okul öncesi eğitim ve önemi okul öncesi eğitimin önemi makale Okul Öncesi Eğitimi, doğumdan, gerekli eğitim yaşına değin, çocukların gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları ve yetenekleri göz önüne alınarak, çocukların sağlıklı bir biçimde somut, duygusal, dil, sosyal ve zihinsel yönden gelişimlerini sağlayıcı, olumlu karakter temellerinin atıldığı, yaratıcı yönlerinin ortaya çıkarıldığı, çocukların kendilerine güven duymalarının sağlandığı, ebeveyn ve eğitimcilerin etkili olduğu sistematik bir eğitim diye tanımlayabiliriz 2 Okul Öncesi Eğitimin Önemi Nedir? 17 yaşına değin olan zihinsel gelişimin yüzde 50 sinin 4 yaşına kadar, yüzde 30 unun 4 yaşından 8 yaşına dek, yüzde 20 sinin ise 817 yaşlarında elde edildiğini düşünürsek, 06 yaşlar için, çocuğun gelişiminin çabuk yönlendiği yıllar diyebiliriz Bu yıllarda temeli atılan beden sağlığının ve kişilik yapısının ileri yaşlarda benzer yönde gelişme şansı fazla yüksektir Bu yüzden çocuğun sağlıklı bir kişi olması açısından mektep öncesi eğitime siklet verilmelidir Hem çocuğun okul öncesi yıllarda aldığı eğitim ve kazandığı deneyimlerin, ileriki yaşlarındaki öğrenme yeteneği ve akademik başarısıyla ilişkisi olduğu gözlenmiştir 3 Okul Öncesi Eğitim Kurumları Nedir? Günümüzde bilhassa büyük kentlerde annenin çalışması, oyun bahçelerinin azlığı gibi nedenlerle küçük çocuğun bakımı, beslenmesi, eğitimi, bilgisi yeterli olmayan kişilerle ya da anneanne ve babaanne göre apartman dairelerinde yürütülmeye çalışılmaktadır Çocuklar evde bu kişiler tarafından ne dek iyi bakılırsa bakılsın ne kadar çok sevilirse sevilsin; sosyal gelişimini gerçekleştirebileceği arkadaşlara ve oyun ortamına keza evde kendisine sağlanamayan eğitim imkanlarına ulaşmaya ve düzenli bir eğitim programına katılabilmesi için ailenin dışında eğitimcilere ihtiyacı vardır 4 Mektep Öncesi Eğitim Kurumlarının İlkeleri Nedir? Çocukların somut, zihinsel, şehvetli, sosyal ve dil yönünden yeteneklerine tarafından gelişmelerini sağlayacak eğitim ortamını temin etmek, Dilin gelişmesine ve dürüst kullanılmasına imkanlar karşılamak, Öz bakım becerileri (temizlik, giyinme vb) kazandırmak, Maddesel becerilerini geliştirmek, Kendi ayaklarının üzerinde durabilen, egemen bir birey olabilmesi için destek olmak, Becerikli yönlerini ve ilgi alanlarını ortaya dahil etmemek, Oyun oynama ve arkadaşlık ihtiyacını tamir etmek, Gerekli eğitime planlamak Bu ilke kesinlikle okumayazma öğretimini kapsamamalıdır 5 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarını Seçerken Nelere Uyarı Etmeli? Mektep öncesi eğitim kurumu tek yada iki katlı bahçe içinde müstakil bir binada hizmet vermelidir Yapı iyi ısınmalı aydınlık ve ferah olmalıdır Oyun odaları düz ve geniş bir alan olmalı ve halı kaplanmalıdır Sınıf içinde temel köşeler olmalıdır (Evcilik, kitap, sanat, blok vb) id Materyaller çocukların ulaşabilecekleri yükseklikte olmalıdır Tuvaletler sınıflara yakın olmalı ve çocuk sayısına kadar olmalıdır Binanın yerleri basit temizlenebilen bir malzeme ile çizgili olmalıdır Bahçede oyuncaklar ve top oyunları için düz alanlar olmalıdır Öğretmenler mektep öncesi eğitim alanında eğitim görmüş, sağlıklı, , mesleğini seven, hareketli, sabırlı, gülümseyen, çocuktaki en minik gelişmeyi gören, yeniliklere açık kişiler olmalıdır Her mektep öncesi eğitim kurumunun bir eğitim programı olmalıdır Programlar hazırlanırken çocukların yaşları, gelişim özellikleri ve kişisel farklılıkları göz önüne alınmalıdır Programların uygulanmasında yaşayarak öğrenmeilkesine kadar hareket edilmelidir Okul öncesi eğitim kurumunda çocukların hitabe, oyun, resim, müzik, kil, kum, su gibi her türlü geliştirici alışkanlıkları kazanabilmelerine itina gösterilmeli; onların ilkokulda karşılaşacakları görevlere hazır olmalarını sağlayacak ön alıştırmalara yer vermelidir seçme parça