iltasyazilim
FD Üye
Okumanın Düşüncelerimiz Üzerindeki Etkisi,
Okumanın Düşüncelerimiz Üzerindeki Etkisi Kompozisyon,
Okumanın Düşüncelerimiz Üzerindeki Etkisi Nelerdir
Okumanın kavrama üzerindeki etkisi
Okumak aydınlanmanın tek yoludur Okumayan insan aydınlanamaz Olayların ve eşyanın gerçeğini öğrenmeye okumakla ulaşılır Okumak çok önemli bir araçtır
Okumak kavrama ile sıkı sıkıya bağlantılıdır Çünkü sonuç benzer olacaktır Böyle bir okuma ne bilgiye ne de düşünceye bir şey katmaz Siyasi yoksa dünyevi bir ideolojiyi savunan kitapları okumak da böyledir Bir ideolojiye ait ilk kitabı okumakla 100 ’lerce kitabı okumak arasında bir fark yoktur
Sadece o ideolojinin anlaşılmasına yardımcı olurlar, ama dünyevi düşünceye asla bir zenginlik katmazlar Katmayınca da olayların anlaşılmasına ve kafaların belli noktalarda aydınlatılmasına katkı maddesi sağlamazlar, aksine kafaların belirli düşüncelere kilitlenmesine ve insanların beyinlerinin işgal edilmesine yardım olurlar Böyle olunca da dünya işlerinde bir gelişme olmaz
Bir kişinin, belirlenmiş bir tarihteki düşüncesi topluma yahut topluluklara hâkim olmasına yarar Bu zihin eğer zararlı ve toplumun kalkınmasında olumsuz etki ediyorsa o vakit insanların sıkıntıya düşmesine ve dünya nimetlerinden gereği kadar yararlanamamasına vesile olur Bu da insanlara yapılabilecek en büyük kötülüktür Hiçbir kulun, benim düşüncem, benim bilgim en doğrusudur, demeye hakkı yoktur, belki benim düşüncem de budur demeye hakkı vardır, hatta bunu söylemesi bir vecibedir Herkes düşüncesini açıklar, lakin onun doğru olup olmadığına toplumun ortak aklı yoksa bilimin genel ilkeleri karar verir Bu da zamanla anlaşılabilir
Kendi düşüncesini topluma dayatan insanların topluma yapabilecekleri en büyük kötülük bu olsa gerektir Çünkü hiç kimsenin düşüncesinin içten olduğuna dair ilahi bir burhan, bir mucize gibi delil, bir nass delili bulunmamaktadır
Yazanlar ve izah etme yapanlar insanlara kendi düşüncelerini dayatabilirler Bu dayatmalara yine insanların kendilerinin aleyhinde koymaları gerekir O halde, tahsis okuyanlara düşmektedir Okuyucu eğer okumayı ve aydınlanmayı bilirse buna engel olabilir Okumanın da şartları varıdır
Okurken nelere dikkat etmek gerekir Her şeyden önce fazla yönü olan okumak şarttır Bir konu yahut bir olayın hakikatini öğrenebilmek için, o olayı tek yönlü okumaktan kuvvetle kaçınmak gerekir Çünkü tek yönü olan okumak tek yönlü öğrenmektir Tek yönü olan öğrenmek ise mutlak anlamda yetkisiz öğrenmektir Tıpkı bir insanı tanımak ve resim çekmek gibidir bu durum…
İnsanın tek yüzünü gören yoksa tek yanının fotoğrafını çeken kimse onun bütününü tanımış olmaz Ola Ki bir yanını tek yüzünü öğrenir Ancak bir insanı tam anlamıyla tanımak için, onu bütün yönleri ile bakmak yahut fotoğraflamak gerekiyor Ön tarafını, arkadaki tarafını sağ ve sol yanlarını, ayaklarını, başını ve boyunu da bakmak yahut görüntülemek gerekir Huysuz takdirde boylu boslu bir insanı kısa olarak tanımlama etmeniz de olası olur bu da fahiş bir hata olur
Bir konuyu yahut bir olayı tek bir yazara kadar okumak ve ona göre karar belirlemek yanlıştır Mutlaka onun başka yazarlar kadar nasıl anlatıldığını yoksa nasıl bakıldığını da okumak, yanin fazla yönlü olarak okumak gerekir Hatta bu konuda ayrı gösterme açılarının tümüne göre bir değerleme gerçekleştirmek gerekir Bizim toplumumuzda son zamanlarda gereği gibi aydınlanmamanı ve dinç manzara açısının oluşamamasını ve çatışmaların, ayrılık ve gayrılıkların devam etmesini başlıca sebebi işte bu olsa gerektir Yetersiz okuyanlar, olayları beceriksiz öğreniyorlar Yetersiz bilgi ile tam sonuç edinmek olası değildir
İdeolojik okumalar yetkisiz öğrenmenin vasıtalarıdır Bu vasıtalara binmemek, özellikle fazla yönü olan okuyarak ve çok yönlü öğrenerek görüler ve bilgiler aralarında mukayeseler yaparak okumak şarttır Tam öğrenmek için bütün okumasını çakmak gerekir
Alıntı *
Okumanın Düşüncelerimiz Üzerindeki Etkisi Kompozisyon,
Okumanın Düşüncelerimiz Üzerindeki Etkisi Nelerdir
Okumanın kavrama üzerindeki etkisi
Okumak aydınlanmanın tek yoludur Okumayan insan aydınlanamaz Olayların ve eşyanın gerçeğini öğrenmeye okumakla ulaşılır Okumak çok önemli bir araçtır
Okumak kavrama ile sıkı sıkıya bağlantılıdır Çünkü sonuç benzer olacaktır Böyle bir okuma ne bilgiye ne de düşünceye bir şey katmaz Siyasi yoksa dünyevi bir ideolojiyi savunan kitapları okumak da böyledir Bir ideolojiye ait ilk kitabı okumakla 100 ’lerce kitabı okumak arasında bir fark yoktur
Sadece o ideolojinin anlaşılmasına yardımcı olurlar, ama dünyevi düşünceye asla bir zenginlik katmazlar Katmayınca da olayların anlaşılmasına ve kafaların belli noktalarda aydınlatılmasına katkı maddesi sağlamazlar, aksine kafaların belirli düşüncelere kilitlenmesine ve insanların beyinlerinin işgal edilmesine yardım olurlar Böyle olunca da dünya işlerinde bir gelişme olmaz
Bir kişinin, belirlenmiş bir tarihteki düşüncesi topluma yahut topluluklara hâkim olmasına yarar Bu zihin eğer zararlı ve toplumun kalkınmasında olumsuz etki ediyorsa o vakit insanların sıkıntıya düşmesine ve dünya nimetlerinden gereği kadar yararlanamamasına vesile olur Bu da insanlara yapılabilecek en büyük kötülüktür Hiçbir kulun, benim düşüncem, benim bilgim en doğrusudur, demeye hakkı yoktur, belki benim düşüncem de budur demeye hakkı vardır, hatta bunu söylemesi bir vecibedir Herkes düşüncesini açıklar, lakin onun doğru olup olmadığına toplumun ortak aklı yoksa bilimin genel ilkeleri karar verir Bu da zamanla anlaşılabilir
Kendi düşüncesini topluma dayatan insanların topluma yapabilecekleri en büyük kötülük bu olsa gerektir Çünkü hiç kimsenin düşüncesinin içten olduğuna dair ilahi bir burhan, bir mucize gibi delil, bir nass delili bulunmamaktadır
Yazanlar ve izah etme yapanlar insanlara kendi düşüncelerini dayatabilirler Bu dayatmalara yine insanların kendilerinin aleyhinde koymaları gerekir O halde, tahsis okuyanlara düşmektedir Okuyucu eğer okumayı ve aydınlanmayı bilirse buna engel olabilir Okumanın da şartları varıdır
Okurken nelere dikkat etmek gerekir Her şeyden önce fazla yönü olan okumak şarttır Bir konu yahut bir olayın hakikatini öğrenebilmek için, o olayı tek yönlü okumaktan kuvvetle kaçınmak gerekir Çünkü tek yönü olan okumak tek yönlü öğrenmektir Tek yönü olan öğrenmek ise mutlak anlamda yetkisiz öğrenmektir Tıpkı bir insanı tanımak ve resim çekmek gibidir bu durum…
İnsanın tek yüzünü gören yoksa tek yanının fotoğrafını çeken kimse onun bütününü tanımış olmaz Ola Ki bir yanını tek yüzünü öğrenir Ancak bir insanı tam anlamıyla tanımak için, onu bütün yönleri ile bakmak yahut fotoğraflamak gerekiyor Ön tarafını, arkadaki tarafını sağ ve sol yanlarını, ayaklarını, başını ve boyunu da bakmak yahut görüntülemek gerekir Huysuz takdirde boylu boslu bir insanı kısa olarak tanımlama etmeniz de olası olur bu da fahiş bir hata olur
Bir konuyu yahut bir olayı tek bir yazara kadar okumak ve ona göre karar belirlemek yanlıştır Mutlaka onun başka yazarlar kadar nasıl anlatıldığını yoksa nasıl bakıldığını da okumak, yanin fazla yönlü olarak okumak gerekir Hatta bu konuda ayrı gösterme açılarının tümüne göre bir değerleme gerçekleştirmek gerekir Bizim toplumumuzda son zamanlarda gereği gibi aydınlanmamanı ve dinç manzara açısının oluşamamasını ve çatışmaların, ayrılık ve gayrılıkların devam etmesini başlıca sebebi işte bu olsa gerektir Yetersiz okuyanlar, olayları beceriksiz öğreniyorlar Yetersiz bilgi ile tam sonuç edinmek olası değildir
İdeolojik okumalar yetkisiz öğrenmenin vasıtalarıdır Bu vasıtalara binmemek, özellikle fazla yönü olan okuyarak ve çok yönlü öğrenerek görüler ve bilgiler aralarında mukayeseler yaparak okumak şarttır Tam öğrenmek için bütün okumasını çakmak gerekir
Alıntı *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.