Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Okul servislerinde 'yaş' tartışması

Okul servislerinde 'yaş' tartışması
0
54

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
%2DOkul%2Dservisi%2Ducretlerine%2Dyuzde%2D13%2Dzam%2D195828%2Ejpg

Okul taşıtı sahipleri ile bakanlıklar ortasında araç yaşının 12 ile sonlandırılması konusunda kıyasıya müzakere yaşanıyor. Taşıt sahipleri, okul araçlarındaki 12 yaş hududunun kaldırılması için TBMM'ye başvururken; Ulusal Eğitim, Ulaştırma ve Altyapı, Sanayi ve Teknoloji, Aile, Çalışma ve Toplumsal Hizmetler bakanlıkları, ailelerin çocuklarının can güvenliği için hassasiyet gösterdikleri "okul taşıtları" konusunda odunsuz bir tavır sergiledi.

TBMM'ye görüş bildiren bakanlıklar, Danıştay'ın 12 yaş hududunu mecburî kılan kararına da atıf yaparak "uygun değil" değerlendirmesinde bulundu.

MEB, 12 yaş sonunun kaldırılmasının değerlendirmeye alınamayacağını belirtirken, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, "Herhangi bir düzenleme yapılması uygun görülmemektedir" dedi. Okul taşıtı sahipleri, bu defa Sürücüler ve Minibüsçüler Federasyonu aracılığıyla İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile görüşerek kendilerine 2 yıl müddet verilmesini istedi. Soylu da öteki dört bakanlığın kararının değerli olduğunu vurguladı.

Federasyon heyeti, dün Emniyet Genel Müdürlüğü ile de görüşme yaptı. 12 yaşından küçük 81 bin 563 okul taşıtı bulunduğunu, kullanım emeli ticari nitelikte 97 bin 957 adet taşıtın ise 12-20 ortasında olduğu tespitini yapan emniyet, başka bakanlıklarla çalışmaya göndermede bulundu. Artık gözler, bakanlık bürokrasinin toplanıp vereceği karara çevrildi.

Milliyet gazetesinden Başkan Yılmaz’ın haberine nazaran, servis işletmecileri TBMM Dilekçe Komisyonu'na başvurarak, 12 yaş hududunun kaldırılmasını istedi. Ekonomik olarak araçları yenileme imkanlarının bulunmadığını belirten taşıt sahipleri, Meclis'ten yardım istedi. Komite Lideri ve AK Parti İstanbul Milletvekili Belma Satır da, mevzuyu ilgili bakanlıklara iletti. Bakanlıklar talepleri uygun bulmadı. 

'DANIŞTAY KARARI VAR'

Bakanlıkların gönderdiği yazılar özetle şöyle:

Aile, Çalışma ve Toplumsal Hizmetler Bakanlığı: Çocukların öncelikle sağlıklı gelişimini temin etmek, risklere karşı güçlü ve hassas kuşaklar yetiştirmek bakanlığımızın çocuğa yönelik öncelikli siyasetleri ortasında yer almaktadır. Bu prensip doğrultusunda taşıma faaliyetlerini tertipli ve emniyetli hale getirmek için hazırlanan yönetmelik yürürlüktedir.



Ulusal Eğitim Bakanlığı: Düzenleme yapılabilmesi için dört bakanlığın ortak görüşünün bulunması gerekmektedir. Ayrıyeten Danıştay'ın "Okul Servis Aracı olarak kullanılacak taşıtların yaşları 12 yaşından küçük olmalıdır" kararı bulunmaktadır.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı: Danıştay kararı doğrultusunda okul servis araçlarının yaşı 12 olarak uygulanmıştır. Yönetmelik de bu istikamette çıkarılmıştır. Kelam konusu talebe ait bakanlığımızca rastgele bir düzenleme yapılması uygun görülmemektedir.

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı: Kanunda belirlenen yaş kuralının ve yeni üretilen araçların daha ileri düzey güvenlik koşullarını barındırmasının göz önünde bulundurulmasında yarar mütalaa edilmektedir.

Emniyet Genel Müdürlüğü: Araç tescil bilgilerinde okul servisi olarak kayıtlı 2008-2019 model yılları ortasında minibüs ve otobüs cinsi araç sayısı toplam 81 bin 583'tür. Türkiye genelinde 6 Mayıs 2019 itibariyle kullanım maksadı ticari olan 12-20 yaş kümesi servis aracı sayısı ise 97 bin 957'dir.

SERVİSÇİLER: BİZE VAKİT VERİLSİN

Haberde görüşlerine yer verilen Türkiye Sürücüler ve Arabacılar Federasyonu Lideri Fevzi Apaydın, “30'a yakın servis aracı odası lideriyle İçişleri Bakanımızı ziyaret ettik. İstek ve taleplerimizi ilettik. Bakanımız mevzunun başka dört bakanlığı da ilgilendirdiğini söyledi. Birtakım konuları bir yıl erteledik fakat 12 yaş konusunda müddet istiyoruz. İktisadın daraldığı bu periyotta bize 'bir iki yıl vakit verin' diyoruz” dedi. 

Serviste unutulan ve hayatını kaybeden Alperen'in babası Okul Öncesi Eğitim Merkezi sorumlusu oldu

Eğitim Bir-Sen Genel Lideri Ali Yalçın ise, “Çocuk sıhhati ve güvenliği her şeyin üstünde tutulmalıdır. Ekonomik münasebetler yahut ticari maliyet gözetilerek okul ve çocuk güvenliği göz gerisi edilmemelidir” değerlendirmesinde bulundu. 

Eğitim-iş Genel Lideri Mehmet Balık, “Ailelerin zati canı burnunda. Bakımsız ve yaşlı araçlar can güvenliğini tehdit edici. Çocuklarımızın can güvenliği için 12 yaş sonu gevşetilmemeli. Bilhassa kırsal kentlerde yaygın, 12 yaş üstünde olup hukuka alışılmamış, adapsız halde okul taşıtı olarak kullanımların da önüne geçilmeli” dedi. 

'MİLLİ SERVET HEDER OLUYOR" 



Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Lideri Bendevi Palandöken ise, “Okul taşıtı araçları ithal araçlar. Bir taraftan önlem alınıyor, bir taraftan deliniyor. Bu araçlar yaş sonuna takılınca olmuyor. Araç 12 yaşında lakin daha 100 bin kilometre yapmamış, kent içinde kullanılan araçlar bunlar. Ulusal servet heder oluyor. Hem mal sahibinin yeni araç alacak maddi gücü yok hem de bu ekonomik darboğazda lüks harcama üzere geliyor. 1-2 yıl içinde iktisat olağana döndüğünde taşit sahipleri rahatlayacaktır. İçişleri Bakanımız bürokratlarına 'çalışın' talimatı verdi. Bakanlık ile Sürücüler ve Arabacılar Federasyonu çalışma yapıyor. Okullar açılmadan husus tahlile kavuşur” dedi. 
 
858,506Konular
983,004Mesajlar
33,105Kullanıcılar
2955SamsunSon üye
Üst Alt