Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Otizm ve Zihin Okuma

Otizm ve Zihin Okuma
0
54

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Otizm ve Us Okuma hafıza okuma akıl okuma nasıl yapılır yöntemleri zihin teknikleri teknikleri ZIHIN OKUMA VE OTİZM Us okumayı, kendimizin ve karşımızdakinin zihinsel durumlarının(duygular, istekler, inançlar, düşünceler, niyetler, imgelem vb gibi) farkına varma, söylenenleri ve yapılanları yorumlama ve sonra karşımızdakinin ne yapacağını tahmin etme yeteneği olarak tanımlayabiliriz Bu, düzeyi kişiden kişiye farklılıklar göstermekle birlikte doğuştan gelen bir beceridir Her birimiz için zihinselleştirme otomatik ve epeyce bilinçsiz yapılan bir faaliyettir 5 yaş civarı çocuklarda düşünce okuma tamamen gelişmiş bir noktaya ulaşmaktadır Akıl okuma neye yaramaktadır? 1) Sosyal davranışı anlamaya; insanların hareketlerinidavranışlarını anlamamıza, daha sonraki adımlarını tahmin etmemize, 2) İletişimi anlamaya; başkalarının söylediklerini anlamlandırmamıza (mecaz,ironi,nükte, kinaye gibi), beden dilini yorumlayabilmemize, 3) Empati kurmaya; karşımızdakinin nasıl hissettiğini ve olayları nasıl yorumladığını anlamamıza, 4) Kendinin farkındalığına; görünüşle gerçek arasındaki farkı ayırt etmemize, kendi kanılarımızın yanlış olabileceğinin farkına varmamıza, davranışlarımızın nedenlerini saptama etmemize, düşüncede çözümler üretmemize, 5) Aldatmaya; Bir şey hakikatte yanlışken karşımızdakini onun doğruluğuna inandırmamıza, 6) Başkalarını ikna etmeye; diğerlerinin neler düşünüp neler bildiklerini göz önüne alarak onların düşüncelerini değiştirmemize yaramaktadır Kendilerinin ve başkalarının düşüncelerinin farkına varma(kavrayış) çocuklarda spontan bir biçimde gelişmektedir Bir çok araştırma otistik özellikler belirten çocukların zihinsel durumları anlama ve mantıklı düşünme etmede belirgin güçlükler yaşadıklarını göstermektedir Gelişimsel anormalliklerin bir çoğunun zihin okumadaki eksiklik yüzünden meydana geldiği varsayılmaktadır Hafıza körlüğü olarak da adlandırılan bu durum otistik özelliklere sahip çocuklarda öteki gelişim bozuklukları yaşamış çocuklara oranla çok daha şiddetli ve yoğun biçimde görülmektedir Otistik özellikler gösteren çocuklar başkalarının inançlarını(kanılarını), özellikle de yanlış inançlarını anlamada zorluk çekmektedirler En çarpıcısı ise yalancılık ve kandırma durumunu anlamada kendini göstermektedir Basit istekleri anlamada zorluk yaşamamaktadırlar Sezgi çalışmalarında ise epeyce yeterlidirler Durumlara ast duyguları kavramaktadırlar ama inanca emrindeki duyguları(karışık) saptama etmede ve yorumlamada zorluk çekmektedirler Bunun yanı sıra gerçek dışı oyun oynama ve başlatmada zorlanmaktadırlar Otistik özellikler gösteren çocuklara düşünce okuma öğretilebilir mi? Evet, öğretilebilir ama yapılandırılmış ortamda belirlenmiş araçlarkişiler kullanılarak yapılan çalışmanın çoğu tekrarı sonucu ortaya meydana çıkan öğrenme belirli bir süre için kalıcı olsa da yeni bir çalışmada(orijinaline benzer olsa dahi) başarılı olma olasılığı sınırlıdır Özellikle gerçek hayattaki durumlara aktarma etmede( genellemede) büyük sorun yaşamaları muhtemeldir Çünkü öteki insanlarda allah vergisi gelen, süratli ve otomatik bir biçimde işleyen bu zihinsel maharet, otistik özellikler gösteren bireyler için daha sonra destekle öğrenilmesi gereken kuvvet zihinsel faaliyetleri simgelemektedir  
 
858,475Konular
981,251Mesajlar
29,551Kullanıcılar
Üst Alt