Oral ilişki caiz diyorlar doğrumu? Sual: Bazıları, “Oral sex (*) caizdir Çünkü oral seksi yasaklayan âyet ve hadis yoktur Hatta, Bekara suresinde, (Tarlanız olan kadınlara istediğiniz gibi yaklaşın) deniliyor Daha Sonra hadisi şerife tarafından, meni temizdir Kadının erkeğin menisini yutmasında mahzur olmaz diyorlar Bunlar caiz midir? YANIT Bir şeyin haram olması için edillei erbaada bir delilinin bulunması lazımdır Ama, meşhur olan şeyler için hüküm böyle değildir Mesela Kur'lahzaı kerimde tuvaletteki necaset yenmez, idrar içilmez diye yazmıyor, (Tayyib olanı, temiz olanı, helal olanı yiyip için) buyuruluyor (Bekara 168) Başlıca babanızı dövmeyin denmiyor, (Öf demeyin) deniyor (İsra 23) Öf çağrıda bulunmak yasaklanınca, dayak atmak şüphesiz günah olur (Kur’anda başlıca babayı dövmeyin diye bir âyet değil, öf demeden dövmenin mahzuru olmaz) çağrıda bulunmak şüphesiz yanlıştır Peygamber efendimiz buyuruyor oysa: (Cima sırasında ferce avret yerine bakmayın, körlüğe sebep olur) Deylemi, İ Adiy Bakmak men edilince, ağza elde etmek, yalamak elbette caiz olmaz Kadınla her türlü ilişki caiz değildir Bildirilen âyetin meali şöyledir: (Kadınlarınız çocuk yetiştiren tarlanızdır Tarlanıza nasıl dilerseniz böylece varın) Bekara 223 Buradan livatanın da caiz olduğunu çıkaran sapıklar vardır Halbuki önceki âyetin meali şöyledir: (Kadınlar hayzdan temizlendikten sonra, Allah'ın size emrettiği izin verdiği yerden onlara yaklaşın) Bekara 222 53015 53015 oraliliskicaizdiyorlardogrumu5c500bd75131doraliliskicaizdiyorlardogrumu5c500bd75131d 350 563 1jpg53015 Oral ilişki caiz diyorlar doğrumu? 1jpg53015 Oral ilişki caiz diyorlar doğrumu? Emredilmeyen yerden, dübürden, yani arkadan , livatadır, büyük günahtır Çünkü İslam âlimleri buyuruyor ki: (Livata, zinadan daha şiddetli haramdır) Bahrür raık, Reddül Muhtar Üç hadisi şerif meali de şöyledir: (Hanımı ile livata eden melundur) Şir’a (Livata homoseksüellik) (Hanımına dübüründen yakında olacak olan Allah’ın rahmetinden kovulur) Sünen sahipleri (Hanımına dübüründen yaklaşana Allah rahmetle nazar etmez) Tirmizi İslam âlimleri bir Müslümanın ağzına sövenin, bilmem ne yaparım diyenin imanı gider buyuruyorlar Çünkü ağız, Kur'lahza okuma yoludur Bir hadisi şerif meali şöyledir: (Ağzınızı temizleyin, çünkü ağzınız Kur’lahza yoludur) Ebu Nuaym Ağza sövmek günah olunca, yani senin ağzına pislik koyarım demek, imanı götüren, insanı kâfir eden bir günah olunca, şahsen ağza meni akıtmak, idrar çıkan yeri Müslümanın ağzına sokmak caiz olur mu? Erkeğin de idrar ve kan çıkan yeri yalaması asla caiz olmaz Gayrimüslimlerin çirkin bir âdeti olan oral sekse özenmekten uzaktan durmalıdır Meni, Hanefi mezhebine göre necistir İdrar kanalından çıkmaktadır Şafii’de ise temizdir Temiz olması yenir, içilir anlamında değildir Çamaşıra bulaşırsa namaza mani olmaz demektir Başkasının sümüğünü bile, necis olmadığı halde, yani namaza mani olmadığı halde alıp yutkunmak yerinde olur mu? Sual: Fetavayı Hindiyye kitabının Türkçe tercümesinin 12 cildinin 177 sayfasında oral seksin cevazı bildirilmektedir Buna rağmen nasıl olur da, oral sekse caiz yok denebilir? YANIT Ne Hindiyye’de, ne de başka kitapta oral seksin caiz olduğu bildirilmiyor Önce oral * nedir? Birincisi erkeğin menisini hanımının ağzına akıtması, ikincisi de erkeğin kan ve idrar meydana çıkan yeri yalayarak orgazma gelmek demektir Hiçbir din kitabında böyle bir sekse dinimiz cevaz vermemektedir Kur’an okuyan müslüman, ağzına pis meniyi alabilir mi hiç? Müslümanın ağzına sövmek küfür iken, şahsen pisliği, meniyi ağza akıtmak nasıl caiz olabilir? Hindiyye’de deniyor oysa: (Nevazil kitabında bildiriliyor ancak: Bir erkek, zekerini hanımının ağzına koysa, bu mekruh olur; bunun hilafını söyleyenler de olmuştur Zahire'de de böyledir) Burada oral seksten hiç bahsedilmiyor Diğer Taraftan “ağza zekeri düzenlemek bile mekruh buyuruluyor Mekruh denince, tahrimen mekruh anlaşılması mümkün, harama yakın bir iştir Bu yalnızca ağza almaktır, yahut oral sekse katiyen cevaz yoktur