iltasyazilim
FD Üye
otistik çocukları eğitirken nelere uyarı etmeliyiz?
Cevap: Otistik çocukların eğitimi
Otizmin tedavisi konusunda yapılan birçok egzersiz sonucuna kadar,en iyi tedavinin eğitim olduğu anlaşılmıştırBu nedenle otistik çocukların eğitimine olabildiğince erken yaşta başlamak fazla önemlidirEğitimde öncelikle öğrenmeye hazırlık(göz kontağı,oturma,uyarı süresi),irtibat ve öz bakım becerileri olacak şekilde kolaydan zora doğru bir sıra izlenmelidir
Maharet öğretiminde zaman;becerinin her bir basamağında,otistik kişi beceriyi kendi kendine yardımsız yapabilene dek devam edilir
Maharet öğretiminde ortam;öğreteceğimiz beceriye yerinde olmalıdır(Örniş fırçalama becerisi öğretilirken,bunu her zaman dişini fırçaladığı banyo ortamında gerçekleştirmek daha uygun olacaktır)Keza maharet öğretimi yapılacak ortamın, çocuğun dikkatini dağıtacak materyal ve oyuncaklardan arındırılmış olması gerekmektedir
Beceri öğretiminde tutarlılık;çocuğun yakın çevresindeki diğer kişilerin de planlanan hüner öğretiminden haberdar edilmesi ve onların da eğitimci gibi davranması sağlanmalıdır
Hüner öğretiminde öncelik;öğretimi yapılacak becerinin jurnal yaşamdaki yeri ve önemi,o becerinin öncelikli olarak seçilmesinde belirleyici bir ayırıcı özellik olmalıdır(Örn:Özbakım becerileri:tuvalet,yemek yeme,vb) günlük yaşamda daha sık karşılaşılmasından ve kazanılmadığında büyük problemlere yol açabileceğinden nedeniyle öncelikli olmalıdır
Hüner öğretiminde intibak;öğretilecek beceriler çocuğun yaşına ve performansına uygun olmalıdırÖrn;3 yaşında olan ve el becerisi yeterince gelişmemiş olan çocuğunuza ayakkabısının bağcığını kendi başına bağlamasına yönelik eğitim saptamak uygun değildir
Beceri öğretimin de önkoşullar;öğretimi yapılacak beceriler birbirinin önkoşul becerisi olabilmektedirÖrn:tuvalet becerisini kazandırmadan önce,önkoşul maharet olarak uygun oturma becerisinin kazandırılması gerekmektedir
Beceri öğretiminde ödüllendirme;bir becerinin yeni öğretilmeye başlandığı zamanlarda çocuğu beceriyi her tamamlayışında ödüllendirmek gerekirBeceriyi tamamiyle yapmaya başladığında ödüller seyrekleştirilirAncak sözel övgüler sürekli kullanılmaya devam edilir
Eğitim programları yapılandırılmış ortam olarak adlandırdığımız,bir yetişkin ve bir çocuğun birlikte olduğu,değişik öğretim tekniklerinin kullanıldığı,uyarıcısız ortamda uygulanır Çocuğun yapılandırılmış ortamda kazandığı becerileri,diğer ortamlarda da kullanabilmesi için uygulanan genelleme programları da eğitimde temel taşlardır Çocuklarımıza olabildiğince erken yaşta teşhis konması,eğitime erken başlanması,çocuklarımız hazır oldukları süre sıradan eğitim kurumlarına devam edebilmeleri esas amacımız olmalıdır *
Cevap: Otistik çocukların eğitimi
Otizmin tedavisi konusunda yapılan birçok egzersiz sonucuna kadar,en iyi tedavinin eğitim olduğu anlaşılmıştırBu nedenle otistik çocukların eğitimine olabildiğince erken yaşta başlamak fazla önemlidirEğitimde öncelikle öğrenmeye hazırlık(göz kontağı,oturma,uyarı süresi),irtibat ve öz bakım becerileri olacak şekilde kolaydan zora doğru bir sıra izlenmelidir
Maharet öğretiminde zaman;becerinin her bir basamağında,otistik kişi beceriyi kendi kendine yardımsız yapabilene dek devam edilir
Maharet öğretiminde ortam;öğreteceğimiz beceriye yerinde olmalıdır(Örniş fırçalama becerisi öğretilirken,bunu her zaman dişini fırçaladığı banyo ortamında gerçekleştirmek daha uygun olacaktır)Keza maharet öğretimi yapılacak ortamın, çocuğun dikkatini dağıtacak materyal ve oyuncaklardan arındırılmış olması gerekmektedir
Beceri öğretiminde tutarlılık;çocuğun yakın çevresindeki diğer kişilerin de planlanan hüner öğretiminden haberdar edilmesi ve onların da eğitimci gibi davranması sağlanmalıdır
Hüner öğretiminde öncelik;öğretimi yapılacak becerinin jurnal yaşamdaki yeri ve önemi,o becerinin öncelikli olarak seçilmesinde belirleyici bir ayırıcı özellik olmalıdır(Örn:Özbakım becerileri:tuvalet,yemek yeme,vb) günlük yaşamda daha sık karşılaşılmasından ve kazanılmadığında büyük problemlere yol açabileceğinden nedeniyle öncelikli olmalıdır
Hüner öğretiminde intibak;öğretilecek beceriler çocuğun yaşına ve performansına uygun olmalıdırÖrn;3 yaşında olan ve el becerisi yeterince gelişmemiş olan çocuğunuza ayakkabısının bağcığını kendi başına bağlamasına yönelik eğitim saptamak uygun değildir
Beceri öğretimin de önkoşullar;öğretimi yapılacak beceriler birbirinin önkoşul becerisi olabilmektedirÖrn:tuvalet becerisini kazandırmadan önce,önkoşul maharet olarak uygun oturma becerisinin kazandırılması gerekmektedir
Beceri öğretiminde ödüllendirme;bir becerinin yeni öğretilmeye başlandığı zamanlarda çocuğu beceriyi her tamamlayışında ödüllendirmek gerekirBeceriyi tamamiyle yapmaya başladığında ödüller seyrekleştirilirAncak sözel övgüler sürekli kullanılmaya devam edilir
Eğitim programları yapılandırılmış ortam olarak adlandırdığımız,bir yetişkin ve bir çocuğun birlikte olduğu,değişik öğretim tekniklerinin kullanıldığı,uyarıcısız ortamda uygulanır Çocuğun yapılandırılmış ortamda kazandığı becerileri,diğer ortamlarda da kullanabilmesi için uygulanan genelleme programları da eğitimde temel taşlardır Çocuklarımıza olabildiğince erken yaşta teşhis konması,eğitime erken başlanması,çocuklarımız hazır oldukları süre sıradan eğitim kurumlarına devam edebilmeleri esas amacımız olmalıdır *