iltasyazilim
FD Üye
okul öncesi çocuklarda eğitim
mektep öncesi eğitim nedir
mektep öncesi eğitiminin önemi
Okulöncesi dönem çocuğun somut ve zihinsel gelişiminin en çabuk olduğu yıllar olarak kabul edilmektedir Bunun yanına okulöncesi dönemin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimi ile kişiliğinin oluşumunda en önemli zaman dilimi olduğu savunulmaktadır (Erkan, 1993; Oktay, 1999) Dolayısıyla yaşamın birincil yılları çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından fazla önemlidir Esas veri, beceri ve alışkanlıkların kazanıldığı bu kritik yıllarda, eğitim tesadüflere bırakılmamalıdır böylece okulöncesi dönemindeki eğitim bilimsel ve sistematik bir şekilde yürütülmelidir
Çocuklar dünyaya gözlerini açtıkları andan itibaren büyük bir çabucak öğrenmektedir Okulöncesi yıllarda çocuklar, fazla meraklıdırlar ve öğrenmeye isteklidirler yakın çevrelerini keşfetme ricası içindedirler bu yüzdende araştırıcı bir karakter özelliği sergilerler
Jurnal yaşamda karşılaştıkları olayların nedenleri ve sonuçları aralarında ilişki kurmaya çalışırlar ve aralıksız soru sorarlar Çocukların bu talepkar öğrenme isteğini göz önüne alırsak okulöncesi eğitiminin birçok alanda tatmin edici düzeyde olmasını beklemekteyiz
Okul öncesi eğitim, ufak yaştaki bireylerin gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine yerinde, varlıklı uyarıcı ortamlar sağlaması ve onların maddesel, zihinsel, şehvetli ve sosyal yönden gelişimlerini destekleyerek, kendilerini toplumun içerisinde birer birey olarak açıklama etmelerine fırsat vermesi ve ilköğretime hazırlaması açısından, onların bu gelişim süreçlerinin en önemli parçası olarak büyük tartma kazanmaktadır (Milli Eğitim Şurası, 1993)
Soyut ve kompleks olan fen kavramlarının, anlamadan fazla, ezberden dayanılarak öğrenildiği ve genelde fene karşısında negatif bir tutumla yaklaşıldığı göz önüne alındığında, minik yaşlardaki bu bireylerin olumlu bir tutumla gelişmelerine yardımcı olmak gerekir Bu, onların doğadaki olaylar ve kavramlar arasında mantıklı ilişkiler kurmalarına; aynı zamanda, jurnal hayatta karşılaşabilecekleri birçok probleme daha bilimsel açıdan teşebbüs becerisi kazanmalarına da muavin olacaktır (Şahin, 1998)
Okulöncesi eğitimde fen ve doğa, belirtilmiş gün ve haftaların işlenişinde sosyal aktivitelerin önemli bir yeri vardır Bu konuların anlaşılır olabilmesi ve çocukların konuyu içselleştirmeleri açısından yapılan sosyal aktivitelerin destekleyici nitelikte olduğu bilinmektedir Okulöncesi eğitimde görsellik öğrenmeyi arttırıcı bir etkendir
Bu anlamda eğitim esnasında kullanılan Türkçedil, fendoğa, oyun, müzik gibi etkinliklerin yanında sosyal aktiviteler tamamlayıcı bir özellik taşımaktadır Hepimizin de bildiği gibi günümüz toplumundaki kentselleşme çocukların doğal yaşamla tanışma ve özgürlük hareket imkanlarını kısıtlamaktadır
Çocukların biriken enerjilerini atıp çevreye karşı duyarlılık kazanmalarında ve doğal yaşamı görerek, dokunarak, tadarak, koklayarak öğrenmelerinde sosyal aktiviteler can simidi niteliği taşımaktadır
Sosyal aktivitelerin bir öteki manâlı yanı ise öğretmenin derslik dışı bir ortamda çocukları gözlemleme ve öbür alanlara olan ilgisini keşfetme imkanı sağlamasıdır Hoca yapılan aktivite esnasında çocuğun yeteneğini saptayıp bu alanda ilgisini geliştirici yönlendirmelerle çocuğun gizil güçlerini ortaya çıkarmış olacaktır *
mektep öncesi eğitim nedir
mektep öncesi eğitiminin önemi
Okulöncesi dönem çocuğun somut ve zihinsel gelişiminin en çabuk olduğu yıllar olarak kabul edilmektedir Bunun yanına okulöncesi dönemin çocuğun duygusal ve sosyal gelişimi ile kişiliğinin oluşumunda en önemli zaman dilimi olduğu savunulmaktadır (Erkan, 1993; Oktay, 1999) Dolayısıyla yaşamın birincil yılları çocuğun gelişimi ve eğitimi açısından fazla önemlidir Esas veri, beceri ve alışkanlıkların kazanıldığı bu kritik yıllarda, eğitim tesadüflere bırakılmamalıdır böylece okulöncesi dönemindeki eğitim bilimsel ve sistematik bir şekilde yürütülmelidir
Çocuklar dünyaya gözlerini açtıkları andan itibaren büyük bir çabucak öğrenmektedir Okulöncesi yıllarda çocuklar, fazla meraklıdırlar ve öğrenmeye isteklidirler yakın çevrelerini keşfetme ricası içindedirler bu yüzdende araştırıcı bir karakter özelliği sergilerler
Jurnal yaşamda karşılaştıkları olayların nedenleri ve sonuçları aralarında ilişki kurmaya çalışırlar ve aralıksız soru sorarlar Çocukların bu talepkar öğrenme isteğini göz önüne alırsak okulöncesi eğitiminin birçok alanda tatmin edici düzeyde olmasını beklemekteyiz
Okul öncesi eğitim, ufak yaştaki bireylerin gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine yerinde, varlıklı uyarıcı ortamlar sağlaması ve onların maddesel, zihinsel, şehvetli ve sosyal yönden gelişimlerini destekleyerek, kendilerini toplumun içerisinde birer birey olarak açıklama etmelerine fırsat vermesi ve ilköğretime hazırlaması açısından, onların bu gelişim süreçlerinin en önemli parçası olarak büyük tartma kazanmaktadır (Milli Eğitim Şurası, 1993)
Soyut ve kompleks olan fen kavramlarının, anlamadan fazla, ezberden dayanılarak öğrenildiği ve genelde fene karşısında negatif bir tutumla yaklaşıldığı göz önüne alındığında, minik yaşlardaki bu bireylerin olumlu bir tutumla gelişmelerine yardımcı olmak gerekir Bu, onların doğadaki olaylar ve kavramlar arasında mantıklı ilişkiler kurmalarına; aynı zamanda, jurnal hayatta karşılaşabilecekleri birçok probleme daha bilimsel açıdan teşebbüs becerisi kazanmalarına da muavin olacaktır (Şahin, 1998)
Okulöncesi eğitimde fen ve doğa, belirtilmiş gün ve haftaların işlenişinde sosyal aktivitelerin önemli bir yeri vardır Bu konuların anlaşılır olabilmesi ve çocukların konuyu içselleştirmeleri açısından yapılan sosyal aktivitelerin destekleyici nitelikte olduğu bilinmektedir Okulöncesi eğitimde görsellik öğrenmeyi arttırıcı bir etkendir
Bu anlamda eğitim esnasında kullanılan Türkçedil, fendoğa, oyun, müzik gibi etkinliklerin yanında sosyal aktiviteler tamamlayıcı bir özellik taşımaktadır Hepimizin de bildiği gibi günümüz toplumundaki kentselleşme çocukların doğal yaşamla tanışma ve özgürlük hareket imkanlarını kısıtlamaktadır
Çocukların biriken enerjilerini atıp çevreye karşı duyarlılık kazanmalarında ve doğal yaşamı görerek, dokunarak, tadarak, koklayarak öğrenmelerinde sosyal aktiviteler can simidi niteliği taşımaktadır
Sosyal aktivitelerin bir öteki manâlı yanı ise öğretmenin derslik dışı bir ortamda çocukları gözlemleme ve öbür alanlara olan ilgisini keşfetme imkanı sağlamasıdır Hoca yapılan aktivite esnasında çocuğun yeteneğini saptayıp bu alanda ilgisini geliştirici yönlendirmelerle çocuğun gizil güçlerini ortaya çıkarmış olacaktır *