Günümüz şartlarında otomatikleştirilmiş vites tipleri gittikçe yaygınlaşmakta ve geliştirilmektedir Gerek yakıt tüketimi gerekse kullanım kolaylığı otomatikleştirilmiş vitesler popülerlik anlamında üst sıralara hızla yükselmektedir Otomatikleştirilmiş şanzımanlardan biri olan ve Opel’i yoğunlukla Astra ve Corsa modellerinde kullandığı Easytronic viteste bunlardan biridir Gerek kullanım kolaylığı gerekse yakıt tüketimini düşük seviyelerde tutması bakımında birçok kullanıcı tarafından beğenilen ve kullanılan bir vites seçeneği olarak karşımıza çıkmaktadır
Opel’in ilk olarak Corsa C modelinde 2001 yılında kullanmaya başladığı Easytronic vites zamanla Astra modelinde de kullanılmaya başlanmıştır Bu vites tipinin en önemli ayırt edici özellikleri arasında manuel vites araçlardan dahi daha az yakıt tüketimine sahip olmasıdır Fabrikasyon olarak Easytronic vitesler düşük devirlerde maksimum yakıt verimliliğinde çalışma prensibi gütmektedir
Easytronic vites asıl olarak elektronik bir debriyaja sahip tek kavramalı manuel bir vitestir Bu bakımdan diğer rakipleri gibi yarı otomatik vites olarak adlandırılmaktadır Çift kavramalı olan ve tork konvektörlü tam otomatik şanzımanlar ile tek benzer yanı araç içerisinde 2 pedala sahip olmalarıdır Diğer tüm özellikleri birbirinden farklılık arz etmektedir
Easytronic vitesler 2007 yılına kadar 5 ileri olarak üretilmiştir Daha sonraki yıllarda ise dizel motor seçenekleri için 6 ileri olarak üretilmeye devam etmiştir Vites geçişleri özellikle 12 ve 23 arası sarsıntılıdır Bu sarsıntıyı en aza indirmek için araçta 2vites geçişinde 3000 deviri geçmeden sakin bir kullanım gerekmektedir 2007’ye kadar üretilen Easytronic viteslerde yokuş kalkış desteği bulunmamaktadır Bu bakımdan manuel viteste olduğu gibi bir kalkış yapmanız gerekmektedir
Opel’in Corsa ve Astra modellerinde kullandığı otomatikleştirilmiş vitesi Easytronic nasıl kullanılır hep beraber bir göz atalım Opel Astra Easytronic vites kullanımında öncelikle dikkat edilmesi gereken nokta aracın nasıl bir özelliğe sahip olduğunun bilinmesidir Araç her ne kadar 2 pedallı olsa da aslında manuel vites gibi özelliklere sahiptir Araç ilk çalıştırmada vites N konumunda olacaktır ve frene basarak manuel ya da otomatik seçeneklerine vitesi geçirebilirsiniz Vites geçişleri her zaman frene basılarak yapılması gerekmektedir Araçta özellikle yoğun dur kalkların olduğu zamanlarda eğer bekleme süresi fazla ise N konumuna almanızda fayda da vardır Aracı otomatik konumuna almak istiyorsanız frene basarak vites kolunu ortada yer alan A harfine getirmelisiniz
Ekranda da görebileceğiniz A harfi aracın otomatik olarak vites atacağını bizlere belirtmektedir Dilerseniz aracı manuel konuma alarak aracı manuel de kullanabilirsiniz Manuel kullanımda ve otomatik kullanımda araç geri kaçırma yapacağından el freni ile kalkmanız tecrübeli şoförler tarafından tavsiye edilmektedir Araç manueldeyken (+) ve () arasında aracın viteslerini attırabilirsiniz (+) konumu vitesi artırırken () konumu vitesi düşürür R modu ise aracın geri geri gitmesini sağlamaktadır Bu şekilde aracınızı park alanına park edebilirsiniz
Opel’in ilk olarak Corsa C modelinde 2001 yılında kullanmaya başladığı Easytronic vites zamanla Astra modelinde de kullanılmaya başlanmıştır Bu vites tipinin en önemli ayırt edici özellikleri arasında manuel vites araçlardan dahi daha az yakıt tüketimine sahip olmasıdır Fabrikasyon olarak Easytronic vitesler düşük devirlerde maksimum yakıt verimliliğinde çalışma prensibi gütmektedir
Easytronic vites asıl olarak elektronik bir debriyaja sahip tek kavramalı manuel bir vitestir Bu bakımdan diğer rakipleri gibi yarı otomatik vites olarak adlandırılmaktadır Çift kavramalı olan ve tork konvektörlü tam otomatik şanzımanlar ile tek benzer yanı araç içerisinde 2 pedala sahip olmalarıdır Diğer tüm özellikleri birbirinden farklılık arz etmektedir
Easytronic vitesler 2007 yılına kadar 5 ileri olarak üretilmiştir Daha sonraki yıllarda ise dizel motor seçenekleri için 6 ileri olarak üretilmeye devam etmiştir Vites geçişleri özellikle 12 ve 23 arası sarsıntılıdır Bu sarsıntıyı en aza indirmek için araçta 2vites geçişinde 3000 deviri geçmeden sakin bir kullanım gerekmektedir 2007’ye kadar üretilen Easytronic viteslerde yokuş kalkış desteği bulunmamaktadır Bu bakımdan manuel viteste olduğu gibi bir kalkış yapmanız gerekmektedir
Opel’in Corsa ve Astra modellerinde kullandığı otomatikleştirilmiş vitesi Easytronic nasıl kullanılır hep beraber bir göz atalım Opel Astra Easytronic vites kullanımında öncelikle dikkat edilmesi gereken nokta aracın nasıl bir özelliğe sahip olduğunun bilinmesidir Araç her ne kadar 2 pedallı olsa da aslında manuel vites gibi özelliklere sahiptir Araç ilk çalıştırmada vites N konumunda olacaktır ve frene basarak manuel ya da otomatik seçeneklerine vitesi geçirebilirsiniz Vites geçişleri her zaman frene basılarak yapılması gerekmektedir Araçta özellikle yoğun dur kalkların olduğu zamanlarda eğer bekleme süresi fazla ise N konumuna almanızda fayda da vardır Aracı otomatik konumuna almak istiyorsanız frene basarak vites kolunu ortada yer alan A harfine getirmelisiniz
Ekranda da görebileceğiniz A harfi aracın otomatik olarak vites atacağını bizlere belirtmektedir Dilerseniz aracı manuel konuma alarak aracı manuel de kullanabilirsiniz Manuel kullanımda ve otomatik kullanımda araç geri kaçırma yapacağından el freni ile kalkmanız tecrübeli şoförler tarafından tavsiye edilmektedir Araç manueldeyken (+) ve () arasında aracın viteslerini attırabilirsiniz (+) konumu vitesi artırırken () konumu vitesi düşürür R modu ise aracın geri geri gitmesini sağlamaktadır Bu şekilde aracınızı park alanına park edebilirsiniz