
Online anketlerle daha geniş bir kitleye ulaşarak araştırmaların daha kısa müddette ve daha az maliyetle gerçekleşmesini sağlayan Havucum.com, bilhassa pandemiyle birlikte değer kazanan siber hijyen alışkanlıklarına dair anket gerçekleştirdi. Ankete nazaran iştirakçilerin yüzde 91'i şifre oluştururken büyük harf ve/veya noktalama işareti kullanıyor ve yüzde 68'i de farklı web sitelerindeki üyeliklerinde farklı şifreler kullanıyor.
Şirketlerin şahsî dataları gereğince korumadığı düşünülüyor
Ankete nazaran iştirakçilerin yüzde 70'i telefon numarası ve adres üzere ferdî bilgilerini web siteleri ile paylaştığını belirtiyor. Lakin şirketlerin paylaşılan ferdî bilgilerin inançla koruduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 44'te kalıyor. İştirakçilerin yüzde 32'si farklı platformdaki üyeliklerinde birebir şifreyi kullanırken, yüzde 68'i farklı şifreler kullandıklarını aktarıyor. İştirakçilerin yüzde 37'si de şifre idaresini kolaylaştıran uygulamaları kullanmayı tercih ediyor.
İştirakçilere bankacılık yahut alışveriş üzere kıymetli bilgilerin paylaşılması gereken süreçlerini emniyetli olmayan ağlar (restoran yahut kafedeki WiFi ağları, şifresiz ağlar gibi) üzerinden yapıp yapmadıkları sorulduğunda da yüzde 29'u evet, yüzde 71'i ise hayır cevabını veriyor.
Bahisle ilgili görüşlerini aktaran Havucum.com Kurucu Ortağı Deniz Alpay, "Pandemi sonrasında fizikî yapılan birçok işin dijitale taşındığı, dijital olarak işleyen süreçlerin de daha fazla kişi tarafından tercih edildiği artık herkesin bildiği bir gerçek oldu. Bu değişim sonrasında siber güvenliğin de ehemmiyeti gözle görülür ölçüde arttı. Havucum.com olarak gerçekleştirdiğimiz siber güvenlik alışkanlıklarına dair anketimiz, bu bahiste şuurun arttığını gösteriyor." diyor.