Orucluya mekruh olan hususlar nelerdir
Orucun mekruhları nelerdir
Orucluya mekruh olan hususlar neler
Oruclu İcin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler
Oruclu İcin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler
Oruclu olanın su ile ıslatılmış bir misvaki kullanması İmam Ebu Yusuf'a gore mekruhtur Fakat diğer alimlere gore, sabahleyin yahut zevalden sonra yaş ve kuru misvak kullanmakta kerahet yoktur
(İmam Şafii'ye gore, zevalden sonra misvak kullanılması mekruhtur)
Oruclu kimsenin istincada (buyuk abdest temizliğinde) ve abdest alırken ağzına, burnuna su verirken aşırı gitmesi, fazla su doldurup taşırması mekruhtur
Oruclunun bir ozru bulunmaksızın pişirilen yemeği yalnız ağzı ile tadması mekruhtur Bir kocanın kotu huylu olması, karısı icin bir ozurdur, boyle bir kadın pişireceği yemeğin, yutmaksızın, tadına ve tuzuna bakabilir
Oruclu bir kimsenin satın alacağı bal ve yağ gibi şeylerin iyi olup olmadığını anlamak icin yalnız ağzı ile onlardan tadmasında kerahet vardır Bir goruşe gore, muhakkak satın alınması gerekiyorsa yahut aldanmaktan korkuluyorsa, boğaza kacırmamak şartı ile tadına bakılmasında kerahet yoktur
Oruclu kimsenin, onceden ciğnenmiş beyaz ve parcalanmaz bir sakızı ciğnemesi mekruhtur Fakat yeni bir sakızı ciğnemek caiz değildir Erkekler oruclu olmadıkları zamanlarda da sakız ciğnemeleri hoş değildir Bir ozur sebebiyle
ciğneyeceklerse, gizlice ciğnemeleri guzel gorulmuştur
Oruclunun kan aldırması, orucunu koruyamayacak şekilde zayıf duşmesinden korkulursa mekruhtur, değilse mekruh olmaz Bununla beraber uygun duşen, bunu guneş batışından sonraya bırakmaktır
Ramazanda harareti azaltıp serinlenmek icin ağza ve buruna su almak ve soğuk su ile yıkanmak, İmamı Azam'a gore mekruhtur Cunku boyle bir hareket, ibadet icin bir daralma gostermek demektir Fakat İmam EbU YUsuf'a gore, bunda kerahet yoktur Cunku boyle yapmakla ibadete yardım edilmiş ve doğal olan sıkıntı giderilmiş olur Fetva da buna goredir
Kendine guvenemeyen bir oruclunun zevcesini opmesi ve okşaması mekruhtur
Oruclu kimsenin zevcesi ile cıplak olduktan halde boyun boyuna sarılmaları kendine guvensin veya guvenmesin, her halde mekruhtur Bu harekete Fahiş mubaşeret Aşırı yaklaşmadenir Zevcesinin dudaklarını emmesi de, her halde mekruhtur, buna da Fahiş kuble Aşırı opuşdenir
Oruclu kimsenin cunub olarak sabahlaması veya gunduzun uyuyup ihtilam olması orucuna zarar vermez Fakat mumkun olduğu halde geceleyin yıkanmamak mekruh değildir, denemez
Oruclu kimsenin gul ve misk gibi kokuları koklaması da mekruh değildir Surme cekmesi, bıyık yağı kullanması da mekruh değildir
Ancak erkeklerin sus maksadı ile surme cekmeleri ve bıyıklarına yağ surmeleri mekruhtur
Orucun mekruhları nelerdir
Orucluya mekruh olan hususlar neler
Oruclu İcin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler
Oruclu İcin Mekruh Olan ve Olmayan Şeyler
Oruclu olanın su ile ıslatılmış bir misvaki kullanması İmam Ebu Yusuf'a gore mekruhtur Fakat diğer alimlere gore, sabahleyin yahut zevalden sonra yaş ve kuru misvak kullanmakta kerahet yoktur
(İmam Şafii'ye gore, zevalden sonra misvak kullanılması mekruhtur)
Oruclu kimsenin istincada (buyuk abdest temizliğinde) ve abdest alırken ağzına, burnuna su verirken aşırı gitmesi, fazla su doldurup taşırması mekruhtur
Oruclunun bir ozru bulunmaksızın pişirilen yemeği yalnız ağzı ile tadması mekruhtur Bir kocanın kotu huylu olması, karısı icin bir ozurdur, boyle bir kadın pişireceği yemeğin, yutmaksızın, tadına ve tuzuna bakabilir
Oruclu bir kimsenin satın alacağı bal ve yağ gibi şeylerin iyi olup olmadığını anlamak icin yalnız ağzı ile onlardan tadmasında kerahet vardır Bir goruşe gore, muhakkak satın alınması gerekiyorsa yahut aldanmaktan korkuluyorsa, boğaza kacırmamak şartı ile tadına bakılmasında kerahet yoktur
Oruclu kimsenin, onceden ciğnenmiş beyaz ve parcalanmaz bir sakızı ciğnemesi mekruhtur Fakat yeni bir sakızı ciğnemek caiz değildir Erkekler oruclu olmadıkları zamanlarda da sakız ciğnemeleri hoş değildir Bir ozur sebebiyle
ciğneyeceklerse, gizlice ciğnemeleri guzel gorulmuştur
Oruclunun kan aldırması, orucunu koruyamayacak şekilde zayıf duşmesinden korkulursa mekruhtur, değilse mekruh olmaz Bununla beraber uygun duşen, bunu guneş batışından sonraya bırakmaktır
Ramazanda harareti azaltıp serinlenmek icin ağza ve buruna su almak ve soğuk su ile yıkanmak, İmamı Azam'a gore mekruhtur Cunku boyle bir hareket, ibadet icin bir daralma gostermek demektir Fakat İmam EbU YUsuf'a gore, bunda kerahet yoktur Cunku boyle yapmakla ibadete yardım edilmiş ve doğal olan sıkıntı giderilmiş olur Fetva da buna goredir
Kendine guvenemeyen bir oruclunun zevcesini opmesi ve okşaması mekruhtur
Oruclu kimsenin zevcesi ile cıplak olduktan halde boyun boyuna sarılmaları kendine guvensin veya guvenmesin, her halde mekruhtur Bu harekete Fahiş mubaşeret Aşırı yaklaşmadenir Zevcesinin dudaklarını emmesi de, her halde mekruhtur, buna da Fahiş kuble Aşırı opuşdenir
Oruclu kimsenin cunub olarak sabahlaması veya gunduzun uyuyup ihtilam olması orucuna zarar vermez Fakat mumkun olduğu halde geceleyin yıkanmamak mekruh değildir, denemez
Oruclu kimsenin gul ve misk gibi kokuları koklaması da mekruh değildir Surme cekmesi, bıyık yağı kullanması da mekruh değildir
Ancak erkeklerin sus maksadı ile surme cekmeleri ve bıyıklarına yağ surmeleri mekruhtur