iltasyazilim
FD Üye
Oruçluya mekruh olan ve olmayan şeyler nelerdir?
Cevap: Oruçluya mekruh olan ve olmayan şeyler nelerdir?
Oruçluya mekruh olan ve olmayan şeyler nelerdir?
Oruçlu olanın su ile ıslatılmış bir misvaki kullanması İmam Ebu Yusuf'a kadar mekruhtur
Oruçlu kimsenin büyük abdest temizliğinde ve abdest alırken ağzına, burnuna su verirken fazla gitmesi, pozitif su doldurup taşırması mekruhtur
Oruçlunun bir özrü bulunmaksızın pişirilen yemeği yalnız ağzı ile tadması mekruhtur
Oruçlu kimsenin, evvelden çiğnenmiş beyaz ve parçalanmaz bir sakızı çiğnemesi mekruhtur Ama yeni bir sakızı çiğnemek caiz değildir
Oruçlunun kan aldırması, orucunu koruyamayacak şekilde çelimsiz düşmesinden korkulursa mekruhtur, değilse mekruh olmaz
Ramazanda harareti azaltıp serinlenmek için ağza ve buruna su almak ve soğuk su ile banyo yapmak, İmamı Azam'a kadar mekruhtur
Kendine güvenemeyen bir oruçlunun zevcesini öpmesi ve okşaması mekruhtur
Oruçlu kimsenin gül ve misk gibi kokuları koklaması da mekruh değildir Sürme çekmesi, bıyık yağı kullanması da mekruh değildir *
Cevap: Oruçluya mekruh olan ve olmayan şeyler nelerdir?
Oruçluya mekruh olan ve olmayan şeyler nelerdir?
Oruçlu olanın su ile ıslatılmış bir misvaki kullanması İmam Ebu Yusuf'a kadar mekruhtur
Oruçlu kimsenin büyük abdest temizliğinde ve abdest alırken ağzına, burnuna su verirken fazla gitmesi, pozitif su doldurup taşırması mekruhtur
Oruçlunun bir özrü bulunmaksızın pişirilen yemeği yalnız ağzı ile tadması mekruhtur
Oruçlu kimsenin, evvelden çiğnenmiş beyaz ve parçalanmaz bir sakızı çiğnemesi mekruhtur Ama yeni bir sakızı çiğnemek caiz değildir
Oruçlunun kan aldırması, orucunu koruyamayacak şekilde çelimsiz düşmesinden korkulursa mekruhtur, değilse mekruh olmaz
Ramazanda harareti azaltıp serinlenmek için ağza ve buruna su almak ve soğuk su ile banyo yapmak, İmamı Azam'a kadar mekruhtur
Kendine güvenemeyen bir oruçlunun zevcesini öpmesi ve okşaması mekruhtur
Oruçlu kimsenin gül ve misk gibi kokuları koklaması da mekruh değildir Sürme çekmesi, bıyık yağı kullanması da mekruh değildir *