nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Okulların kapanması ile başlayan uzun yaz tatilini çoğu öğrenci, ya aileleri veya aile büyükleri ile dinlenerek, eğlenerek geçirdi Yurt içi ve yurt açık havada yaz kamplarına, okullarına giderek; spor, sanat, yabancı dil etkinliklerine katıldı Denizin, havuzun, güneşin, sokakların keyfini çıkardı Çoğunluğu, istedikleri saatte yatıp, istedikleri saatte kalktı Yemek düzenlerini değiştirdi Ama tatil yakında sona eriyor Üç ay baştan başa öğrencilerin alıştığı bağımsızlık günleri bitiyor Düzen, program, çalışma aramak olan “mektep dönemi bundan böyle kapıda*
Tanıdık yeni düzene geçişte çocuklarda, okulun başlamasıyla ilgili davranışsal ve duygusal sorunlar görülebildiğini anlatan DBE Tutum Bilimleri Enstitüsü Çocuk ve Genç Bölümü Bilirkişi Psikolog Şeyda Özdalga; ödevlerini erteleyen, yapamayan, dost ilişkileriyle ilgili sosyal sorun yaşamış, akademik başarılarıyla ilgili öğrenme, uyarı problemi olan, öğretmenle ve okulla ilgili olumsuz anıları olan çocukların, şikâyetlerini dile getirmeye başlayabileceklerini belirtiyor
*
Özdalga, “Yaz tatili boyunca çocuklar, televizyonun kumandasına daha çok sahip oldu, bilgisayar oyunlarıyla daha sınırsız oynadı Bazıları tatil ödevlerini anında bitirdi, bazıları bitirmek üzere, bazıları ise sonraya ertelediği için yetiştirememe telaşında böylece; yüklü bir sınav temposuna hazırlananlar, tatilin eğlencesine doyamayanlar, isteksizler ve dersler, arkadaşlar, mektep, öğretmenler gibi konularda endişe taşıyanlar bu dönemde bıkkınlık yaşayabiliyor diyor
*
Armoni sağlamanın da kuralları var…
Neşelendirici ve sıcacık dönemden, hudut, disiplin, kurallar, imtihan maratonu dönemine geçişte düzen sağlamanın da bir takım koşulları olduğunu anlatan Özdalga, “Öğrencilerde görülebilecek, derslere adapte olamamak, uyarı, konsantrasyon ve ders performansıyla ilgili davranışsal sorunlar ile hiddet, bitkinlik, gönülsüzlük gibi duygusal sorunların düzenlenmesi bir takım koşullara bağlıdır Okulu ve dersleri sevmeyenler, öğrenme, uyarı ve sosyal sorunlar yaşayanlar; okul kaygısını ve fobisini daha çok yaşamaktadır Tatilde, planladıkları gibi keza dinlenip keza eğlenenler ayrıca de atama sorumluluklarını yerine getirenler daha kuytu olurlar diyor
*
Uzun yaz tatili sonunda öğrencilerin; okulunu, arkadaşlarını, öğretmenlerini, sınıfını merak ettiğini, istek gidermenin ve tatil anılarını paylaşmanın heyecanını da yaşadığını anlatan Özdalga, “Çocuklar bu dönemde, yavaş yavaş sıkılmaya başlayıp anlamsız geçen zamanlarının yerine, mektep dönemi boyunca uygulayacakları yeni kararlar almaya da başlar ‘Dost ilişkilerine daha dikkat edilecek, dersler daha tedbirli dinlenecek, ödevler daha düzenli yapılacak, imtihan maratonu için hedeflere yerinde çalışılacak ’ gibi kararlar, onların okula armoni süreçlerinin destekleyicisi olur diyor*
*
Peki, tatil sonrası asgari birkaç hafta süren armoni sürecinin öncesinde ve sonrasında aile, öğrenci ve öğretmenler nelere uyarı etmeli? İşte DBE Tutum Bilimleri Enstitüsü Çocuk ve Genç Bölümü Uzman Psikolog Şeyda Özdalga ’nın önerileri…*
• Mektep dönemi saatine bedenin alışması için yatma ve kalkma saatleri; aşamalı olarak mektep dönemindeki düzene sokulmalıdır
• Okul kıyafetleri, kırtasiye ihtiyaçları öğrenci ile birlikte seçilerek, sevinçle alınabilir
• Tatil ödevlerini bitirmek, okula hazır hissetmesine muavin olacaktır
• Ailelerin okul ile ilgili yorumları olumlu olursa, öğrencilerde bu bakışı benimsemeye alışır
• Yeni okula başlayanlar, okulu önceden ziyaret edebilir
• Son hafta, yazlık evden kışlık eve dönülmesi uygundur
• Alınan kitapları, kırtasiye malzemelerini, odasındaki masa ve dolaplara kendisinin yerleştirmesi teşvik edilebilir
• Odasında ve egzersiz masasında daha çok vakit geçirebileceği aktiviteler yapabilir
• Bir üstteki sınıfın kitaplarından, işleyeceği konuları gözden geçirebilir
• Okul başladıktan daha sonra dersler ve günlük hayat programlanabilir
• Ders temposu her gün arttırılarak, ders alıştırma veriminin de artması sağlanabilir
• Özlem olmasa da derse oturmak, derse açmak öğrenciye yardım edebilir
• Unutulan konularla ilgili paniklemeden, hatırlatıcı kaynaklardan yararlanılabilinir
• Öğrencinin, aldığı yeni kararları odasında tekrar tekrar görebileceği bir yere yazıp asması, uygulamasına asistan olabilir
• Öğretmenler birincil haftalarda daha esnek ve hoşgörülü davranabilir*
• Televizyon ve bilgisayar oyunlarını, devir sonrası kendilerine ödül olarak vermeleri, sorumluluklarını ertelemelerini önleyecektir
• sürekli akademik ve hissi sorunların tespiti ve terapisi için bir uzmandan destek alınabilir
*
*
Tanıdık yeni düzene geçişte çocuklarda, okulun başlamasıyla ilgili davranışsal ve duygusal sorunlar görülebildiğini anlatan DBE Tutum Bilimleri Enstitüsü Çocuk ve Genç Bölümü Bilirkişi Psikolog Şeyda Özdalga; ödevlerini erteleyen, yapamayan, dost ilişkileriyle ilgili sosyal sorun yaşamış, akademik başarılarıyla ilgili öğrenme, uyarı problemi olan, öğretmenle ve okulla ilgili olumsuz anıları olan çocukların, şikâyetlerini dile getirmeye başlayabileceklerini belirtiyor
*
Özdalga, “Yaz tatili boyunca çocuklar, televizyonun kumandasına daha çok sahip oldu, bilgisayar oyunlarıyla daha sınırsız oynadı Bazıları tatil ödevlerini anında bitirdi, bazıları bitirmek üzere, bazıları ise sonraya ertelediği için yetiştirememe telaşında böylece; yüklü bir sınav temposuna hazırlananlar, tatilin eğlencesine doyamayanlar, isteksizler ve dersler, arkadaşlar, mektep, öğretmenler gibi konularda endişe taşıyanlar bu dönemde bıkkınlık yaşayabiliyor diyor
*
Armoni sağlamanın da kuralları var…
Neşelendirici ve sıcacık dönemden, hudut, disiplin, kurallar, imtihan maratonu dönemine geçişte düzen sağlamanın da bir takım koşulları olduğunu anlatan Özdalga, “Öğrencilerde görülebilecek, derslere adapte olamamak, uyarı, konsantrasyon ve ders performansıyla ilgili davranışsal sorunlar ile hiddet, bitkinlik, gönülsüzlük gibi duygusal sorunların düzenlenmesi bir takım koşullara bağlıdır Okulu ve dersleri sevmeyenler, öğrenme, uyarı ve sosyal sorunlar yaşayanlar; okul kaygısını ve fobisini daha çok yaşamaktadır Tatilde, planladıkları gibi keza dinlenip keza eğlenenler ayrıca de atama sorumluluklarını yerine getirenler daha kuytu olurlar diyor
*
Uzun yaz tatili sonunda öğrencilerin; okulunu, arkadaşlarını, öğretmenlerini, sınıfını merak ettiğini, istek gidermenin ve tatil anılarını paylaşmanın heyecanını da yaşadığını anlatan Özdalga, “Çocuklar bu dönemde, yavaş yavaş sıkılmaya başlayıp anlamsız geçen zamanlarının yerine, mektep dönemi boyunca uygulayacakları yeni kararlar almaya da başlar ‘Dost ilişkilerine daha dikkat edilecek, dersler daha tedbirli dinlenecek, ödevler daha düzenli yapılacak, imtihan maratonu için hedeflere yerinde çalışılacak ’ gibi kararlar, onların okula armoni süreçlerinin destekleyicisi olur diyor*
*
Peki, tatil sonrası asgari birkaç hafta süren armoni sürecinin öncesinde ve sonrasında aile, öğrenci ve öğretmenler nelere uyarı etmeli? İşte DBE Tutum Bilimleri Enstitüsü Çocuk ve Genç Bölümü Uzman Psikolog Şeyda Özdalga ’nın önerileri…*
• Mektep dönemi saatine bedenin alışması için yatma ve kalkma saatleri; aşamalı olarak mektep dönemindeki düzene sokulmalıdır
• Okul kıyafetleri, kırtasiye ihtiyaçları öğrenci ile birlikte seçilerek, sevinçle alınabilir
• Tatil ödevlerini bitirmek, okula hazır hissetmesine muavin olacaktır
• Ailelerin okul ile ilgili yorumları olumlu olursa, öğrencilerde bu bakışı benimsemeye alışır
• Yeni okula başlayanlar, okulu önceden ziyaret edebilir
• Son hafta, yazlık evden kışlık eve dönülmesi uygundur
• Alınan kitapları, kırtasiye malzemelerini, odasındaki masa ve dolaplara kendisinin yerleştirmesi teşvik edilebilir
• Odasında ve egzersiz masasında daha çok vakit geçirebileceği aktiviteler yapabilir
• Bir üstteki sınıfın kitaplarından, işleyeceği konuları gözden geçirebilir
• Okul başladıktan daha sonra dersler ve günlük hayat programlanabilir
• Ders temposu her gün arttırılarak, ders alıştırma veriminin de artması sağlanabilir
• Özlem olmasa da derse oturmak, derse açmak öğrenciye yardım edebilir
• Unutulan konularla ilgili paniklemeden, hatırlatıcı kaynaklardan yararlanılabilinir
• Öğrencinin, aldığı yeni kararları odasında tekrar tekrar görebileceği bir yere yazıp asması, uygulamasına asistan olabilir
• Öğretmenler birincil haftalarda daha esnek ve hoşgörülü davranabilir*
• Televizyon ve bilgisayar oyunlarını, devir sonrası kendilerine ödül olarak vermeleri, sorumluluklarını ertelemelerini önleyecektir
• sürekli akademik ve hissi sorunların tespiti ve terapisi için bir uzmandan destek alınabilir
*
*