iltasyazilim
FD Üye
Osmanlı Devleti'nin çoğalma döneminin sosyal ve siyasal yapısı nedir?
sosyal yapısı
Osmanlı Devleti başlangıçta doğrudan doğruya Türk unsuru kadar kuruldu Sonraki yüzyıllarda sınırlar genişledikçe devletin kurucu ve temel unsuru olan Türklerin yanında başka topluluklar da görülmeye başladı Gitgide Artarak Osmanlı toplumu çok farklı alanlara yönlendirilmiş milletlerden oluşan bir nitelik kazandı
Osmanlı Devleti toplumu, islâm Hukuku ve Örfi Hukuk denilen hukuk kurallarına tarafından biçimlendirdi Buna göre Osmanlı toplumu iki temel bölüme ayrılıyordu Bunlardan biri yönetenler, diğeri yönetilenlerdi Idareci sınıfa Osmanlılar, askerî derslik diyordu Osmanlı Devleti'nde askerîseslenmek, herhangi bir devlet
hizmeti yapan birey demekti Bunlardan askerlik yapanlara seyfiye denirdi, Eğitimö ğretim işiyle uğraşan müderrisler, hak ve idare işlerine bakan kadılar ilmiye sınıfını oluştururdu Devlet dairelerinde çalışan her kademedeki memurlara ise kalemiye sınıfı denirdi Çoğunlukla askeriler aidat vermezlerdi Bunun karşılığında devlete bir hizmet görürlerdi Böyelce devlet, gelirinin önemli bir kısmını buradan sağlardı Yönetilenler ise bunların dıştan kalan gruptu Yönetilen sınıfa Osmanlılar reayadiyordu Kırsal kesimde köylüler, çiftçiler, şehirlerde tüccar, esnaf gibi gruplar reaya sınıfını oluştururdu Reaya aidat verirdi
siyasi yapısı
Osmanlı İmparatorluğu'nun siyasi ve yasal rejimi, daha fazla bir birleşim niteliği taşır Osmanlı Devleti, her şeyden önce bir Türk ve İslam Devleti'dir Bir yönüyle de İslamiyet öncesi Türk Devletleri yapısının izlerini taşır
Eski Türk Devletlerinde, siyasi yapılanmanın en manâlı unsurlarından biri kenttir Bu bağımsız bir şekilde aşiretler halinde yaşamış halkın, barış içinde kalmasını sağlar Osmanlı'da federatif bir inşa görülmekle birlikte kimi yerlerde de bu kent yapısına rastlanmaktadır
Zamanla, yöneticilik merkezileşti ve hükümdarlar, doğaüstü bir kaynaktan gelme vasıflarını aldılar Hükümdarlara padişahı âlemadı verildi Bu hükümdar, mutlak kişiye özel evrensel ve tanrısal bir kimliğe kavuştu ve bunun gerektirdiği hukuki statüye sahip oldu Bütün sosyal ve siyasi hayatın hakimi, düzenleyicisi olan en yüksek organ haline geldi
Osmanlı'nın yapısını büyük ölçüde oluşturan İslam Dini ve bunun temelleri, getirdiği yeni müesseseler dışında, dinde de birtakım değişiklklere yol açtı Hükümdar, Tanrı'nın tahta çıkardığı yok onun yeryüzündeki temsilcisiydi *
sosyal yapısı
Osmanlı Devleti başlangıçta doğrudan doğruya Türk unsuru kadar kuruldu Sonraki yüzyıllarda sınırlar genişledikçe devletin kurucu ve temel unsuru olan Türklerin yanında başka topluluklar da görülmeye başladı Gitgide Artarak Osmanlı toplumu çok farklı alanlara yönlendirilmiş milletlerden oluşan bir nitelik kazandı
Osmanlı Devleti toplumu, islâm Hukuku ve Örfi Hukuk denilen hukuk kurallarına tarafından biçimlendirdi Buna göre Osmanlı toplumu iki temel bölüme ayrılıyordu Bunlardan biri yönetenler, diğeri yönetilenlerdi Idareci sınıfa Osmanlılar, askerî derslik diyordu Osmanlı Devleti'nde askerîseslenmek, herhangi bir devlet
hizmeti yapan birey demekti Bunlardan askerlik yapanlara seyfiye denirdi, Eğitimö ğretim işiyle uğraşan müderrisler, hak ve idare işlerine bakan kadılar ilmiye sınıfını oluştururdu Devlet dairelerinde çalışan her kademedeki memurlara ise kalemiye sınıfı denirdi Çoğunlukla askeriler aidat vermezlerdi Bunun karşılığında devlete bir hizmet görürlerdi Böyelce devlet, gelirinin önemli bir kısmını buradan sağlardı Yönetilenler ise bunların dıştan kalan gruptu Yönetilen sınıfa Osmanlılar reayadiyordu Kırsal kesimde köylüler, çiftçiler, şehirlerde tüccar, esnaf gibi gruplar reaya sınıfını oluştururdu Reaya aidat verirdi
siyasi yapısı
Osmanlı İmparatorluğu'nun siyasi ve yasal rejimi, daha fazla bir birleşim niteliği taşır Osmanlı Devleti, her şeyden önce bir Türk ve İslam Devleti'dir Bir yönüyle de İslamiyet öncesi Türk Devletleri yapısının izlerini taşır
Eski Türk Devletlerinde, siyasi yapılanmanın en manâlı unsurlarından biri kenttir Bu bağımsız bir şekilde aşiretler halinde yaşamış halkın, barış içinde kalmasını sağlar Osmanlı'da federatif bir inşa görülmekle birlikte kimi yerlerde de bu kent yapısına rastlanmaktadır
Zamanla, yöneticilik merkezileşti ve hükümdarlar, doğaüstü bir kaynaktan gelme vasıflarını aldılar Hükümdarlara padişahı âlemadı verildi Bu hükümdar, mutlak kişiye özel evrensel ve tanrısal bir kimliğe kavuştu ve bunun gerektirdiği hukuki statüye sahip oldu Bütün sosyal ve siyasi hayatın hakimi, düzenleyicisi olan en yüksek organ haline geldi
Osmanlı'nın yapısını büyük ölçüde oluşturan İslam Dini ve bunun temelleri, getirdiği yeni müesseseler dışında, dinde de birtakım değişiklklere yol açtı Hükümdar, Tanrı'nın tahta çıkardığı yok onun yeryüzündeki temsilcisiydi *