iltasyazilim
FD Üye
Mektep Araç Gereçlerini Koruma Kulübü Toplum Hizmeti,
BilimFen ve Teknoloji Kulübü, Millî Eğitim Bakanlığı göre 06 06 1983 Tarihinde 2140 Sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanmış olan İlköğretim, Lise ve Dengi Okullar Öğretici Çalışmalar Yönetmeliği nde belirtilmiş genel amaçlar doğrultusunda,
Madde 1 Fen eğitimindeki başarıyı artırabilme,
Madde 2 Eğitim alanındaki teknolojik gelişmeleri peşine düşüp takip edebilme ve önemini kavrayabilme,
Madde 3 Fen eğitiminde çağdaş yaklaşımları kavrayabilme,
Madde 4 Okullardaki Fen Laboratuvarı, Bilgisayar, Printer, Bilgi Show, Tepegöz, Slayt vb yararlanma olanaklarını kesintisiz artırabilme,
Madde 5 Bireylerde zekayı, hür ve yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarabilme,
Madde 6 Sınıfta hareketli bir Fen ortamı oluşturabilme ve bu ortama tüm öğrencilerin katılmasını sağlayabilme,
Madde 7 Fen ve teknoloji okur yazarlığı geliştirebilme,
Madde 8 Günlük hayatla Fen arasında ilişki kurabilme,
Madde 9 Fen konularında beceriler öğrenebilme,
Madde 10 Fen konularında tutku meraklarını artırabilme, onların daha artı tahlilci olmalarını sağlayabilme
Madde 11 Fen konuları ile sosyal konular aralarında ilişki kurabilme,
Madde 12 Kullanarak, yaparakyaşayarak, deneyerek öğrenmeyi öğrenebilme,
Madde 13 Fen konularını kişisel düzeyde yardımcı ülkü getirebilme,
Madde 14 Bilimsel düşünme ve bilgiye ulaşma yollarını; oyunlaştırma, beyin fırtınası, gezi, gözlem, tahlilaraştırma, deney, proje yaptırma, örnek durum, problem çözme, soruyanıt, röportaj gibi öğrenci merkezli öğrenme yöntem ve teknikleri ile kavrayabilme
Madde 15 Öğrencilerin Fen çevresinde sorumluluk taşımalarına destek edebilme,
Madde 16 Devlet malını korumanın topluma yararlarını kavrayabilme,
Madde 17 Sosyal faaliyet çalışmalarında öğrencilere, dayanışma ve yardımlaşma alışkanlığı kazandırabilme,
Madde 18 Öğrencilere okulda ve hayatında işbölümünün yararlarını göstermek, buna alıştırmak ve bu alanda gelişmelerine yardımcı olabilme,
Madde 19 Vasıta ve gereçleri uygun, sırasında, idareli olarak kullanmayı öğretebilme
Madde 20 Araç ve gereçlerini koruma ve pak tutmanın önemini tüm okul öğrencilerine kavratabilme,
Madde 21 Fen (Fizik, Kimya ve Biyoloji) konularını değişik etkinliklerle kavrayabilme,
Madde 22 Toplumların ilerleme ve yükselmesinde bilim ve teknolojinin önemini kavrayabilme
amaçlanır ilgili yazışmaları koordine eder
f) Sosyal Etkinlikler Takvim Alıştırma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Kullanım Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değer Biçme Formu, Sosyal Faaliyetler Proje Önerge Formu ve Sosyal Faaliyetler Proje Netice Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder
g) Yapılacak bütün çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve sanki konularda muavin olur
h) Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir
ı) Okul müdürüne karşısında sorumludur
Eğitici Kulüp Genel Kurulunun Görevleri
Madde 38 Genel kurulunun görevleri şunlardır: a idare heyeti ile yoklama kurulunu tercih etmek, b İç yönetmelik ve takvim egzersiz taslağını inceleyip son şeklini belirlemek, c Yönetim kurulunun hazırladığı sene sonu etkinlik raporu ile teftiş kurulu raporunu araştırmak ve değerlendirmek
Öğretici Kulüp Idare Kurulunun Görevleri
Madde 39 Öğretici kulüp iç yönetmeliğine kadar idare kurulunun görevleri şunlardır: a Eğitici kulüp iç yönetmeliğinin taslağını aranje etmek, b Öğretici kulüp iç mevzuat taslağı hazırlanırken; okulun adı, kulübün adı, amacı, amaca ulaşmada etkinlikler, kulübün sorumluluk sahibi olduğu birey ve kurumlar, kulübün işbirliği oluşturacağı diğer öğretici kulüpler ve kuruluşlarla ilgili bilgiler belirlemek,
c Öğretici kulübün yıllık alıştırma program taslağını hazırlayıp genel kurala sunmak d Takvim alıştırma programını hazırlayıp genel kurula arzetmek
Denetim Kurulunun Görevleri
Madde 40 Denetleme kurulunun görevleri şunlardır: a Yönetim kurulunun gelir ve gider hesaplarını yılda minimum iki kez kontrol etmek b Hazırladığı denetleme kurulu raporunu genel kurula arzetmek
Öğrenci Kulübü Temsilcisinin Görevleri
Madde 41 Vekil;
a) Öğrencilerle birlikte takvim alıştırma planlarının hazırlanmasını sağlar ve
onaylanması için danışman öğretmene verir
b) Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman
öğretmene bildirir
c) Yapılan araştırmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir
d) Kulüp üyelerinin açıklanmış zamanlarda toplanmasını sağlar
e) Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar
f) Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar
Eğitici Kulüp Delege Yardımcısının Görevleri:
Madde 43 Eğitici kulüp vekil yardımcısının görevleri şunlardır:
a Eğitici kulüp temsilcisinin bulunmadığı hallerde temsilcinin görevlerini yerine getirir
b Kulübün demirbaş eşyalarının kaydını miktar ve sorumlu olur
c Temsilcinin kulüple ilgili vereceği görevleri yerine getirir
Sekreterin Görevleri:
Madde 44 Sekreterin görevleri şunlardır:
a Kararları karar defterine yazarak üyelere imzalatır
b Kulüplerle ilgili yazışmaları yapar, peşine düşüp takip eder
c Kulüple ilgili belgeleri dosyalar, düzenler
Saymanın Görevleri:
Madde 45Saymanın görevleri şunlardır:
a Kulübün para işlerini yürütür
b Kulübün giderleri ile ilgili belgelerin suretlerini çıkarıp asıllarını Öğretici Kulüpler Idare Kuruluna verir
c Eğitici kulübün yıllık gelirgiderleriyle ilgili yıllık tahmini bütçeyi vekil ile birlikte hazırlar
Öğrencilerin Görevleri
Madde 46 Öğrenciler;
a) En Düşük bir öğrenci kulübüne aza olur ve en düşük bir toplum hizmeti yapar
b) Buluşma
ve çalışmalara uyumlu olarak katılırlar
c) Toplum hizmeti çalışmalarını uyumlu olarak kaydeder, çalışmalarında
kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır
d) Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile derslikşube rehber öğretmenine bildirir
e) Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir
f) Mektep dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır
Öğretici Kulübün Egzersiz Alanı:
Madde 47 Kulüp şu alanlarda faaliyetlerde bulunur:
a Öğretici kulüp;lüzum kendi üyelerinin, lüzum okulun tüm öğrencilerinin görüş, idrak, keşif ufuklarını geliştirici çalışmalara yer verir
b Çeşitli konularda yarışmalara yer vererek özendirme edici örneklemeler yapar
c Kulübün amacına yerinde yarışma, festival, resim, sergi, film, dia gösterileri düzenler ve gösterir
d Eğitici kulüp saatlerinde eğitici konuşmalar hazırlar
Kulübün Tutabileceği Defter ve Dosyalar:
Madde 48 Kulüp şu defter ve dosyaları miktar:
a Buluşma karar defteri,
b Belge dosyası,
Öğretici Kulübün Sorumlu Olduğu Birey ve Kurullar:
Madde 49 Öğretici kulüp yönetim kurulu:
a Mektep müdürüne,
b Görevli müdür yardımcısına,
c Eğitici kulüp idareci öğretmenine,
d Danışman öğretmenler Kuruluna,
e Kulüp temsilciler kuruluna,
f Kulüp genel kuruluna,
karşı sorumludur *
BilimFen ve Teknoloji Kulübü, Millî Eğitim Bakanlığı göre 06 06 1983 Tarihinde 2140 Sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanmış olan İlköğretim, Lise ve Dengi Okullar Öğretici Çalışmalar Yönetmeliği nde belirtilmiş genel amaçlar doğrultusunda,
Madde 1 Fen eğitimindeki başarıyı artırabilme,
Madde 2 Eğitim alanındaki teknolojik gelişmeleri peşine düşüp takip edebilme ve önemini kavrayabilme,
Madde 3 Fen eğitiminde çağdaş yaklaşımları kavrayabilme,
Madde 4 Okullardaki Fen Laboratuvarı, Bilgisayar, Printer, Bilgi Show, Tepegöz, Slayt vb yararlanma olanaklarını kesintisiz artırabilme,
Madde 5 Bireylerde zekayı, hür ve yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarabilme,
Madde 6 Sınıfta hareketli bir Fen ortamı oluşturabilme ve bu ortama tüm öğrencilerin katılmasını sağlayabilme,
Madde 7 Fen ve teknoloji okur yazarlığı geliştirebilme,
Madde 8 Günlük hayatla Fen arasında ilişki kurabilme,
Madde 9 Fen konularında beceriler öğrenebilme,
Madde 10 Fen konularında tutku meraklarını artırabilme, onların daha artı tahlilci olmalarını sağlayabilme
Madde 11 Fen konuları ile sosyal konular aralarında ilişki kurabilme,
Madde 12 Kullanarak, yaparakyaşayarak, deneyerek öğrenmeyi öğrenebilme,
Madde 13 Fen konularını kişisel düzeyde yardımcı ülkü getirebilme,
Madde 14 Bilimsel düşünme ve bilgiye ulaşma yollarını; oyunlaştırma, beyin fırtınası, gezi, gözlem, tahlilaraştırma, deney, proje yaptırma, örnek durum, problem çözme, soruyanıt, röportaj gibi öğrenci merkezli öğrenme yöntem ve teknikleri ile kavrayabilme
Madde 15 Öğrencilerin Fen çevresinde sorumluluk taşımalarına destek edebilme,
Madde 16 Devlet malını korumanın topluma yararlarını kavrayabilme,
Madde 17 Sosyal faaliyet çalışmalarında öğrencilere, dayanışma ve yardımlaşma alışkanlığı kazandırabilme,
Madde 18 Öğrencilere okulda ve hayatında işbölümünün yararlarını göstermek, buna alıştırmak ve bu alanda gelişmelerine yardımcı olabilme,
Madde 19 Vasıta ve gereçleri uygun, sırasında, idareli olarak kullanmayı öğretebilme
Madde 20 Araç ve gereçlerini koruma ve pak tutmanın önemini tüm okul öğrencilerine kavratabilme,
Madde 21 Fen (Fizik, Kimya ve Biyoloji) konularını değişik etkinliklerle kavrayabilme,
Madde 22 Toplumların ilerleme ve yükselmesinde bilim ve teknolojinin önemini kavrayabilme
amaçlanır ilgili yazışmaları koordine eder
f) Sosyal Etkinlikler Takvim Alıştırma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Kullanım Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değer Biçme Formu, Sosyal Faaliyetler Proje Önerge Formu ve Sosyal Faaliyetler Proje Netice Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder
g) Yapılacak bütün çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve sanki konularda muavin olur
h) Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir
ı) Okul müdürüne karşısında sorumludur
Eğitici Kulüp Genel Kurulunun Görevleri
Madde 38 Genel kurulunun görevleri şunlardır: a idare heyeti ile yoklama kurulunu tercih etmek, b İç yönetmelik ve takvim egzersiz taslağını inceleyip son şeklini belirlemek, c Yönetim kurulunun hazırladığı sene sonu etkinlik raporu ile teftiş kurulu raporunu araştırmak ve değerlendirmek
Öğretici Kulüp Idare Kurulunun Görevleri
Madde 39 Öğretici kulüp iç yönetmeliğine kadar idare kurulunun görevleri şunlardır: a Eğitici kulüp iç yönetmeliğinin taslağını aranje etmek, b Öğretici kulüp iç mevzuat taslağı hazırlanırken; okulun adı, kulübün adı, amacı, amaca ulaşmada etkinlikler, kulübün sorumluluk sahibi olduğu birey ve kurumlar, kulübün işbirliği oluşturacağı diğer öğretici kulüpler ve kuruluşlarla ilgili bilgiler belirlemek,
c Öğretici kulübün yıllık alıştırma program taslağını hazırlayıp genel kurala sunmak d Takvim alıştırma programını hazırlayıp genel kurula arzetmek
Denetim Kurulunun Görevleri
Madde 40 Denetleme kurulunun görevleri şunlardır: a Yönetim kurulunun gelir ve gider hesaplarını yılda minimum iki kez kontrol etmek b Hazırladığı denetleme kurulu raporunu genel kurula arzetmek
Öğrenci Kulübü Temsilcisinin Görevleri
Madde 41 Vekil;
a) Öğrencilerle birlikte takvim alıştırma planlarının hazırlanmasını sağlar ve
onaylanması için danışman öğretmene verir
b) Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman
öğretmene bildirir
c) Yapılan araştırmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir
d) Kulüp üyelerinin açıklanmış zamanlarda toplanmasını sağlar
e) Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar
f) Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar
Eğitici Kulüp Delege Yardımcısının Görevleri:
Madde 43 Eğitici kulüp vekil yardımcısının görevleri şunlardır:
a Eğitici kulüp temsilcisinin bulunmadığı hallerde temsilcinin görevlerini yerine getirir
b Kulübün demirbaş eşyalarının kaydını miktar ve sorumlu olur
c Temsilcinin kulüple ilgili vereceği görevleri yerine getirir
Sekreterin Görevleri:
Madde 44 Sekreterin görevleri şunlardır:
a Kararları karar defterine yazarak üyelere imzalatır
b Kulüplerle ilgili yazışmaları yapar, peşine düşüp takip eder
c Kulüple ilgili belgeleri dosyalar, düzenler
Saymanın Görevleri:
Madde 45Saymanın görevleri şunlardır:
a Kulübün para işlerini yürütür
b Kulübün giderleri ile ilgili belgelerin suretlerini çıkarıp asıllarını Öğretici Kulüpler Idare Kuruluna verir
c Eğitici kulübün yıllık gelirgiderleriyle ilgili yıllık tahmini bütçeyi vekil ile birlikte hazırlar
Öğrencilerin Görevleri
Madde 46 Öğrenciler;
a) En Düşük bir öğrenci kulübüne aza olur ve en düşük bir toplum hizmeti yapar
b) Buluşma
ve çalışmalara uyumlu olarak katılırlar
c) Toplum hizmeti çalışmalarını uyumlu olarak kaydeder, çalışmalarında
kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır
d) Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile derslikşube rehber öğretmenine bildirir
e) Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir
f) Mektep dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır
Öğretici Kulübün Egzersiz Alanı:
Madde 47 Kulüp şu alanlarda faaliyetlerde bulunur:
a Öğretici kulüp;lüzum kendi üyelerinin, lüzum okulun tüm öğrencilerinin görüş, idrak, keşif ufuklarını geliştirici çalışmalara yer verir
b Çeşitli konularda yarışmalara yer vererek özendirme edici örneklemeler yapar
c Kulübün amacına yerinde yarışma, festival, resim, sergi, film, dia gösterileri düzenler ve gösterir
d Eğitici kulüp saatlerinde eğitici konuşmalar hazırlar
Kulübün Tutabileceği Defter ve Dosyalar:
Madde 48 Kulüp şu defter ve dosyaları miktar:
a Buluşma karar defteri,
b Belge dosyası,
Öğretici Kulübün Sorumlu Olduğu Birey ve Kurullar:
Madde 49 Öğretici kulüp yönetim kurulu:
a Mektep müdürüne,
b Görevli müdür yardımcısına,
c Eğitici kulüp idareci öğretmenine,
d Danışman öğretmenler Kuruluna,
e Kulüp temsilciler kuruluna,
f Kulüp genel kuruluna,
karşı sorumludur *