Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Otizm Tedavisi

Otizm Tedavisi
0
59

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Otizm Tedavisi

Nedenin kesin olarak bilinememesi tedavi yaklaşımlarını sınırlamaktadır Şurası unutulmamalıdır ki otizm tedavisinin ilk ve en onemli aşaması ailenin hastalık hakkında bilgi sahibi olmasıdır Cunku tedavi icinde aile aktif olarak rol almalıdır Bunun icin tedavi ekibi ile işbirliği yapmak zorundadırlar Gerginliğini uzerinden atamamış, sabırsız ve beklentisi yuksek olan ailelerin tedaviyi surdurebilmeleri imkansızdır Hastalığa ozgu bir ilac henuz yoktur Ancak kendine ya da etrafına zarar veren, huzursuz, uykusuz, aşırı hareketli cocuklara bazı ilaclar kullanılmaktadır Şu anda asıl olarak uzerinde durulan cocukları otistik halden cıkarmaya yonelik davranış ve eğitim programlarıdır Burada amac cocuğun sosyalleşmesini ve ilişki kurabilmesini sağlamaktır Cocuğun zeka duzeyine gore konuşma ve okuma yazma eğitimi verilebilir Bu cabaların asıl amacı cocuğun dış dunyaya uyumunu sağlamaktır Bu programların yetkili ve ehliyetli insanların katkısıyla surdurulmesi gerekir Kısa vadede sonuc beklemek doğru olmaz Tedaviden alınacak sonuc cocuğun zeka duzeyi ile yakından ilgilidir Zeka duzeyi duşuk , konuşması geri cocukların tedaviden yararlanma oranları oldukca duşuktur Otistik cocukların ancak % 10 u ileriki yaşamlarında başkalarına muhtac olmadan yaşamlarını surdurebilirken buyuk kısmı yardımsız ve bağımsız yaşayamaz

Otizm; biyolojik nedenlere dayandırılmasıyla tedavi icin bir takım ilaclar kullanılmıştır Ancak bunun cok fazla bir etkisi gorulmemiştir Yapılan calışmalar sonucunda en iyi tedavinin eğitimolduğu goruşu benimsenmiştir
Otistik cocukların eğitiminde davranış değiştirme modeline dayalı eğitim programları kullanılmaktadır Bu model operant koşullanma ilkelerine dayanmaktadır

Operant koşullanma tekniklerinin temel alındığı davranışcı modelde ise; aşağıdaki basamaklara onem verilmektedir
1) Oncelikle cocuğun var olan potansiyeli belirlenir ve hangi alanlarda beceri eksikliğinin olduğu saptanır
2) Beceri eksiklilikleri belirlendikten sonra bu beceriler kendi icinde alt basamaklara ayrılır
3) Alt basamaklara ayrılan beceriler tek tek uygun programlar icinde geliştirilir
4) Cocuğun verdiği olumlu tepkiler pekiştirilir

Otistik cocukların eğitimlerinde oncelikle oğretilmek istenen ya da ortadan kaldırılmak istenen davranış belirlenmektedir Gozlenen olumsuz davranışların sıklığının azaltılması ya da olumlu davranışların oğretilmesi ve kalıcı olabilmesinde de yardım ve odul gibi teknikler kullanılmaktadır

EĞİTİMDE KULLANILAN TEKNİKLER:

1) Yardım: Cocuğun istenilen tepkiyi vermesini sağlamak icin kullanılan bir uyarıcıdır 3 şekilde kullanılmaktadır

Fiziksel yardım
İşaret yardımı
Sozel yardım

2) Odul: Eğitimin başında oncelikle yeni beceriler geliştirilmeye calışılırken,odullerin etkinliğini sağlamak onemlidir Bunu yapmak icin cocuğun mumkun olduğunca bu odulleri istediği zaman elde etmesi kısıtlanmalıdır Cocuğa olumlu davranışının hemen arkasından verilen odulleri 3 grupta toplamak mumkundur:

Cocuğun sevdiği yiyecek ve icecekler yani birincil oduller eğitimde kullanabilecek en etkili oduller arasındadır
Cocuğun istenilen davranışı yapması sonucunda opulmesi,kucaklanması ya da ovguler duyması ikincil odulleri yani sosyal odulleri oluşturmaktadır
Parka gitmek,kitap okumak gibi cocuğun hoşlandığı etkinlikler ise etkinlik odullerini oluşturmaktadır

3) Ayırıcı uyaran: Normal konuşma ifadelerinden farklı ses tonu ve vurgulamayla cocuğa verilen sozel uyarıdır Bu uyarıların surekli tekrar sonucunda cocuğun davranışı istenilen yonde şekillenecek ve bu sozel uyarı cocuğa davranışı sonucunda bir odul alacağını haber verecektir Boylece ayırt edici oğrenme ortaya cıkacaktır

Alıntı
 
858,506Konular
983,050Mesajlar
33,112Kullanıcılar
fekaSon üye
Üst Alt