Oruç Kefareti Nedir? oruç kefareti, nedir, nasıl ödenir, hangi durumlarda verilir, açıklamalar, ile ilgili bilgiler burada melekler 1549028090 1549028090 oruckefaretinedir5c544aff28b3aoruckefaretinedir5c544aff28b3a oruckefaretinedir5c544aff28b3a Olur da orucunuzu bozmak durumunda kaldınız,ne yapacaksınız melekler?oruckefaretinedir5c544aff2c31dalt Kesinlikle ama kefaret vereceksinizNasıl mı ? Makalemizde tüm bilgiler mevcutoruckefaretinedir5c544aff2c31dalt Oruç kefareti, Ramazanda birözür bulunmaksızın emin koşullar içindeorucunu bozan bir mükellefin, Müslüman veya gayri müslim bir esir ya da cariye azad etmesidir Buna gücü yetmiyorsa, sırt sırta kesinti yapmaksızın iki ay oruç miktar Buna da gücü yetmezse altmış fakire (sabah akşam) yemek yemek yedirir Oruç kefareti böyle yemek yedirmekle olabileceği gibi, yiyeceği tıpkı verip temlik etmekle de olur (Oruç kefaretinde böyle sırayı gözetmek ayrıca Hanefîlerce, ayrıca de Şafiîlerce gereklidir Malikîlerde sıra gözetmek yoktur, insan dilerse esir azad ederek, dilerse oruç tutarak ve dilerse yemek yemek yedirerek bunu yapar) Bir kimse, bir ramazan içinde ya da birkaç ramazanda özürsüz olarak birkaç kere kasten orucunu bozmuş olsa, bunlardan nedeniyle yalnız bir kefaret öder Sahih olan gösterme budur Çünkü cinayet yönü, kefarete üstün gelmektedir Sebepleri bir olan cezalarda bir ceza yeterlidir Bu bir ceza hepsine yeter Fakat kefaret yapıldıktan daha sonra her tarafta orucunu benzer şekilde bilerek bozacak olursa, bundan nedeniyle keza bir kefaret gerekir Birinci kefaret ile bütün bir ders alınamadığı anlaşılmış olur Yemek, aç olan buluğa ermiş ya da yaklaşmış, altmış fakiri sabahleyin akşam doyuracak dek yedirmektir Bu yedirilecek yemek yalnız buğday ekmeği de olabilir, buğday ekmeği yanında katık mecburiyeti yoktur Lakin katıksız arpa ekmeği tatmin edici değildir Eğer yüz yirmi fakire yalnız bir vakit yemek yedirilse, bu ama altmış fakire yedirilmiş sayılır Bunlardan altmış fakire bitmiş sabahleyin ya da akşam yemek yedirmek gerekir Böyle altmış fakire bir defa yemek yedirildikten daha sonra dağılıp gitseler, ya gelip hazırlanmış olmalarını beklemeli, ya da baştan altmış fakiri sabah akşam doyurmalıdır Oruç kefaretinin eşya verilip temlik yolu ile yapılmasına gelince, altmış fakirden adam başına beş yüz yirmi dirhem (yarım sa') buğday ya da bin kırk dirhem (bir sa') arpa ya da hurma ya da kuru üzüm verilir Bu, tam bir fitre sadakası miktarıdır Bunların kıymetini tahsis etmek de caizdir Oruç kefaretinde bir fakire altmış gün sabahleyinakşam yoksa yüz yirmi sabahleyin veya yüz yirmi akşam yemek yemek yedirmek de yeterlidir Yeniden, bir fakire iki ayda her gün ya tıpkı ya da kıymet olarak birerden altmış fitre sadakası verilmesi de yeterlidir Fakat bir fakire bir günde topluca verilecek altmış fitre miktarı, yalnız bir günlük fitre yerine geçer Onun için her gün bir fakire bir fitre miktarı verilir Bu kefaretlerde uygulanır Oruç kefaretinin iyi hal sahibi olan fakirlere verilmesi daha faziletlidir İmam Ebû Yusuf'a kadar, bu kefaret bedeli gayri müslim fakirlere verilemez Fetva da buna göredir Oruç kefareti, oruç tutmak suretiyle olunca, bunda sürekli arka arkaya yakalamak şarttır Onun için oruca başlayan kimse, ara vermeden iki ay oruç tutar Eğer daha iki ay dolmadan herhangi bir sebeple orucunu bozarsa, tekrar iki ay oruç tutmaya başlar Bundan kadınların lohusa halleri yok de, adet halleri müstesnadır Geçirecekleri adet günleri kesinti sayılmaz Çünkü bu halden kurtulmak kadınlar için mümkün olmayacak derecede zordur Ramazan orucunun veya muayyen bayram günlerinin araya girmesi de, kefaretin sırt sırta olmasına engeldir Kefaret hususunda, kefaret ödeyecek kimsenin ödeme zamanındaki haline bakılır Buna kadar, bir kefaret ödeyicisi, kefaretin gerektiği zamanda zengin iken, bunu ödeyeceği süre yoksul düşmüşse, kefaretini oruç tutmakla yerine getirir Lakin daha orucunu bitirmeden tekrar zenginleşip köle azad etmeye şiddet kazansa, esir azad etmek suretiyle kefareti yerine getirmesi gerekir Kefaret orucuna, kamerî aylardan birinin başlangıcında başlanırsa ayın birincil günü esas alınır Bu Nedenle tam iki ayın geçmesiyle oruç kefareti bitmiş olur Lakin ayın başında oruca başlanmazsa, birinci ay üçüncü aydan tamamlanarak otuz gün hesap edilir, ikinci ay ise, ayın başı alınarak oruca devam edilir Bu, iki imama göredir İmâmı Âzam'a göre, bu takdirde tam altmış gün oruç yakalamak gerekir, ay başına bakılmaz (Büyük İslam İlmihali, Ömer Nasuhi Bilmen)