Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Okul Öncesi Eğitim Kurumu Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Okul Öncesi Eğitim Kurumu Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Okul Öncesi Eğitim Kurumu Seçerken

1 ÖN BILGI TOPLANMASI
Telefonla, yaş grupları, çalışma saatleri, tatiller, ruhsat, servis ve adres bilgilerini alın Fakat, randevulu ya da akşam ve hafta sonu ziyaretlerinden kaçınınBirincil ziyaretinizi, yanınızda çocuğunuz olmadan ve sabahtan saatlerinde gerçekleştirin Çocuğunuzu ancak karar verdikten sonra götürünEvinize olabildiğince yakın yuvaları tercih edin Serviste geçireceği sürenin 1530 dakika arasında olmasına uyarı edin 02 yaş döneminde servis kullanmayın

2 DIŞ MEKAN
Ilk görünüşün temiz ve kuytu, genel afiyet kurallarına uygun (sınıf ve bahçe, eşya ile oyuncaklarının, çocuk yaş ve boylarına uyumlu) olması beklenir Bahçenin güvenilir ve yoklama aşağı olması gerekmektedir

3 BİNANIN GENEL KOŞULLARI
Binada yangın mereni, söndürücüler ve alarm sistemi bulunmalıdırÇocukların müşterek dilekçe alanı olan tuvaletler, temiz ve hijyen kurallarına yerinde olmalı, akıcı sabun ve kağıt havlu kullanılmalıdırMutfağın temiz, düzenli ve afiyet kurallarına uygun olması beklenmelidir

4 YÖNETICI VE PERSONEL BİLGİLERİ
Yönetici: Yöneticinin eğitimini ve mesleki tecrübelerini sorun Üniversitelerin mektep öncesi çocuk gelişimi ve eğitimi, sosyal hizmet uzmanlığı, çocuk psikolojisi ve pedagoji bölümlerinden birisinden mezun olmaları gerekmektedir Ruhsat: Kurumun ruhsatı (Sosyal Hizmetler Müdürlüğü ya da Ulusal Eğitim Müdürlüğü ’nden alınan hukuki alıştırma belgesi) olup olmadığını denetleme edin Görebileceğiniz bir yerde asılı değilse bakmak isteyin Grup Sorumlusu (Öğretmen): Bu şahısların mektep öncesi çocuk gelişimi eğitmenliği (meslek lisesi veya 2 takvim yüksek mektep) mezunu olmaları gerekmektedir

5 İÇ MEKANLAR
Ilk etkide, kendinize ve duyularınıza güvenin Neşelendirici sesleri, hoş kokan, aydınlık, tertipli ve sıcak bir ortamı hedefleyinİç ortamlarda, çocuğunuzun gelişimini destekleyecek tatmin edici sayıda araçgereç olmalı, bunlar çocuğunuzla aynı mekan (derslik) içerisinde ve istediğinde ulaşabileceği konumda bulunmalıdırSınıf içerisinde, oyunlar ve aktiviteler için tanımlı, ayrılmış bölümler olmalıdır Bunlar, kitaplık, el becerisi (manipülasyon), bloklar, fen, sanat, hayal (sosyodrama, evcilik), sukum çalışması bölümleridirAraçgereçlerin çocuk sayısına yeterli, gelişim düzeyine yerinde, gizli (temiz, kırıksız, eksiksiz) ve ahenkli olmasına dikkat edin (Çocuklar o anda oynadığı için mekandaki dağınıklık önemsenmemelidir)Çocukların bireysel eşyaları için ayrılmış ve etiketli dolapları olmalıdır

6 HOCA ÇOCUK ORANI
Incelemeler, hoca, çocuk oranının ve grup büyüklüklerinin çocuk gelişimine kayda değer etkisi olduğunu kanıtlamıştırUluslararası standartlara göre bu oranlar: 2436 ay 1 öğretmen 5 7 çocuk 3 yaş 1 hoca 710 çocuk 45 yaş 1 öğretmen 810 çocuk 6 yaş 1 öğretmen 1012 çocuk biçimindedir Daha artı sayılarda çocuk olması durumunda bir yardımcı hoca veya 2 bir grup sorumlusu ile çalışılması uygundur 02 yaş grubunda bulunan çocukların, diğer yaş grupları ile karma yapılmaması gerekmektedir

7 İŞLEYİŞ
Kurumun bir felsefesi ve uyguladığı yazılı bir sistemi olması gerekmektedir Bu felsefenin sizin görünüm ve beklentilerinize uygunluğu önemlidirKurumun kapısı size kesintisiz açık olmalıdır Kendinizin ve çocuğunuzun gereksinimleri doğrultusunda, daima kurumu, sınıfı ziyaret edebilmelisiniz ve bu kayıtlı gün ve saatlerle sınırlandırılmış olmamalıdır 06 yaş grubunun öğrenme sistemi, somut, aktif, keşfe ve deneye dayalıdır Akademik ve çocukları zorlayacak yaklaşımlardan ve beklentilerden kaçınılmalıdırGünlük plan, çocukların, ufak kasbüyük kas, zihinsel, bilişsel ve sosyal gelişimine ait çalışmaların tümünü pat diye ve dengeli olarak içermelidirÇocuklara günlük işleyişte kişisel davranabilme ortamı mutlaka sağlanmalı ve bütün aktiviteler için seçme hakkı tanınmalıdır Çocukların sosyal yaşam biçimlerinin ve toplumsal kurallarının oluşabilmesigelişebilmesi için, fazla ve destekleyici davranılmalı, kırıcı, örseleyici davranışlardan kaçınılmalıdır

8 EĞİTİM PLANI (MÜFREDAT)
Eğitim planı, çocukların bireysel gelişimleri, ilgi alanları ve gereksinimleri gözönüne alınarak hazırlanmış, çocuk gelişimi ilkelerine ve öğrenme biçimlerine emrindeki, yazılmış metinlerin işleyişinden oluşmalıdır Öğrenme ortamı ve aktiviteler, bu programın felsefesine ve hedeflerine uygun olarak düzenlenmelidir Öğretmenler, çocukları izleyerek, gözlemleyerek kesinlikle deneme yöntemlerine başvurmaksızın her bir çocuk için amaca ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirirlerBu değerlendirmelerin sonuçlarını aileler ile paylaşırlar

9 GIDA
Yemek listeleri, düzenli beslenme ilkelerine yerinde ve yeterli miktarda olmalı, her ay ailelere gönderilmelidir Yemek Yemek masaları, sandalyeleri ve öteki ekipmanlar çocukların yaş ve boylarına, özelliklerine yerinde olmalıdırYemek saatlerinin bir sosyalleşme süreci olduğu düşünülerek, minimum bir yetişkin çocuklarla benzer masayı paylaşmalıdır

10 IRTIBAT
Öğretmen Çocuk İletişimi: Öğretmenler çocuklarla irtibat kurarken göz seviyesinde bulunmalı, söylev biçimleri sıcak ve iyi kalpli olmalıdır Öğretmenler çocukların gereksinimlerini anında yanıtlamalı, çocukların derslik içi davranışlarında gizli, canlı ve neşeli oldukları gözlenmelidir Hoca Veli İletişimi: Öğretmenler, jurnal olarak çocukların beslenme ve sıhhat konularında, maddesel ve ruhsal değişikliklerinde ailelere sözlü ya da yazılmış olarak veri aktarmalıdırlar Hem devirli değerleme yapılarak, aileye gelişim düzeyi aktarılmalıdır Kurum Veli İletişimi: Okul ve aile işbirliği içerisinde, çocuğun gelişimini olumlu yönde desteklemeli, yaşanan problemlerde birlikte çözüm üretebilmelidirler Aileler, eğitim planı, işleyiş, program ve çocukları etkileyebilecek değişikliklerden kurum tarafından uyumlu haberdar edilmelidirler

11 FİYATLANDIRMA
Uygulanan fiyatı, geçerlilik süresini, ödeme koşullarını ve tahmini yükselme oranını öğrenin Fiyatı kimsesiz bir nitelik olarak yok, uygulanan sistemle birlikte değerlendirin ve arayışlarınızda bu dengeyi gözden kaçırmayın





ARMONI SÜRECİNİ YAŞARKEN
Çocuğunuzda neleri gözlemleyebilirsiniz? Çocuğunuzun yuva yaşantısına geçişini izlerken, kendinizin okula, iş yaşantısına, otomobil kullanmaya vb birincil başladığınız günleri düşünün Ahenk sürecinin fazla süratli ve başarılı olmasını beklemeyin Çocuğun yaşı ve yapısına alt olarak bu süre 46 hafta arasında, hatta ara sıra daha uzun bir vakit alabilir Bu süreç içerisinde, yas, karınbaş ağrıları, kusma, alta kaçırma, genel isteksizlik görülebilir

SİZE DÜŞEN NEDİR ?
Ilk Olarak kararlı olun ve verdiğiniz karara inanın Birincil günlerde çocuğunuzla yuvada vakit geçirmeye tedbirli olun Çocuğunuza içten davranın, gidiş nedeninizi, dönüş zamanınızı belirtin Verdiğiniz söz ve saatlere kesinlikle uyun Çocuğunuzdan vedalaşarak ayrılın Bunun çocuğunuzun size olan güveni açısından fazla kayda değer olduğunu unutmayınYuva yaşamının, çocukların yaşantısının doğal bir parçası olduğunu O'na vurgulayın Çocuğunuzun günlük yaşantısını sizinle paylaşmasını beklemeyin O'na örnek olarak süre içerisinde size aktarmasını sağlayabilirsiniz (Ben bugün alışverişe gittim, öğle yemeğinde salata yedim, ya sen?) Çocuğunuzun dostluk ilişkilerine aracısız karışmayın Çözüm yolları önererek, örnekler vererek yardımcı olabilirsiniz Uyum süreci fazla sancılı geçiyor veveya fazla uzuyorsa, bu durumun çocuğunuzun kişiliğinden mi, yahut ortam, sistem ve kişilerden mi kaynaklandığını mutlaka araştırın *
 
858,496Konular
981,669Mesajlar
29,748Kullanıcılar
muhammedst35Son üye
Üst Alt