iltasyazilim
FD Üye
Okul Öncesi Eğitim Neden Önemlidir veri verirmisiniz
Anaokulu, kurum olarak ailenin dışına atılan birincil adım olarak düşünülmelidir Ilk üç yıl içinde çocuk, model olarak gördüğü anne ve babasından alabileceğini alır ve kendisine belli fırsatlar ölçüsünde belirtilmiş bir psikososyal olgunluğa varır Fakat bu gelişim sınırlıdır Anaokulu, çocuğa veri aktarmaktan çok, çocuğun içinde var olan yeteneklerin serpilip gelişmesine tezgâhtar olur Çocuk anaokulunda en iyi oyun ortamını bulur, iş birliğini geliştirir, yaşıtlarıyla ilişkiye girerek birlikte yaşmayı öğrenir Okul öncesi eğitim kurumu, aynı zamanda kuralları en etkin bir biçimde öğretebilen bir kurumdur Çocuk burada kendi hakkını korurken, paylaşmayı ve başkalarının özgürlüğünü zedelememeyi öğrenir
Uygunluk Dönemi
Anaokuluna başlayan bir çocuğun birincil birkaç haftası, bazı çocuklarda da birinci avuç içi değin geçen süreye uyarlama dönemi olarak adlandırılır
Ayrılık Endişesi: Bazen okulu inkar çocuğun yabancı bir ortama girme korkusu ve annesinden bölünme endişesinden kaynaklanır Aslında bu nefret her çocukta vardır, fakat aşırıya kaçıp çocuğun fonksiyonlarını engellemeye başlarsa problem haline gelebilir Yoksa ayrılma zorlukları çocuğun gelişiminin normal, dinç parçasıdır Ama çocuk, annesi göre fazla özen ile büyütülmüşse ve her ihtiyacı karşılanmışsa ayrılmakta zorlanır
Annenin Endişesi: Bazen de anne çocuğuna güvenmez ondan ayrılmakta zorlanır Bu da çocuğa yansıyınca okul korkusu ortaya çıkabilir Anne çocuğun okulda gizli edemeyecek kadar minik olduğunu düşünmekte, farkında olan olmadan da okula gitmesini istemeyen sinyaller vermektedir
İnatçı Çocuk: Bazı çocuklar her şeye dayanıklılık gösterdikleri gibi okula gitmeye de karşısında koyarlar Bu müşteri çocukların okula gitmeyişleri endişe veya korkuya yan değildir Her şeye aleyhinde gelen inatçı huylarından kaynaklanmaktadır
Ebeveynler Ne Yapmalı?
Mektep öncesi eğitim kurumu, çocuk için ailesinden birincil ayrılış olacağı için kuruma alışmakta zorlanabilir Çocuğun okula karşı güven duygusu oluşturabilmesi için birincil günler sizi okulda görmesi son derece önemlidir Bu güvenin oluşturulması için gerektiğinde anneye aşamalı uzaklaşma uygulanabilir Birinci gün ofiste umma, ikinci gün bahçede umma, üçüncü gün yalnızca öğlen yemeğinde röportaj gibi Size düşen devir, ona olan güvenini sarsmamak için bu dönemde, “Ben burada seni bekliyorum diyerek okuldan habersizce ayrılmamak
Çocuğunuz ilk günler daha sakin, sonraki haftalarda okula vazgeçme esnasında ağlayabilir Bu ağlamalar okulla ilgili olmayıp yalnızca çocuğun o günlük ailesiyle süre geçirme isteğinden kaynaklanabilir
Çocuklar bu dönemde nadiren okulda yaşamadığı olayları sanki gerçekten olmuş gibi aktarabilir Böyle bir durumda çocuğa yorumda bulunmadan yelken direği okul yönetimi ve öğretmeniyle iletişime geçerek hareket etmenizde fayda vardır
Her şeyden önce çocuğun okuldan uzak kalmamasına önem verilmelidir Evde kalış uzadıkça okula dönüş o ölçüde güçleşir Çocuğun yanında okulla ilgili negatif yorumlar yapılmamalı, okula devamı konusunda yüreklendirilmelidir
Anne ve baba çocuğa soğukkanlı bir tutumla yaklaşmalıdır Ebeveynlerden hangisi daha kararlı ve tutarlı davranabiliyorsa çocuğa okula o götürmelidir Okula gitmek, evde kalmaya kadar daha eğlenceli ışık halkası getirilmeye çalışılmalıdır
Bu bilgiler Didem Küt'ün tezinden alınmıştır *
Anaokulu, kurum olarak ailenin dışına atılan birincil adım olarak düşünülmelidir Ilk üç yıl içinde çocuk, model olarak gördüğü anne ve babasından alabileceğini alır ve kendisine belli fırsatlar ölçüsünde belirtilmiş bir psikososyal olgunluğa varır Fakat bu gelişim sınırlıdır Anaokulu, çocuğa veri aktarmaktan çok, çocuğun içinde var olan yeteneklerin serpilip gelişmesine tezgâhtar olur Çocuk anaokulunda en iyi oyun ortamını bulur, iş birliğini geliştirir, yaşıtlarıyla ilişkiye girerek birlikte yaşmayı öğrenir Okul öncesi eğitim kurumu, aynı zamanda kuralları en etkin bir biçimde öğretebilen bir kurumdur Çocuk burada kendi hakkını korurken, paylaşmayı ve başkalarının özgürlüğünü zedelememeyi öğrenir
Uygunluk Dönemi
Anaokuluna başlayan bir çocuğun birincil birkaç haftası, bazı çocuklarda da birinci avuç içi değin geçen süreye uyarlama dönemi olarak adlandırılır
Ayrılık Endişesi: Bazen okulu inkar çocuğun yabancı bir ortama girme korkusu ve annesinden bölünme endişesinden kaynaklanır Aslında bu nefret her çocukta vardır, fakat aşırıya kaçıp çocuğun fonksiyonlarını engellemeye başlarsa problem haline gelebilir Yoksa ayrılma zorlukları çocuğun gelişiminin normal, dinç parçasıdır Ama çocuk, annesi göre fazla özen ile büyütülmüşse ve her ihtiyacı karşılanmışsa ayrılmakta zorlanır
Annenin Endişesi: Bazen de anne çocuğuna güvenmez ondan ayrılmakta zorlanır Bu da çocuğa yansıyınca okul korkusu ortaya çıkabilir Anne çocuğun okulda gizli edemeyecek kadar minik olduğunu düşünmekte, farkında olan olmadan da okula gitmesini istemeyen sinyaller vermektedir
İnatçı Çocuk: Bazı çocuklar her şeye dayanıklılık gösterdikleri gibi okula gitmeye de karşısında koyarlar Bu müşteri çocukların okula gitmeyişleri endişe veya korkuya yan değildir Her şeye aleyhinde gelen inatçı huylarından kaynaklanmaktadır
Ebeveynler Ne Yapmalı?
Mektep öncesi eğitim kurumu, çocuk için ailesinden birincil ayrılış olacağı için kuruma alışmakta zorlanabilir Çocuğun okula karşı güven duygusu oluşturabilmesi için birincil günler sizi okulda görmesi son derece önemlidir Bu güvenin oluşturulması için gerektiğinde anneye aşamalı uzaklaşma uygulanabilir Birinci gün ofiste umma, ikinci gün bahçede umma, üçüncü gün yalnızca öğlen yemeğinde röportaj gibi Size düşen devir, ona olan güvenini sarsmamak için bu dönemde, “Ben burada seni bekliyorum diyerek okuldan habersizce ayrılmamak
Çocuğunuz ilk günler daha sakin, sonraki haftalarda okula vazgeçme esnasında ağlayabilir Bu ağlamalar okulla ilgili olmayıp yalnızca çocuğun o günlük ailesiyle süre geçirme isteğinden kaynaklanabilir
Çocuklar bu dönemde nadiren okulda yaşamadığı olayları sanki gerçekten olmuş gibi aktarabilir Böyle bir durumda çocuğa yorumda bulunmadan yelken direği okul yönetimi ve öğretmeniyle iletişime geçerek hareket etmenizde fayda vardır
Her şeyden önce çocuğun okuldan uzak kalmamasına önem verilmelidir Evde kalış uzadıkça okula dönüş o ölçüde güçleşir Çocuğun yanında okulla ilgili negatif yorumlar yapılmamalı, okula devamı konusunda yüreklendirilmelidir
Anne ve baba çocuğa soğukkanlı bir tutumla yaklaşmalıdır Ebeveynlerden hangisi daha kararlı ve tutarlı davranabiliyorsa çocuğa okula o götürmelidir Okula gitmek, evde kalmaya kadar daha eğlenceli ışık halkası getirilmeye çalışılmalıdır
Bu bilgiler Didem Küt'ün tezinden alınmıştır *