nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Hayatınızın odağı çocuğunuz okula başlayacak Bu bir taraftan sevindirici olsa da bir taraftan tedirgin edici bir süreci başlatabilir Bilhassa de mektep seçimi endişesi yaşıyorsanız…
*
Hisar Intercontinental Hospital Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzmanı Dr Asya Armağan ’la okul seçiminin önemini konuştuk…
*
Eğitim ve öğretimin amacının bireyin sahip olduğu becerileri ilerletmek, zamanla bunları çeşitlendirmek ve gelecekte kendini gerçekleştirmesi için olanaklar arzetmek olduğunu belirten Uzm Dr Armağan; ‘İlkokul eğitimi, çocuklarda öğrenmenin, sosyal ve hissi becerilerin etkili bir biçimde gelişimine katkıda bulunması sebebiyle büyük tartı taşır Bu döneme özgü ailelerin vereceği en önemli karar, çocuklarını gönderecekleri okulun seçilmesidir
*
Her anne baba çocuğu için ideal bir mektep düş eder Çocuklar yaşamlarının ilk günlerinden itibaren annebabalarının desteğine ve önerilerine gereklilik duyarlar Ilk yıllarda çok yoğun olan bu ihtiyaç ilerleyen yıllarda çocuğun becerileri geliştikçe azalır ve farklılaşır Çocuklar bağımsız davranabilmeye, bazı durumlarda kendi yaşamları hakkında kararlar verebilmeye başlarlar Ama henüz mektep seçimi gibi kayda değer bir konuda karar verebilecek sosyal ve zihinsel olgunluğa ulaşmamışlardır bu nedenle mektep seçimi yapılırken çocuğu en iyi tanıyan şahısların, yani ebeveynlerin karar vermeleri sağlıklı olacaktır
*
Eğitim kurumlarına yapılacak ilk ziyaretler, çalışmalar çocuk olmadan gerçekleştirilmelidir Daha sonraki ziyaretlere okula alışması, ısınması açısından çocuk da katılabilir Çocuğun, ebeveynlerin aldığı bu karara katılımı için bilgilendirilmeye, özendirilmeye, desteğe ihtiyacı olacaktır Her bir çocuk kendine özgüdür, biriciktir ve dolayısıyla her aile de farklıdır Mektep seçimi yaparken bu farklılıkların belirleyici rol oynayacağı unutulmamalıdır Ailenin layık yargıları, çocuğun ihtiyaçları, anne babaların çocuktan ve gönderecekleri okuldan beklentileri bu seçimde rol oynayan manâlı faktörlerdendir
*
Çocuktan her şeyin en iyisini yapması mı isteniyor? Yoksa anne babasının arzuladığı ama gerçekleştiremediği şeyleri gerçekleştirmesi mi? Ailelerin beklentileri, eğitim durumlarına, şahsiyet yapılarına, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapılarına yan olarak değişkenlik göstermektedir Örneğin bir takım aileler akademik başarıya odaklanırken, bir takım aileler, dil ve spor alanlarında çocuklarının desteklenmesine, okulun sunduğu sosyal aktivitelerin çeşitliliğine daha fazla yük verebilirler
*
Burada uygun bir tercih gerçekleştirmek için realist bir düşünmenin yanı sıra haberdar olunmadan o kadar fazla bilinçdışı etmen de karar sürecini etkiler Ailenin beklentileri şüphesiz önemlidir fakat asgari bunun değin önemli diğer konu ise çocuğun ihtiyaçlarıdır Çocuğun ihtiyacı olan, onun için en yerinde olabilecek okulu belirlerken çocuğun gelişim düzeyinin, yapı özelliklerinin, yeteneklerinin, ilgi alanlarının farkında olunması ve tercih yaparken bu bilginin kesintisiz göz önünde bulundurulması gerekir
*
Çocuk mektep öncesi eğitim kurumuna gitmişse anaokulu öğretmeninden çocukla ilgili veri edinmek da epeyce yardımcı olabilir Aileler çocukları için uygun okul arayışına girdiklerinde bir yana beklentileriyle çocuklarının ihtiyaçları arasında denge kurmaya çalışırken öteki yana da kendilerine uygun olabileceğini düşündükleri bazı okulları incelemeye, data edinmeye başlarlar Bilgi edinmenin en sağlıklı yolu okula gidip yetkililerle yüz yüze görüşmektir Bu yolla, hem yetkililer kadar ayrıntılı, dürüst bir şekilde bilgilendirilmek muhtemel olabilir keza de okulun atmosferiyle ilgili gözlem yapma olanağı doğar
*
Görüşmede, okulun eğitim ve öğretime yaklaşımı, çocuğa yaklaşımı, derslik öğretmenliği sistemi, her sınıftaki öğrenci sayısı, akademik hedefleri, ailelerden beklentileri, kullanılan öğretim yöntemleri, okulun yemek yemek, afiyet, servis, güvenlik hizmetlerinin niteliği gibi konular müşterek değerlendirilebilir Okulun rehberlik servisinin olup olmadığı, varsa alıştırma sisteminin nasıl olduğu, aile ve çocukla ne şekilde irtibat kurulacağıyla ilgili data edinilebilir Okulda yapılacak görüşmede sosyal etkinlikler hakkında data elde etmek da kayda değer olabilir
*
Sosyal faaliyetler eğitim ve öğretimin önemli bir parçasıdır Tüm bu üstünde durduğumuz konular içinde çocuk için şayet de en manâlı şey, ilk öğretmeninin kim olacağıdır Çocuğun okula uyumu, mutluluğu ve her alanda sağlıklı bir şekilde gelişmesi açısından öğretmenin karakter özellikleri çok önemlidir Istikrarlı, sürekli, güvenilir ve öngörülebilir olan bir hoca, öğrencisinin şahsiyet özelliklerini, becerilerini, yetersizliklerini, ailesiyle ilgili özellikleri daha bakımlı anlayabilir ve gerektiğinde tezgâhtar olabilir ’ diye konuştu*
*
*
*
Hisar Intercontinental Hospital Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzmanı Dr Asya Armağan ’la okul seçiminin önemini konuştuk…
*
Eğitim ve öğretimin amacının bireyin sahip olduğu becerileri ilerletmek, zamanla bunları çeşitlendirmek ve gelecekte kendini gerçekleştirmesi için olanaklar arzetmek olduğunu belirten Uzm Dr Armağan; ‘İlkokul eğitimi, çocuklarda öğrenmenin, sosyal ve hissi becerilerin etkili bir biçimde gelişimine katkıda bulunması sebebiyle büyük tartı taşır Bu döneme özgü ailelerin vereceği en önemli karar, çocuklarını gönderecekleri okulun seçilmesidir
*
Her anne baba çocuğu için ideal bir mektep düş eder Çocuklar yaşamlarının ilk günlerinden itibaren annebabalarının desteğine ve önerilerine gereklilik duyarlar Ilk yıllarda çok yoğun olan bu ihtiyaç ilerleyen yıllarda çocuğun becerileri geliştikçe azalır ve farklılaşır Çocuklar bağımsız davranabilmeye, bazı durumlarda kendi yaşamları hakkında kararlar verebilmeye başlarlar Ama henüz mektep seçimi gibi kayda değer bir konuda karar verebilecek sosyal ve zihinsel olgunluğa ulaşmamışlardır bu nedenle mektep seçimi yapılırken çocuğu en iyi tanıyan şahısların, yani ebeveynlerin karar vermeleri sağlıklı olacaktır
*
Eğitim kurumlarına yapılacak ilk ziyaretler, çalışmalar çocuk olmadan gerçekleştirilmelidir Daha sonraki ziyaretlere okula alışması, ısınması açısından çocuk da katılabilir Çocuğun, ebeveynlerin aldığı bu karara katılımı için bilgilendirilmeye, özendirilmeye, desteğe ihtiyacı olacaktır Her bir çocuk kendine özgüdür, biriciktir ve dolayısıyla her aile de farklıdır Mektep seçimi yaparken bu farklılıkların belirleyici rol oynayacağı unutulmamalıdır Ailenin layık yargıları, çocuğun ihtiyaçları, anne babaların çocuktan ve gönderecekleri okuldan beklentileri bu seçimde rol oynayan manâlı faktörlerdendir
*
Çocuktan her şeyin en iyisini yapması mı isteniyor? Yoksa anne babasının arzuladığı ama gerçekleştiremediği şeyleri gerçekleştirmesi mi? Ailelerin beklentileri, eğitim durumlarına, şahsiyet yapılarına, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapılarına yan olarak değişkenlik göstermektedir Örneğin bir takım aileler akademik başarıya odaklanırken, bir takım aileler, dil ve spor alanlarında çocuklarının desteklenmesine, okulun sunduğu sosyal aktivitelerin çeşitliliğine daha fazla yük verebilirler
*
Burada uygun bir tercih gerçekleştirmek için realist bir düşünmenin yanı sıra haberdar olunmadan o kadar fazla bilinçdışı etmen de karar sürecini etkiler Ailenin beklentileri şüphesiz önemlidir fakat asgari bunun değin önemli diğer konu ise çocuğun ihtiyaçlarıdır Çocuğun ihtiyacı olan, onun için en yerinde olabilecek okulu belirlerken çocuğun gelişim düzeyinin, yapı özelliklerinin, yeteneklerinin, ilgi alanlarının farkında olunması ve tercih yaparken bu bilginin kesintisiz göz önünde bulundurulması gerekir
*
Çocuk mektep öncesi eğitim kurumuna gitmişse anaokulu öğretmeninden çocukla ilgili veri edinmek da epeyce yardımcı olabilir Aileler çocukları için uygun okul arayışına girdiklerinde bir yana beklentileriyle çocuklarının ihtiyaçları arasında denge kurmaya çalışırken öteki yana da kendilerine uygun olabileceğini düşündükleri bazı okulları incelemeye, data edinmeye başlarlar Bilgi edinmenin en sağlıklı yolu okula gidip yetkililerle yüz yüze görüşmektir Bu yolla, hem yetkililer kadar ayrıntılı, dürüst bir şekilde bilgilendirilmek muhtemel olabilir keza de okulun atmosferiyle ilgili gözlem yapma olanağı doğar
*
Görüşmede, okulun eğitim ve öğretime yaklaşımı, çocuğa yaklaşımı, derslik öğretmenliği sistemi, her sınıftaki öğrenci sayısı, akademik hedefleri, ailelerden beklentileri, kullanılan öğretim yöntemleri, okulun yemek yemek, afiyet, servis, güvenlik hizmetlerinin niteliği gibi konular müşterek değerlendirilebilir Okulun rehberlik servisinin olup olmadığı, varsa alıştırma sisteminin nasıl olduğu, aile ve çocukla ne şekilde irtibat kurulacağıyla ilgili data edinilebilir Okulda yapılacak görüşmede sosyal etkinlikler hakkında data elde etmek da kayda değer olabilir
*
Sosyal faaliyetler eğitim ve öğretimin önemli bir parçasıdır Tüm bu üstünde durduğumuz konular içinde çocuk için şayet de en manâlı şey, ilk öğretmeninin kim olacağıdır Çocuğun okula uyumu, mutluluğu ve her alanda sağlıklı bir şekilde gelişmesi açısından öğretmenin karakter özellikleri çok önemlidir Istikrarlı, sürekli, güvenilir ve öngörülebilir olan bir hoca, öğrencisinin şahsiyet özelliklerini, becerilerini, yetersizliklerini, ailesiyle ilgili özellikleri daha bakımlı anlayabilir ve gerektiğinde tezgâhtar olabilir ’ diye konuştu*
*
*