iltasyazilim
FD Üye
okul öncesi eğitimin özellikleri ,
okulöncesi dönem okul öncesi eğitimi,
Okul öncesi Eğitimde Esas Kavramlar nelerdir
Bireyin doğumuyla gerekli eğitim yaşı arasındaki bebeklik ve ilk çocukluk dönemini kapsayan okulöncesi dönemde bireyin somut gelişimi ile bilişsel ve sosyal gelişiminin temelleri atılır ve yönü belirlenir Fiziki gelişim, bireyin somut ve devinimsel gelişmesini; bilişsel ve psikososyal gelişim de bireyin zihinsel, dilsel, duygusal ve sosyal gelişmesini kapsar
Birey yönünden yaşamsal önemi olan gelişim, yükselme, olgunlaşma ve öğrenmenin etkileşiminin ürünüdür ve bireyin kalıtımsal özellikleriyle içinde bulunduğu fiziki ve sosyal çevrenin özelliklerinden etkilenir bu nedenle, okulöncesi dönemde çocuğa, aile ortamında, arkadaş, akran ve kardeş grubu içerisinde, diğer yetişkinler çevresinde, okulda ve öteki toplumsal kurumlar tarafından sunulacak öğrenme yaşantılarının niteliği, çocuğun gelişimini etkiler
Çocuğun gelişiminin bir tamamen olumlu yönde etkilenmesi için, bu yaşantıların gerekli, tatmin edici, uyumlu, dengelenmiş ve sürekli, zamanlama yönünden gelişimin kritik dönemlerine ve çocuğun hazırbulunuşluk düzeyine yerinde olmaları gerekir Keza öğrenme yaşantılarının öğrenciyi merkeze alarak onun alaka, istek ve gereksinmelerine uygun şekilde düzenlenmesi, başta oyun almak üzere çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinliklerle çocuğun öğrenme yaşantılarına aracısız olarak katılımının sağlanması, somut ve sosyal çevrenin desteğinin çocuğun gelişim özelliklerine, gereksinimlerine dönük olmasına özen gösterilmesi gerekir
Okulöncesi dönemde çocuğun fiziksel, bilişsel ve psikososyal yönden sağlıklı gelişiminin gerçekleştirilmesinde aileden sonradan en önemli devir okulöncesi eğitim kurumlarına düşmektedir Örgün okulöncesi eğitimin evrensel ve milli boyuttaki toplumsal, eğitsel ve gelişimsel amaçlarının bütün çocuklarda en üst düzeyde gerçekleşmesi için, okulöncesi eğitim kurumlarındaki etkinliklerde öğretmenlerin; çocukta özgüven, özdenetim, saygı, sevgi, mesuliyet, zevk, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma duygularını ve demokrasi anlayışını geliştirmelidir
Çocuk merkezli öğrenmeye ve oyunla öğrenmeye yük verilerek; kişilik gelişimi desteklenmeli; dilin içten ve güzel kullanımına itina gösterilmelidir Çocuğun alaka ve gereksinimleri ile okulun, ailenin ve çevrenin özelliklerini dikkate alınmalı; çocuğun ve ailenin eğitime etkin katılımını sağlanmalıdır sonuç olarak öğretmenler, çocuğun yaşıtları veya yetişkinlerle olan ilişki ve iletişiminde yönlendirici ve güven verici olmalı vb esas eğitsel ilkelere uymalıdırlar
netten alıntı *
okulöncesi dönem okul öncesi eğitimi,
Okul öncesi Eğitimde Esas Kavramlar nelerdir
Bireyin doğumuyla gerekli eğitim yaşı arasındaki bebeklik ve ilk çocukluk dönemini kapsayan okulöncesi dönemde bireyin somut gelişimi ile bilişsel ve sosyal gelişiminin temelleri atılır ve yönü belirlenir Fiziki gelişim, bireyin somut ve devinimsel gelişmesini; bilişsel ve psikososyal gelişim de bireyin zihinsel, dilsel, duygusal ve sosyal gelişmesini kapsar
Birey yönünden yaşamsal önemi olan gelişim, yükselme, olgunlaşma ve öğrenmenin etkileşiminin ürünüdür ve bireyin kalıtımsal özellikleriyle içinde bulunduğu fiziki ve sosyal çevrenin özelliklerinden etkilenir bu nedenle, okulöncesi dönemde çocuğa, aile ortamında, arkadaş, akran ve kardeş grubu içerisinde, diğer yetişkinler çevresinde, okulda ve öteki toplumsal kurumlar tarafından sunulacak öğrenme yaşantılarının niteliği, çocuğun gelişimini etkiler
Çocuğun gelişiminin bir tamamen olumlu yönde etkilenmesi için, bu yaşantıların gerekli, tatmin edici, uyumlu, dengelenmiş ve sürekli, zamanlama yönünden gelişimin kritik dönemlerine ve çocuğun hazırbulunuşluk düzeyine yerinde olmaları gerekir Keza öğrenme yaşantılarının öğrenciyi merkeze alarak onun alaka, istek ve gereksinmelerine uygun şekilde düzenlenmesi, başta oyun almak üzere çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinliklerle çocuğun öğrenme yaşantılarına aracısız olarak katılımının sağlanması, somut ve sosyal çevrenin desteğinin çocuğun gelişim özelliklerine, gereksinimlerine dönük olmasına özen gösterilmesi gerekir
Okulöncesi dönemde çocuğun fiziksel, bilişsel ve psikososyal yönden sağlıklı gelişiminin gerçekleştirilmesinde aileden sonradan en önemli devir okulöncesi eğitim kurumlarına düşmektedir Örgün okulöncesi eğitimin evrensel ve milli boyuttaki toplumsal, eğitsel ve gelişimsel amaçlarının bütün çocuklarda en üst düzeyde gerçekleşmesi için, okulöncesi eğitim kurumlarındaki etkinliklerde öğretmenlerin; çocukta özgüven, özdenetim, saygı, sevgi, mesuliyet, zevk, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma duygularını ve demokrasi anlayışını geliştirmelidir
Çocuk merkezli öğrenmeye ve oyunla öğrenmeye yük verilerek; kişilik gelişimi desteklenmeli; dilin içten ve güzel kullanımına itina gösterilmelidir Çocuğun alaka ve gereksinimleri ile okulun, ailenin ve çevrenin özelliklerini dikkate alınmalı; çocuğun ve ailenin eğitime etkin katılımını sağlanmalıdır sonuç olarak öğretmenler, çocuğun yaşıtları veya yetişkinlerle olan ilişki ve iletişiminde yönlendirici ve güven verici olmalı vb esas eğitsel ilkelere uymalıdırlar
netten alıntı *