nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Uyarı Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) uzmanı ve öğrenci koçu Esin Aybar, öğrenci koçluğunun temel amacının öğrencinin hangi yaşta olursa olsun, yaşantısını oluşturan aile, mektep ve sosyal çevresinde dengeli bir yayılma yapılmasını temin etmek olduğunu ifade ediyor Koçların, öğrencilerin akademik başarılarının yanısıra hayat başarısı üstüne odaklandığını gösteren Aybar, bu yaklaşımın öğrencinin tüm alanlarda sahip olduğu potansiyelini en üst düzeyde ve dengelenmiş bir şekilde yaşaması anlamına geldiğini kaydediyor
*
Yaşam başarısı için öğrenci koçluğu
*
Türkiye'de öğrenci koçluğunun olması gereken düzeyde olmadığını gösteren Aybar, öğrenci koçluğu biriminin yer aldığı okul sayısının değil denecek değin az olduğuna uyarı çekiyor Ebeveynlerin ise öğrenci koçlarına genel olarak TEOG ve YGS yıllarında başvurduklarını söyleyen Aybar, bunun genel algıdan kaynaklandığını, genel algının öğrenci koçluğunun akademik galibiyet olarak sanılması yanlışlığına dayandığını belirtiyor
Bir öğrenci koçu ile çalışmanın çocuğa hayatının her alanında potansiyelini en düzeyde yaşamasını sağladığını söyleyen Aybar, bu sayede çocuğun kendi hayatını yönetebilmeyi öğrendiğini belirtiyor Koçluk baştan sona öğrencinin mektep, sosyal çevre ve aile hayatını kolaylıkla organize edebildiğini ifade eden Aybar, çocukların sorumluluklarının bilincine vardıklarını, sorumluluklarını yerine getirdikçe gelişen özgüvene sahip olduklarını ve sonuç olarak yüksek motivasyona sahip olduklarını belirtiyor
*
Hayatı organize etmek için
*
Çocuk ya da erişkin olsun bir insan için en öncelikli konunun hayatı organize olabilmek olduğunu vurgulayan Aybar, hayatta başarılı olabilmek için duygularımızı ve düşüncelerimizi yönetmeyi, zamanımızı ve faaliyet gösterdiğimiz alanları yönetmeyi, ihtiyacımız olan malzemeleri peşine düşüp takip etmeyi, eşyalarımıza sahip çıkmayı, plan yapabilmeyi, daima eğlence arkasından yok sorumluluklarımızın da bilincinde olarak hareket etmeyi, işleri ve aktiviteleri doğru sırayla yerine getirmemiz gerektiğinin altını çizen Aybar, öğrenci koçuyla çalışan tüm öğrencilerin yaşamlarını organize edebilme becerilerini kazandıklarını söylüyor*
*
Aybar, çocuklar eğer duygularını teftiş etmekte zorluk çekiyorlarsa, dersi aralıksız durdurma eğilimindelerse, ders başına oturmakta güçlük yaşıyorlarsa, eşyaları kesintisiz düzensiz haldeyse, ilk yapmaları gereken işi en sona bırakıyorlarsa, moralleri ivedi bozuluyorsa, ders çalışırken kesintisiz yanlarında birilerini istiyorlarsa ve bu durumlar evde sürekli çatışmalara yol açıyorsa, ebeveynlere bir uzmana başvurmalarını nasihat ediyor Aslında her öğrencinin bir koçu olması gerektiğini açıklayan Aybar, koçluk sisteminin çocukların potansiyellerini en üstteki düzeyde yaşamaları üzerine yapılandırıldığını belirterek, her insanın yaşadığı birtakım fikir engelleri ya da bambaşka engelleri olabileceğini, koçların bu durumlar üstünde de çalıştığını, bundan nedeniyle her öğrencinin bir koçu olması gerektiğini söylüyor
*
Koçların ebeveynler ve öğretmenlerle işbirliği içinde çalıştıklarını gösteren Aybar, alınan kararların aile ve mektep ortamında mutlaka desteklenmesi gerektiğini ifade ediyor Bu yönde ebeveynler ve öğretmenlerin koça geri bildirimlerde bulunmasının önemine değinen Aybar, bu bilgilerin öğrencinin ilerleme hızını artırdığını da sözlerine ekliyor
*
ESİN AYBAR KİMDİR?
*
1972 yılında İstanbul ’da doğdu 1994 yılında bilkent Üniversitesi İngiliz Dili Edebiyatı Bölümü ’nü bitirdikten sonra benzer sene Marmara Üniversitesi ’nde Pedagojik formasyonunu tamamlayarak Özlem Vakfı Okulları ’nda İngilizce Öğretmeni olarak göreve başladı 12 sene her tarafında Açlık Okullarında İngilizce Öğretmeni ve yönetici olarak çalıştı 20032004 yılları arasında faal iş hayatı devam ederken Yeditepe Üniversitesi ’nde MBA çatısı altında eğitim Yönetimi ve Denetimi dalında yüksek lisansını tamamladı Çocuklarının doğumuyla birlikte aktif öğretmenlik hayatını bırakarak 8 yıl baştan başa dağıtılmış seviyelerde ve özel sınavlara hazırlık olarak İngilizce ders verdi 20 yıllık meslek tecrübesini ICF onaylı öğrenci ve DEHB koçluğuyla birleştiren Esin AYBAR, öğrencilerin ve DEHB ’li şahısların akademik hayatlarındaki engellerini uyandırmak, yönetim becerilerini geliştirerek meslek, okul, aile ve sosyal hayatlarında dengelenmiş ve organize olmaları, buna ek olarak kariyer seçimlerini kendilerine uygun yapabilmeleri için hizmet vermektedir
*
Yaşam başarısı için öğrenci koçluğu
*
Türkiye'de öğrenci koçluğunun olması gereken düzeyde olmadığını gösteren Aybar, öğrenci koçluğu biriminin yer aldığı okul sayısının değil denecek değin az olduğuna uyarı çekiyor Ebeveynlerin ise öğrenci koçlarına genel olarak TEOG ve YGS yıllarında başvurduklarını söyleyen Aybar, bunun genel algıdan kaynaklandığını, genel algının öğrenci koçluğunun akademik galibiyet olarak sanılması yanlışlığına dayandığını belirtiyor
Bir öğrenci koçu ile çalışmanın çocuğa hayatının her alanında potansiyelini en düzeyde yaşamasını sağladığını söyleyen Aybar, bu sayede çocuğun kendi hayatını yönetebilmeyi öğrendiğini belirtiyor Koçluk baştan sona öğrencinin mektep, sosyal çevre ve aile hayatını kolaylıkla organize edebildiğini ifade eden Aybar, çocukların sorumluluklarının bilincine vardıklarını, sorumluluklarını yerine getirdikçe gelişen özgüvene sahip olduklarını ve sonuç olarak yüksek motivasyona sahip olduklarını belirtiyor
*
Hayatı organize etmek için
*
Çocuk ya da erişkin olsun bir insan için en öncelikli konunun hayatı organize olabilmek olduğunu vurgulayan Aybar, hayatta başarılı olabilmek için duygularımızı ve düşüncelerimizi yönetmeyi, zamanımızı ve faaliyet gösterdiğimiz alanları yönetmeyi, ihtiyacımız olan malzemeleri peşine düşüp takip etmeyi, eşyalarımıza sahip çıkmayı, plan yapabilmeyi, daima eğlence arkasından yok sorumluluklarımızın da bilincinde olarak hareket etmeyi, işleri ve aktiviteleri doğru sırayla yerine getirmemiz gerektiğinin altını çizen Aybar, öğrenci koçuyla çalışan tüm öğrencilerin yaşamlarını organize edebilme becerilerini kazandıklarını söylüyor*
*
Aybar, çocuklar eğer duygularını teftiş etmekte zorluk çekiyorlarsa, dersi aralıksız durdurma eğilimindelerse, ders başına oturmakta güçlük yaşıyorlarsa, eşyaları kesintisiz düzensiz haldeyse, ilk yapmaları gereken işi en sona bırakıyorlarsa, moralleri ivedi bozuluyorsa, ders çalışırken kesintisiz yanlarında birilerini istiyorlarsa ve bu durumlar evde sürekli çatışmalara yol açıyorsa, ebeveynlere bir uzmana başvurmalarını nasihat ediyor Aslında her öğrencinin bir koçu olması gerektiğini açıklayan Aybar, koçluk sisteminin çocukların potansiyellerini en üstteki düzeyde yaşamaları üzerine yapılandırıldığını belirterek, her insanın yaşadığı birtakım fikir engelleri ya da bambaşka engelleri olabileceğini, koçların bu durumlar üstünde de çalıştığını, bundan nedeniyle her öğrencinin bir koçu olması gerektiğini söylüyor
*
Koçların ebeveynler ve öğretmenlerle işbirliği içinde çalıştıklarını gösteren Aybar, alınan kararların aile ve mektep ortamında mutlaka desteklenmesi gerektiğini ifade ediyor Bu yönde ebeveynler ve öğretmenlerin koça geri bildirimlerde bulunmasının önemine değinen Aybar, bu bilgilerin öğrencinin ilerleme hızını artırdığını da sözlerine ekliyor
*
ESİN AYBAR KİMDİR?
*
1972 yılında İstanbul ’da doğdu 1994 yılında bilkent Üniversitesi İngiliz Dili Edebiyatı Bölümü ’nü bitirdikten sonra benzer sene Marmara Üniversitesi ’nde Pedagojik formasyonunu tamamlayarak Özlem Vakfı Okulları ’nda İngilizce Öğretmeni olarak göreve başladı 12 sene her tarafında Açlık Okullarında İngilizce Öğretmeni ve yönetici olarak çalıştı 20032004 yılları arasında faal iş hayatı devam ederken Yeditepe Üniversitesi ’nde MBA çatısı altında eğitim Yönetimi ve Denetimi dalında yüksek lisansını tamamladı Çocuklarının doğumuyla birlikte aktif öğretmenlik hayatını bırakarak 8 yıl baştan başa dağıtılmış seviyelerde ve özel sınavlara hazırlık olarak İngilizce ders verdi 20 yıllık meslek tecrübesini ICF onaylı öğrenci ve DEHB koçluğuyla birleştiren Esin AYBAR, öğrencilerin ve DEHB ’li şahısların akademik hayatlarındaki engellerini uyandırmak, yönetim becerilerini geliştirerek meslek, okul, aile ve sosyal hayatlarında dengelenmiş ve organize olmaları, buna ek olarak kariyer seçimlerini kendilerine uygun yapabilmeleri için hizmet vermektedir