Birinci kere Leo Kanner 1943’de ‘erken infantil otizm’ terimini kullanmıştır. Temel meseleler;
-Sosyal iletişimdeki zayıflık,
-Konuşmada gecikme ya da hiç konuşmama,
-İlgi ve etkinliklerde hudutlu, basmakalıp ve yineleyici örüntülerin olmasıdır.
Otizmde lisan gelişimi:
-Konuşma olmaz ya da gecikmiştir. Konuşmadaki en besbelli özellik budur.
-Zamirleri aykırı çevirme, (ben konumuna o demek gibi).
-Melodik konuşma,
-Soru sorar şekilde konuşma,
-Kendi kendine konuşma,
-Erken ekolali-soruyu tekrar etme,
-Gecikmiş ekolali,
-Monoton ya da gürültülü konuşma,… görülebilir.
Otistik bozukluk olan evlatların zeka seviyeleri epeyce değişken olmakla birlikte zeka seviyesi %21-30’unda lakin 70 üzerindedir.
Otistik bozuklukta çevre gelişimdeki sıkıntılar;
-Sosyal gelişimde sapma
-Gülümsemenin gecikmesi ya da yokluğu
-Taklitte zayıflık, göz göze gelememe
-Arkadaşlık kuramama, oyun oynamama
-Dokunulmaktan hoşlanmama
-Görmüyormuş üzere bakma
-Başkalarının hislerine karşı empati yapamama
-Uygunsuz etkileşim
Taklit edebilme; öğrenmede kıymetli bir yeti olduğu için bu evlatların eğitiminde sık sık tekrar etmeler gerekmektedir. Içtimaî entegrasyon sağlama ve kabulde empati yeteneğinin olması da öteki değerli yetidir. Oburlarının hislerini, söylemek istediklerini algılayamayan evlat kâfi ve gerçek toplumsal muhabere kuramaz.
Otistik bozukluğu olan evlatta duygulanım;
-Donuk, künt
-Cezaya ve armağana yanıtsız,
-Huzursuz, huysuz,
-Sebepsiz ağlayıp, gülen,
-Durum ve hadiselerle uygunsuz duygulanımlar,… görülebilir.
Otistik bozukluğu olan evlatta dikkat;
Umumiyetle dikkat dağınıktır. Bazen birtakım nesne ya da vakalara harikulâde çokça dikkat gösterebilir.
Otistik bozukluğu olan çocuktaki sensorimotor problemler;
-Hipotoni,
-Yürümede geçikme üzere kaba motor kas gelişiminde dertler,
-Parmak ucunda yürüme,
-El becerilerinde zayıflıklar, sakarlık üzere ince motor kas gelişiminde dertler,
-Dyspraxia
-El çırpmalar, dönme hareketi üzere stereotipik (anlamsız yineleyici hareketler) hareketler
-Sese haddinden fazla reaksiyon yahut tepkisizlik... görülebilir.
Otizimde gidişatı belirleyen ölçütler;
-5 yaşında hala konuşmanın gelişmemiş olması,
-Zeka seviyesinin 50’nin altında olması,
-Tabloya epilepsi üzere organik bir bozukluğun eşlik etmesi,
-Klinik tablonun şiddetinin ağır olması,
-Özel eğitime geç başlanması,
-Olumsuz aile ve başka etraf koşulları,
-Anne-çocuk arasındaki duygusal bağın zayıf olması,
-Geç tanı konulması,… Otizmin gidişatındaki olumsuz faktörlerdir.
-Sosyal iletişimdeki zayıflık,
-Konuşmada gecikme ya da hiç konuşmama,
-İlgi ve etkinliklerde hudutlu, basmakalıp ve yineleyici örüntülerin olmasıdır.
Otizmde lisan gelişimi:
-Konuşma olmaz ya da gecikmiştir. Konuşmadaki en besbelli özellik budur.
-Zamirleri aykırı çevirme, (ben konumuna o demek gibi).
-Melodik konuşma,
-Soru sorar şekilde konuşma,
-Kendi kendine konuşma,
-Erken ekolali-soruyu tekrar etme,
-Gecikmiş ekolali,
-Monoton ya da gürültülü konuşma,… görülebilir.
Otistik bozukluk olan evlatların zeka seviyeleri epeyce değişken olmakla birlikte zeka seviyesi %21-30’unda lakin 70 üzerindedir.
Otistik bozuklukta çevre gelişimdeki sıkıntılar;
-Sosyal gelişimde sapma
-Gülümsemenin gecikmesi ya da yokluğu
-Taklitte zayıflık, göz göze gelememe
-Arkadaşlık kuramama, oyun oynamama
-Dokunulmaktan hoşlanmama
-Görmüyormuş üzere bakma
-Başkalarının hislerine karşı empati yapamama
-Uygunsuz etkileşim
Taklit edebilme; öğrenmede kıymetli bir yeti olduğu için bu evlatların eğitiminde sık sık tekrar etmeler gerekmektedir. Içtimaî entegrasyon sağlama ve kabulde empati yeteneğinin olması da öteki değerli yetidir. Oburlarının hislerini, söylemek istediklerini algılayamayan evlat kâfi ve gerçek toplumsal muhabere kuramaz.
Otistik bozukluğu olan evlatta duygulanım;
-Donuk, künt
-Cezaya ve armağana yanıtsız,
-Huzursuz, huysuz,
-Sebepsiz ağlayıp, gülen,
-Durum ve hadiselerle uygunsuz duygulanımlar,… görülebilir.
Otistik bozukluğu olan evlatta dikkat;
Umumiyetle dikkat dağınıktır. Bazen birtakım nesne ya da vakalara harikulâde çokça dikkat gösterebilir.
Otistik bozukluğu olan çocuktaki sensorimotor problemler;
-Hipotoni,
-Yürümede geçikme üzere kaba motor kas gelişiminde dertler,
-Parmak ucunda yürüme,
-El becerilerinde zayıflıklar, sakarlık üzere ince motor kas gelişiminde dertler,
-Dyspraxia
-El çırpmalar, dönme hareketi üzere stereotipik (anlamsız yineleyici hareketler) hareketler
-Sese haddinden fazla reaksiyon yahut tepkisizlik... görülebilir.
Otizimde gidişatı belirleyen ölçütler;
-5 yaşında hala konuşmanın gelişmemiş olması,
-Zeka seviyesinin 50’nin altında olması,
-Tabloya epilepsi üzere organik bir bozukluğun eşlik etmesi,
-Klinik tablonun şiddetinin ağır olması,
-Özel eğitime geç başlanması,
-Olumsuz aile ve başka etraf koşulları,
-Anne-çocuk arasındaki duygusal bağın zayıf olması,
-Geç tanı konulması,… Otizmin gidişatındaki olumsuz faktörlerdir.