iltasyazilim
FD Üye
Misal Öğretmen'in Davranışları
Örnek Hoca Davranışları Nasıl Olmalı
Her şeyden önce öğretmen, yetiştiricilik ve rehberlik özelliğine sahip olan kişidir Buna kadar öğretmen, günün şartlarına göre sürekli olarak kendini yeniler; mesleği ile ilgili gelişmeleri ve buluşları peşine düşüp takip eder
üstelik iyi bir öğretmen, iyi ahlâk ve fazilet sahibidir Yalnız konuşmalarıyla değil, kılık kıyafet, temizleme ve davranışlarıyla da misal bir insan olmaya itina gösterir
Öğrencilerine kendi çocukları gibi davranmalı
Yalnız Allah (cc) rızası için çalışmalı, hiçbir şekilde maddî bir üstünlük beklememeli
Öğrencilerine öğütlerini tereddütsüz söylemeli
Tedrisatında (dersini işlerken) kolaydan zora, bilinenden bilinmeyene, yakından uzağa bir yol takip etmelidir (Bu prensipler, günümüzde öğretim kanunları olarak kabul edilmektedir
Tek hedefinin zorlama, gurur, kıskançlık yok, Allaha (cc) yaklaşmak olmal
Öğrenciyi kötü davranışlarından dolayı ikaz etmeli
Kendi branşı dışındaki ilimleri kötülememeli, aksine, öğrencileri alaka alanlarına kadar yönlendirmeli
Öğrencinin data seviyesinin üzerine çıkmamalı
Öğrencilerin akıl sınırlarına kadar öğretim yapılmalı, ta ancak zekâsı sınırlı olanların cesaretleri kırılmasın
Öğrettiği bilgi ve hoş davranışları bana kalırsa kendisi yaşamalı, yani ilmiyle amil olmalıdır
Özel Baskı *
Örnek Hoca Davranışları Nasıl Olmalı
Her şeyden önce öğretmen, yetiştiricilik ve rehberlik özelliğine sahip olan kişidir Buna kadar öğretmen, günün şartlarına göre sürekli olarak kendini yeniler; mesleği ile ilgili gelişmeleri ve buluşları peşine düşüp takip eder
üstelik iyi bir öğretmen, iyi ahlâk ve fazilet sahibidir Yalnız konuşmalarıyla değil, kılık kıyafet, temizleme ve davranışlarıyla da misal bir insan olmaya itina gösterir
Öğrencilerine kendi çocukları gibi davranmalı
Yalnız Allah (cc) rızası için çalışmalı, hiçbir şekilde maddî bir üstünlük beklememeli
Öğrencilerine öğütlerini tereddütsüz söylemeli
Tedrisatında (dersini işlerken) kolaydan zora, bilinenden bilinmeyene, yakından uzağa bir yol takip etmelidir (Bu prensipler, günümüzde öğretim kanunları olarak kabul edilmektedir
Tek hedefinin zorlama, gurur, kıskançlık yok, Allaha (cc) yaklaşmak olmal
Öğrenciyi kötü davranışlarından dolayı ikaz etmeli
Kendi branşı dışındaki ilimleri kötülememeli, aksine, öğrencileri alaka alanlarına kadar yönlendirmeli
Öğrencinin data seviyesinin üzerine çıkmamalı
Öğrencilerin akıl sınırlarına kadar öğretim yapılmalı, ta ancak zekâsı sınırlı olanların cesaretleri kırılmasın
Öğrettiği bilgi ve hoş davranışları bana kalırsa kendisi yaşamalı, yani ilmiyle amil olmalıdır
Özel Baskı *