Eğitimde görsel ve işitsel araçlar öğrenmenin kalıcı izli
Olmasını sağlama açısından çok manâlı görülmektedirBir

Öğretme etkinliği ne kadar fazla duyu organına hitap ederse
Öğrenme olayı pek iyi ve kalıcı izli olmakta, unutma da
pek geç olmaktadır
Yabancı dil öğretiminde de öğrencilerin öğrendikleri dili
Daha fazla hatırlayabilmeleri için sınıf içinde çok ortamlı
(multimedia) öğretme durumunun düzenlenmesi önemli görülmektedirEğitimde uzun zaman çok ortamlı öğretimin
temelini hoca ve ders kitabı oluşturmuşturBu gün ise
çağdaş teknoloji olanaklarından eğitimde yararlanılması
nedeniyle hocaders kitabı ikilisinin yanı sıra değişik
kaynaklar derslik içindeki fazla ortamlı öğretimin sağlanmasına
muavin olmaktadırBu kaynaklar çoğunlukla göze ve kulağa
hitap eden görsel ve işitsel araçlar olmaktadırSınıf içinde ne değin çok bu araçlara yer verilirse öğrencilerin güdülenme düzeylerinin de öyle çok arttığı belirtilmektedirİyi bir yabancı dil öğretmeni, ders planı hazırlarken vereceği ders ile ilgili görsel ve işitsel araçlarını da evvelden hazırlamalı,bu araçları nerede, nasıl uygulayacağını mükemmel planlamalıdır
Yabancı dil sınıflarında en fazla kullanılan görsel ve işitsel araçları üç belli başlı grupta toplayıp aşağıdaki gibi hazırlamak
Olasıdır
AA GÖRSEL ARAÇLAR
11 Kitaplar
aa Ders kitabı
bb Hoca Kitabı
cc Çalışma Kitabı
22 Yazı Tahtaları
aa Kara Tahta
bb Pazen Tahta
cc Manyetik Tahta
dd Bildiri Tahtası
33 Resimler
aa Düz Resimler
bb Çizgi Resimler
cc Flaşkartlar
dd Figürinler
ee Duvar Resimleri
ff Levhalar
gg Afişler
44 Reel Eşyalar ve Modeller
55 Projektörler ve Grafikler
aa Opak Projektörü
bb Tepegöz ve Tepegöz Saydamı
cc Slayd Projektörü ve Slaydlar
dd Film Şeridi Projektörü ve Film Şeritleri

BB İŞİTSEL ARAÇLAR
11 Radyo
22 Pikap ve Plaklar
33 Teyp ve Ses Bandları
CC GÖRSEL – İŞİTSEL ARAÇLAR
11 Film makinası ve Hareketli Filmler
22 Kapalı Devre Televizyon
33 Video *
 
858,497Konular
982,543Mesajlar
30,279Kullanıcılar
Muhammed16Son üye
Üst Alt