iltasyazilim
FD Üye
Okul Öncesi Kasıt Ve Kazanımlar
Okul Öncesi Hedef Ve Kazanımlar Listesi
Okul öncesi eğitim programı beş gelişim alanına karşın oluşturulmuş niyet ve kazanımları kapsarNiyet ve kazanımlar eğitimcinin günlük planlarını hazırlarken bir dayanak oluşturur eğitimciyi yönlendirir Bu sayede bütün gelişim alanlarına karşın niyet ve kazanımlara program içinde dengelenmiş bir şekilde yer verilir Çocukların ilköğretime hazırlanmış başlamaları hedeflenir
PSİKOMOTOR ALAN
Maksat 1 Fiziksel koordinasyon gerektiren kayıtlı hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1 Sözel yönergelere uygun şekilde ısınma hareketleri yapar
2 Öbür yönlere yuvarlanır
3 Öbür yönlere uzanır
4 Sözel yönergelere yerinde olark yürür
5 Sözel yönergelere uygun olarak koşar
6 Kayıtlı bir mesafeyi sürünerek gider
7 Belirtilmiş bir yüksekliğe çıkar
8 Belirli bir yüksekliğe tırmanır
9 Tırmanılan yükseklikten uygun olarak iner
10 Belirtilen bir yükseklikten atlar
11 Belirtilen bir engel üzerinden sıçrayarak atlar
12 Pedal çevirme hareketini yapar
13 Vasıta kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar
14 Atılan nesneleri yakalar
15 Nesneleri belirtilen bir mesafedeki hedefe atar
Niyet 2 El ve göz koordinasyonu gerektiren kayıtlı hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1 Ufak nesneleri toplar
2 Nesneleri kaptan kapa boşaltır
3 Nesneleri defalarcayanyanaiç içe dizer
4 Nesneleri takar
5 Nesneleri çıkarır
6 Nesneleri ipe vb Dizer
7 El becerilerini gerektiren bir takım araçları kullanır
8 Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir
9 Değişik malzemeler kullanarak fotoğraf yapar
10 Yönergeye uygun çizgiler çizer
11 Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer
12 Değişik malzemeleri öbür şekillerde katlar
13 Malzemeleri istenilen nitelikte keser
14 Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır
15 Nesneleri değişik malzemelerle bağlar
Gaye 3 Büyük kaslarını kullanarak belirtilmiş bir kuvvet gerektiren hareketleri
yapabilme
Kazanımlar
1 Bambaşka ağırlıktaki nesneleri iter
2 Bambaşka ağırlıktaki nesneleri çeker
3 Ayrı ağırlıktaki nesneleri kaldırır
4 Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür
5 Bambaşka ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider
Amaç 4 Minik kaslarını kullanarak belirli bir zorlama gerektiren hareketleri
yapabilme
Kazanımlar
1 Nesneleri kopartıryırtar
2 Nesneleri sıkar
3 Nesneleri çekergerer
4 Malzemelere elleriyle şekil verir
5 Malzemelere vasıta kullanarak şekil verir
Maksat 5 Denge gerektiren açıklanmış hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1 Öbür zeminler üzerinde yürür
2 Zemin üstüne çizilen şekiller üstünde yürür
3 Tek etap üzerinde belirtilmiş bir süre durur
4 Tekçift üçgenin taban olmayan kenarı üzerinde olduğu yerde zıplar
5 Tekçift ayakla sıçrayarak kayıtlı bir mesafeyi dengelenmiş bir şekilde gider
6 Çift ayakla ilerigeri sıçrar
SOSYALDUYGUSAL BÖLGE
Kasıt 1 Kendini tanıyabilme
Kazanımlar
1 Bedensel özelliklerini söyler
2 esas şehvetli özelliklerini söyler
Maksat 2 Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1 Duygularını söyler
2 Duygularının nedenlerini açıklar
3 Duygularının sonuçlarını açıklar
4 Duygularını müzik, dans, drama vb Yollarla ifade eder
Maksat 3 Duygularını denetim edebilme
Kazanımlar
1 Olumluolumsuz duygu ve düşüncelerini uygun bir şekilde ortaya koyar
2 Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır
3 Yeni ve alışılmamış durumlara armoni sağlar
Niyet 4 Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
1 Kendiliğinden bir işe başlar
2 Başladığı işi bitirme çabası gösterir
Hedef 5 Başkalarının duygularını ayrım edebilme
Kazanımlar
1 Başkalarının duygularını ifade eder
2 Başkalarının duygularını paylaşır
Gaye 6 Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1 Kendiliğinden iletişimi başlatır
2 Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır
3 Grupta sorumluluk almaya istekli olur
4 Aldığı sorumluluğu yerine getirir
5 Kendisinin ve başkalarının haklarına hürmet gösterir
6 Zorunlu durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır
7 Gerektiğinde lideri izler
8 Gerektiğinde liderliği üstlenir
9 Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar
10 Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
11 Gerekli durumlarda istikrar gösterir
Maksat 7 Zevk gösterebilme
Kazanımlar
1 Hata yapabileceğini kabul eder
2 Kendi hatalarını söyler
3 Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar
4 Başkalarının hatalarını yerinde yollarla açıklama eder
5 Başkalarının kusur yapabileceğini kabul eder
Niyet 8 Farklılıklara hürmet gösterebilme
Kazanımlar
1 Kendisinin öbür özelliklerini kabul eder
2 Başkalarının ayrı özelliklerini kabul eder
Kasıt 9 Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
Kazanımlar
1 Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları bereketli kullanır
2 Günlük yaşamdaki kurallara uyar
3 Canlıların yaşama hakkına itina gösterir
4 Canlıların bakımını üstlenir ve korur
5 Yaşamda öteki canlılarla paylaştıklarını açılar
Hedef 10 Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
Kazanımlar
1 Toplumda ayrı rollere sahip kişiler olduğunu söyler
2 Benzer kişinin öbür rolleri olduğunu söyler
3 Kendi kültürünün başlıca özelliklerini açıklar
4 Bambaşka kültürlerin başlıca özelliklerini söyler
Maksat 11 Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1 Estetik fiziksel hareketlerle yürürdans eder
2 Özgün şiir, hikaye, şarkı vb söyler
3 Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar
4 Görsel sanat etkinliklerinde eşsiz mahsul yapar
5 Farklı Alanlara Yönlendirilmiş materyaller kullanarak ritm oluşturur
6 Dağıtılmış sesleri kullanarak müzik oluşturur
7 Ürünlerini çeşitli yollarla sunar
8 Sunularında gerçek dışıreel nesneler kullanır
Niyet 12 Çevredeki güzellikleri koruyabilme
Kazanımlar
1 Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler
2 Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar
3 Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır
Niyet 13 Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar
1 Çevresinde gördüğü hoşcan sıkıcı durumları söyler
2 Çevre sorunlar ile ilgili kendi yapabileceklerine misal verir
3 Çevresini öbür biçimlerde düzenler
Maksat 14 Sanat etkinliklerinin estetik özelliklerini fark edebilme
Kazanımlar
1 Sanat eserlerinin özelliklerini söyler
2 Sanat eserleri hakkındaki duygularını açıklar
Amaç15 Atatürk ile ilgili etkinliklere alaka gösterebilme
Kazanımlar
1 Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır
2 Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir
Alıntıdır *
Okul Öncesi Hedef Ve Kazanımlar Listesi
Okul öncesi eğitim programı beş gelişim alanına karşın oluşturulmuş niyet ve kazanımları kapsarNiyet ve kazanımlar eğitimcinin günlük planlarını hazırlarken bir dayanak oluşturur eğitimciyi yönlendirir Bu sayede bütün gelişim alanlarına karşın niyet ve kazanımlara program içinde dengelenmiş bir şekilde yer verilir Çocukların ilköğretime hazırlanmış başlamaları hedeflenir
PSİKOMOTOR ALAN
Maksat 1 Fiziksel koordinasyon gerektiren kayıtlı hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1 Sözel yönergelere uygun şekilde ısınma hareketleri yapar
2 Öbür yönlere yuvarlanır
3 Öbür yönlere uzanır
4 Sözel yönergelere yerinde olark yürür
5 Sözel yönergelere uygun olarak koşar
6 Kayıtlı bir mesafeyi sürünerek gider
7 Belirtilmiş bir yüksekliğe çıkar
8 Belirli bir yüksekliğe tırmanır
9 Tırmanılan yükseklikten uygun olarak iner
10 Belirtilen bir yükseklikten atlar
11 Belirtilen bir engel üzerinden sıçrayarak atlar
12 Pedal çevirme hareketini yapar
13 Vasıta kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar
14 Atılan nesneleri yakalar
15 Nesneleri belirtilen bir mesafedeki hedefe atar
Niyet 2 El ve göz koordinasyonu gerektiren kayıtlı hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1 Ufak nesneleri toplar
2 Nesneleri kaptan kapa boşaltır
3 Nesneleri defalarcayanyanaiç içe dizer
4 Nesneleri takar
5 Nesneleri çıkarır
6 Nesneleri ipe vb Dizer
7 El becerilerini gerektiren bir takım araçları kullanır
8 Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir
9 Değişik malzemeler kullanarak fotoğraf yapar
10 Yönergeye uygun çizgiler çizer
11 Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer
12 Değişik malzemeleri öbür şekillerde katlar
13 Malzemeleri istenilen nitelikte keser
14 Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır
15 Nesneleri değişik malzemelerle bağlar
Gaye 3 Büyük kaslarını kullanarak belirtilmiş bir kuvvet gerektiren hareketleri
yapabilme
Kazanımlar
1 Bambaşka ağırlıktaki nesneleri iter
2 Bambaşka ağırlıktaki nesneleri çeker
3 Ayrı ağırlıktaki nesneleri kaldırır
4 Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür
5 Bambaşka ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider
Amaç 4 Minik kaslarını kullanarak belirli bir zorlama gerektiren hareketleri
yapabilme
Kazanımlar
1 Nesneleri kopartıryırtar
2 Nesneleri sıkar
3 Nesneleri çekergerer
4 Malzemelere elleriyle şekil verir
5 Malzemelere vasıta kullanarak şekil verir
Maksat 5 Denge gerektiren açıklanmış hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1 Öbür zeminler üzerinde yürür
2 Zemin üstüne çizilen şekiller üstünde yürür
3 Tek etap üzerinde belirtilmiş bir süre durur
4 Tekçift üçgenin taban olmayan kenarı üzerinde olduğu yerde zıplar
5 Tekçift ayakla sıçrayarak kayıtlı bir mesafeyi dengelenmiş bir şekilde gider
6 Çift ayakla ilerigeri sıçrar
SOSYALDUYGUSAL BÖLGE
Kasıt 1 Kendini tanıyabilme
Kazanımlar
1 Bedensel özelliklerini söyler
2 esas şehvetli özelliklerini söyler
Maksat 2 Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1 Duygularını söyler
2 Duygularının nedenlerini açıklar
3 Duygularının sonuçlarını açıklar
4 Duygularını müzik, dans, drama vb Yollarla ifade eder
Maksat 3 Duygularını denetim edebilme
Kazanımlar
1 Olumluolumsuz duygu ve düşüncelerini uygun bir şekilde ortaya koyar
2 Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır
3 Yeni ve alışılmamış durumlara armoni sağlar
Niyet 4 Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
1 Kendiliğinden bir işe başlar
2 Başladığı işi bitirme çabası gösterir
Hedef 5 Başkalarının duygularını ayrım edebilme
Kazanımlar
1 Başkalarının duygularını ifade eder
2 Başkalarının duygularını paylaşır
Gaye 6 Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1 Kendiliğinden iletişimi başlatır
2 Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır
3 Grupta sorumluluk almaya istekli olur
4 Aldığı sorumluluğu yerine getirir
5 Kendisinin ve başkalarının haklarına hürmet gösterir
6 Zorunlu durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır
7 Gerektiğinde lideri izler
8 Gerektiğinde liderliği üstlenir
9 Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar
10 Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
11 Gerekli durumlarda istikrar gösterir
Maksat 7 Zevk gösterebilme
Kazanımlar
1 Hata yapabileceğini kabul eder
2 Kendi hatalarını söyler
3 Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar
4 Başkalarının hatalarını yerinde yollarla açıklama eder
5 Başkalarının kusur yapabileceğini kabul eder
Niyet 8 Farklılıklara hürmet gösterebilme
Kazanımlar
1 Kendisinin öbür özelliklerini kabul eder
2 Başkalarının ayrı özelliklerini kabul eder
Kasıt 9 Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
Kazanımlar
1 Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları bereketli kullanır
2 Günlük yaşamdaki kurallara uyar
3 Canlıların yaşama hakkına itina gösterir
4 Canlıların bakımını üstlenir ve korur
5 Yaşamda öteki canlılarla paylaştıklarını açılar
Hedef 10 Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
Kazanımlar
1 Toplumda ayrı rollere sahip kişiler olduğunu söyler
2 Benzer kişinin öbür rolleri olduğunu söyler
3 Kendi kültürünün başlıca özelliklerini açıklar
4 Bambaşka kültürlerin başlıca özelliklerini söyler
Maksat 11 Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1 Estetik fiziksel hareketlerle yürürdans eder
2 Özgün şiir, hikaye, şarkı vb söyler
3 Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar
4 Görsel sanat etkinliklerinde eşsiz mahsul yapar
5 Farklı Alanlara Yönlendirilmiş materyaller kullanarak ritm oluşturur
6 Dağıtılmış sesleri kullanarak müzik oluşturur
7 Ürünlerini çeşitli yollarla sunar
8 Sunularında gerçek dışıreel nesneler kullanır
Niyet 12 Çevredeki güzellikleri koruyabilme
Kazanımlar
1 Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler
2 Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar
3 Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır
Niyet 13 Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar
1 Çevresinde gördüğü hoşcan sıkıcı durumları söyler
2 Çevre sorunlar ile ilgili kendi yapabileceklerine misal verir
3 Çevresini öbür biçimlerde düzenler
Maksat 14 Sanat etkinliklerinin estetik özelliklerini fark edebilme
Kazanımlar
1 Sanat eserlerinin özelliklerini söyler
2 Sanat eserleri hakkındaki duygularını açıklar
Amaç15 Atatürk ile ilgili etkinliklere alaka gösterebilme
Kazanımlar
1 Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır
2 Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir
Alıntıdır *