Cocuklarda Okul Oncesi Kavramları
Bireyin doğumuyla zorunlu eğitim yaşı arasındaki bebeklik ve ilk cocukluk donemini kapsayan okuloncesi donemde bireyin fiziki gelişimi ile bilişsel ve sosyal gelişiminin temelleri atılır ve yonu belirlenir Fiziki gelişim, bireyin bedensel ve devinimsel gelişmesini; bilişsel ve psikososyal gelişim de bireyin zihinsel, dilsel, duygusal ve sosyal gelişmesini kapsar
Birey yonunden yaşamsal onemi olan gelişim, buyume, olgunlaşma ve oğrenmenin etkileşiminin urunudur ve bireyin kalıtımsal ozellikleriyle icinde bulunduğu fiziki ve sosyal cevrenin ozelliklerinden etkilenir Bu nedenle, okuloncesi donemde cocuğa, aile ortamında, arkadaş, akran ve kardeş grubu icerisinde, diğer yetişkinler cevresinde, okulda ve diğer toplumsal kurumlar tarafından sunulacak oğrenme yaşantılarının niteliği, cocuğun gelişimini etkiler
Cocuğun gelişiminin bir butun olarak olumlu yonde etkilenmesi icin, bu yaşantıların gerekli, yeterli, duzenli, dengeli ve tutarlı, zamanlama yonunden gelişimin kritik donemlerine ve cocuğun hazırbulunuşluk duzeyine uygun olmaları gerekir Ayrıca oğrenme yaşantılarının oğrenciyi merkeze alarak onun ilgi, istek ve gereksinmelerine uygun olarak duzenlenmesi, başta oyun olmak uzere cocukların gelişim ozelliklerine uygun etkinliklerle cocuğun oğrenme yaşantılarına doğrudan katılımının sağlanması, fiziki ve sosyal cevrenin desteğinin cocuğun gelişim ozelliklerine, gereksinimlerine donuk olmasına ozen gosterilmesi gerekir
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d4777ea
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d591c25
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d6a3cb5
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d7bee83
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d8c6be8
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d9e9452
imagesokuloncesikavramlar5b02c1db103f7
Bireyin doğumuyla zorunlu eğitim yaşı arasındaki bebeklik ve ilk cocukluk donemini kapsayan okuloncesi donemde bireyin fiziki gelişimi ile bilişsel ve sosyal gelişiminin temelleri atılır ve yonu belirlenir Fiziki gelişim, bireyin bedensel ve devinimsel gelişmesini; bilişsel ve psikososyal gelişim de bireyin zihinsel, dilsel, duygusal ve sosyal gelişmesini kapsar
Birey yonunden yaşamsal onemi olan gelişim, buyume, olgunlaşma ve oğrenmenin etkileşiminin urunudur ve bireyin kalıtımsal ozellikleriyle icinde bulunduğu fiziki ve sosyal cevrenin ozelliklerinden etkilenir Bu nedenle, okuloncesi donemde cocuğa, aile ortamında, arkadaş, akran ve kardeş grubu icerisinde, diğer yetişkinler cevresinde, okulda ve diğer toplumsal kurumlar tarafından sunulacak oğrenme yaşantılarının niteliği, cocuğun gelişimini etkiler
Cocuğun gelişiminin bir butun olarak olumlu yonde etkilenmesi icin, bu yaşantıların gerekli, yeterli, duzenli, dengeli ve tutarlı, zamanlama yonunden gelişimin kritik donemlerine ve cocuğun hazırbulunuşluk duzeyine uygun olmaları gerekir Ayrıca oğrenme yaşantılarının oğrenciyi merkeze alarak onun ilgi, istek ve gereksinmelerine uygun olarak duzenlenmesi, başta oyun olmak uzere cocukların gelişim ozelliklerine uygun etkinliklerle cocuğun oğrenme yaşantılarına doğrudan katılımının sağlanması, fiziki ve sosyal cevrenin desteğinin cocuğun gelişim ozelliklerine, gereksinimlerine donuk olmasına ozen gosterilmesi gerekir
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d4777ea
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d591c25
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d6a3cb5
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d7bee83
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d8c6be8
imagesokuloncesikavramlar5b02c1d9e9452
imagesokuloncesikavramlar5b02c1db103f7