E-TİCARET KESİMİNE YÖNELİK HÜCUMLAR ARTIYOR!
2023 ve 2027 yılları ortasında e-ticaret bölümünde online ödeme dolandırıcılığından kaynaklanan zararın, 343 milyar doları aşacağını belirten Komtera Teknoloji Satış Yöneticisi Gürsel Tipsin, bu tıp bir dolandırıcılığın çift faktörlü kimlik doğrulama tedbirlerinin kullanılmasına karşın gerçekleşebileceğinin altını çiziyor ve online dolandırıcılık potansiyeline karşı alınabilecek 4 kritik tedbiri paylaşıyor.
Juniper Research’ün araştırma bulgularına nazaran 2023 ve 2027 yılları ortasında e-ticaret dalında online ödeme dolandırıcılığından kaynaklanan zararın, 343 milyar doları aşması bekleniyor. Bu türlü bir durumun e-ticaret dalını önemli manada etkileyeceğini ve online ödeme dolandırıcılığı ile uğraşta geliştirilecek stratejilerin inovatif olması gerektiğini belirten Komtera Teknoloji Satış Yöneticisi Gürsel Tipsin, artan dolandırıcılıkla çaba etmek ve kullanıcıları en güzel formda korumak için tesirli kimlik doğrulama araçlarının kullanılması gerektiğini vurguluyor ve mümkün online ödeme dolandırıcılığı riskine karşı alınması gereken 4 kritik tedbiri paylaşıyor.
Online Ödeme Dolandırıcılığı ve Türleri
Online ödeme dolandırıcılığı, çalınan kart bilgileri üzere ferdî bilgilerin öbürleri tarafından düzmece satın alma süreçlerinde kullanması olarak tanımlanıyor. Hatalılar kart sahibine emsal bir pozisyonda IP kullanıyor ve tarayıcı ayarlarını da tekrar bilgilerini çaldığı kişinin ayarlarını taklit edecek biçimde düzenliyor. Sistemlerinin başarılı olması durumunda hem parasını kaybeden kart sahibi hem de uydurma satın alma sürecini onaylayan işletmeler etkileniyor. O denli ki, gerçek kart sahibi bankaya talepte bulunması halinde satışı onaylayan işletmeler aksi ibraz meblağından da sorumlu oluyor. Tedbir alınması gereken online dolandırıcılık tipleri şu biçimde sıralanıyor:
1. Kimlik avı dolandırıcılığı: Kimlik avı dolandırıcılığı, bir cürümlünün kurbanın ferdî bilgilerine ulaşmak maksadıyla kurbana e-posta, SMS ya da telefon yoluyla ulaşması biçiminde gerçekleşir. Bunun için hatalı, kişinin tanıdığı bir kişiyi yahut markayı taklit etmeye çalışır ve ferdî bilgilerini kurbandan talep eder.
2. Siber akınlar: Bu dolandırıcılık faaliyeti sırasında hatalılar, mağdurların mal yahut hizmet satın almak için ödeme bilgilerini girdiği web sitelerinden banka kartı bilgilerini çalar. Dolandırıcılar daha sonra çalınan dataları bilhassa DarkWeb’de uydurma satın almalar ve süreçler yapmak için kullanır.
3. Banka havalesi dolandırıcılığı: Banka havalesi dolandırıcılığı, kurbanın mal yahut hizmetler için direkt transfer yapması emeliyle kandırıldığı çeşitli dolandırıcılık faaliyetlerini kapsar.
4. Dostça dolandırıcılık: ‘’Dostça’’ dolandırıcılık olarak isimlendirilen bu dolandırıcılıkta dolandırıcılar, ferdî kartlarıyla yahut banka aracılığıyla bir ödeme başlatırlar. Daha sonra eseri almadıklarını yahut kusurlu bir eser aldıklarını sav ederek iade isterler. Bu durumda dolandırıcı satın aldığı eseri hem kendine saklar hem de parasını geri alabilir.
Online Ödeme Dolandırıcılığı Karşısında Alınabilecek Önlemler!
Çoğu dolandırıcılık tedbire sistemi, bir hata işlemeye çalışan dolandırıcıları tespit etme konusunda yetersiz kalabiliyor. Bilhassa e-ticaret bölümünde yer alan şirketlerin online ödeme dolandırıcılığından doğacak ziyanlara karşı tedbir alması gerektiğini söyleyen Komtera Satış Yöneticisi Gürsel Tipsin, alınabilecek 4 kritik tedbiri sıralıyor.
1. Ödeme ve gönderim bilgilerini denetim edin. Herhangi bir kuşkulu süreç olup olmadığını belirlemek için ödeme ve gönderim bilgilerini dikkatlice denetim edin.
2. Emniyetli ödeme sistemlerini seçin.Sağlam güvenlik özelliklerine sahip sağlam bir ödeme sistemlerini seçin ve denetiminizin dışındaki ödemeleri tespit etmek için online ödeme sahtekarlığı tespit sistemlerini kullanın.
3. Kuşkulu süreçleri inceleyin. Genellikle gece yahut sabahın çok erken saatlerinde yapılan çok büyük alışverişler üzere kuşkulu satın alma süreçlerini denetim edin.
4. Yetkili şahıslarla irtibata geçin. Satış hizmeti veren şirketlerin tetikte olması ve kuşkulu süreçleri ya direkt tüketiciyle bağlantıya geçerek ya da ödeme süreçleri sağlayıcısıyla konuşarak incelemesi gerekir.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı