Trafikte sürüş güvenliğinin sağlanması ve araçtan beklenen maksimum performansın alınması, ancak araç bakımının düzenli yaptırılmasıyla mümkündür. Uzun vadede sorunsuz bir araç kullanımı için bireysel olarak dikkat edilecek unsurlardan daha önemlisi, düzenli olarak alınması gereken profesyonel destektir. Uzman teknisyenler tarafından yapılan periyodik araç bakımı, donanımların yıpranmasını önleyerek olası arızalara karşı önceden müdahale imkânı verirken, araç parçalarının işlevselliklerinin uzun yıllar boyunca korunmasını sağlar. Düzenli gerçekleştirilen periyodik bakımlar ile bütçe planlamasını bozacak ekstra masrafların da önüne geçebilirsin.
Aksamda problem yaşanmaması adına bakımların aksatılmaması, aracın yıpranma hızını azaltarak oluşabilecek olan deformasyonların ertelenmesi veya önlenmesine fırsat verir. Periyodik bakım sayesinde önceden tespit edilebilen olası arızaların giderilir ve aracın uzun yıllar boyunca sorunsuz ve yüksek performans ile çalışması sağlanır. Güvenlik açısından kritik öneme sahip olan periyodik araç bakımı, aynı zamanda yakıt tasarrufu açısından da avantaj sunar.
Peki, standart oto periyodik araba bakımında neler yapılır?
45-60 bin bakımı: Halk arasındaki tabirle 45 bin-60 bin bakımı olarak ifade edilen periyodik bakım kontrolünde ise standart bakıma ek olarak; buji değişimi, alternatör kayışının değişimi ve otomatik şanzıman yağının değişimi yapılır. Ağır bakımlarda ise triger kayışları, balata, şanzıman ve direksiyonun kontrolü sağlanır ve rot ayarı yapılır. Oto bakımı yapılırken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de aracın motorundaki soğutma suyunun durumudur. Oto
Günlük Bakım:
Sürücünün aracı çalıştırmadan önce yapacağı kontrollerdir. Olumsuz bir durum olduğunda aracını servise götürmen gerekir.
Periyodik bakım süreleri araca göre değişkenlik gösterdiğinden dolayı, oluşturulan standardizasyon da araca özeldir. Her yıl gerçekleştirilen standart bakımlarda farklı değişkenler dikkate alınarak optimal süre aralıkları belirlenir. Buna bağlı olarak, şahsi araçlarda genellikle kilometre hesabı yapılarak koruyucu bakım süreleri hesaplanır. Bu süre zarfı benzinli araçlarda 10 bin km ila 15 bin km aralığında iken, dizel araçlarda 15 bin km tekrarlarında olacak şekilde belirlenmiştir.
İş makinelerinde ise bakım çizelgeleri çalışma saatleri temel alınarak oluşturulur. Saati dolan araçların donanımında meydana gelebilecek sorunlar ve aksamalardan kaçınmak için firmanın önerdiği çizelgeye uyum göstermek önemlidir. Turbonun bulunduğu veya ağır koşullarda kullanılan araçlarda, motor daha çok yıpranacağı ve yağ daha hızlı bozulacağı için, hızla gelişebilen olumsuz durumlara karşı önlem alabilmek adına periyodik bakımları 6 ayda bir olacak şekilde daha sık yaptırmalısın.
Trafikte hayatının güvencesi, aracınıza özen göstermekle başlar. Aracın ve yol güvenliğin için koruyucu bakımlara ek teminatlara sahip olmak için sigortam.net üzerinden hızlı bir şekilde kaskonu yaptırabilir, yola daha emin adımlarla çıkabilirsin.
Periyodik Bakım Nedir?
Periyodik bakım, üretici firmaların tasarlamış oldukları araçlar için yılda bir veya aracın belirli kilometre noktalarında yapılmasını önerdikleri bakımdır. Bu bakım, aracın donanımında yer alan parçaların işlevselliklerini sürekli olarak korumak ve aracın sunduğu genel performansı maksimum düzeyde tutabilmek amacıyla yapılır. Düzenli yaptırıldığında motor ömrünü uzatarak aracın işleyişini sorunsuz sürdürmesine yardımcı olur. Periyodik bakımlarda, kontrol edilen ve olası bir arıza yaratacağı öngörülen parçalar değiştirilerek trafikte doğabilecek sorunlar önlenir ve bu sayede güvenli bir sürüş sağlanır. Diğer bir ifadeyle, periyodik bakım bir tür güvenlik sistemidir.Periyodik Bakım Neden Önemlidir?
Periyodik bakım çerçevesinde, belirli periyotlar içinde parçaların yıpranma hızları ve ömürleri dikkate alınır. Bu süre zarfı aşıldığında parçaların işlevselliği hızla azalmaya başlar. Düzgün çalışmayan donanımlar, genel çalışma sisteminde de aksamalara yol açarak beklenmedik ve ani problemlerin çıkma olasılığını artırır. Tüm bu bozulmalar sürüş güvenliğini tehdit ederek kazalara yol açabilir. Trafikte yolcu güvenliğinin sağlanmasında büyük payı bulunan periyodik bakımların yaptırılmasıyla, geri dönüşü olmayan maddi ve manevi hasar ya da kayıpların önüne geçmek mümkün hale gelir. Araç periyodik bakımının aksatılması durumunda ortaya çıkabilecek arızalardan biri, EGR valfi arızasıdır.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ile ilgili detaylı bilgi almak için yazımızı okuyabilirsin. Aksamda problem yaşanmaması adına bakımların aksatılmaması, aracın yıpranma hızını azaltarak oluşabilecek olan deformasyonların ertelenmesi veya önlenmesine fırsat verir. Periyodik bakım sayesinde önceden tespit edilebilen olası arızaların giderilir ve aracın uzun yıllar boyunca sorunsuz ve yüksek performans ile çalışması sağlanır. Güvenlik açısından kritik öneme sahip olan periyodik araç bakımı, aynı zamanda yakıt tasarrufu açısından da avantaj sunar.
Periyodik Bakım Neleri Kapsar?
Periyodik araç bakımı, araçta arıza yaratabilecek olan parçaların önceden tespit edilmesi için donanımların göz ve ekipmanlar aracılığıyla kontrol edilmesi sürecinden oluşur. Yapılan periyodik bakımların kapsamı, bakım çeşitlerine ve bakımın yapıldığı zaman dilimlerine göre değişkenlik gösterir.Peki, standart oto periyodik araba bakımında neler yapılır?
- Yağ filtresi değişimi yapılır.
- Motor yağı değişimi gerçekleştirilir.
- Hava filtresi değiştirilir.
- Polen filtresi değişimi yapılır.
- Yakıt filtresi değiştirilir.
- Lastik bakımı yapılır
- Ateşleme bujisi kontrol edilir.
- Akü bakımı yapılır.
- Fren sistemi kontrol edilir.
- Egzoz sistemi kontrolü yapılır.
- Süspansiyon sistemi kontrol edilir.
45-60 bin bakımı: Halk arasındaki tabirle 45 bin-60 bin bakımı olarak ifade edilen periyodik bakım kontrolünde ise standart bakıma ek olarak; buji değişimi, alternatör kayışının değişimi ve otomatik şanzıman yağının değişimi yapılır. Ağır bakımlarda ise triger kayışları, balata, şanzıman ve direksiyonun kontrolü sağlanır ve rot ayarı yapılır. Oto bakımı yapılırken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de aracın motorundaki soğutma suyunun durumudur. Oto
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
değişimi hakkında bilgi almak için içeriğimizi okuyabilirsin. Günlük-Haftalık-Aylık Periyodik Bakımlar Hangileridir?
Kilometre üzerinden olmayan araç bakımı için periyodik yapılması gereken kontroller günlük, haftalık ve aylık olarak ayrılmaktadır.Günlük Bakım:
Sürücünün aracı çalıştırmadan önce yapacağı kontrollerdir. Olumsuz bir durum olduğunda aracını servise götürmen gerekir.
- Lastik havasının kontrolü
- Lastik etrafında yağ vb. akıntı izlerinin olup olmadığı
- Kontak açıldıktan sonra ikaz lambalarının kontrolü
- Aynaların açılarının ve temiz olup olmadıklarının kontrolü
- Farların ve diğer elektrikli aksamın kontrolü
- Havalandırma mazgallarının tıkalı olup olmadığının kontrolü
- Motor yağı kontrolü.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için Giriş yap veya üye ol.var mı diye yağ seviyesinin çubukta belirtilen aralıkta olup olmadığına bakılır.
- Hidrolik yağı kontrolü
- Diğer sıvı seviyelerinin kontrolü. Radyatör, silecek suyu vb.
- Lastiklerin diş derinliği kontrolü
- Aracın iç ve dış temizliğinin yapılması
- Kaporta çiziklerinin kontrolü
- Emniyet kemeri ve silecek lastiklerinin kontrolü ve temizlenmesi
- Jantların tozdan arındırılması
- Akünün kontrolü
Periyodik Bakım Ne Sıklıkta Yapılmalıdır?
Tedbir amaçlı ve bireysel olarak gerçekleştirilen normal araba bakımlarına karşın, uzman teknisyenlerce yapılan periyodik bakımların çizelgeleri araç sistemini kuran firma tarafından belirlenir. Periyodik bakım çizelgeleri üretici firma tarafından araç markası, modeli ve motor tipine bağlı olarak belirlenir ve oluşturulan plan araç sahibiyle paylaşılır. Araç servisleri tarafından da edinilebilecek olan bu çizelge sayesinde, sürücüler kendi araçlarının özelindeki bakım periyotlarını takip etme fırsatı bulur.Periyodik bakım süreleri araca göre değişkenlik gösterdiğinden dolayı, oluşturulan standardizasyon da araca özeldir. Her yıl gerçekleştirilen standart bakımlarda farklı değişkenler dikkate alınarak optimal süre aralıkları belirlenir. Buna bağlı olarak, şahsi araçlarda genellikle kilometre hesabı yapılarak koruyucu bakım süreleri hesaplanır. Bu süre zarfı benzinli araçlarda 10 bin km ila 15 bin km aralığında iken, dizel araçlarda 15 bin km tekrarlarında olacak şekilde belirlenmiştir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
öğrenmek için içeriğimizi okuyabilirsin. İş makinelerinde ise bakım çizelgeleri çalışma saatleri temel alınarak oluşturulur. Saati dolan araçların donanımında meydana gelebilecek sorunlar ve aksamalardan kaçınmak için firmanın önerdiği çizelgeye uyum göstermek önemlidir. Turbonun bulunduğu veya ağır koşullarda kullanılan araçlarda, motor daha çok yıpranacağı ve yağ daha hızlı bozulacağı için, hızla gelişebilen olumsuz durumlara karşı önlem alabilmek adına periyodik bakımları 6 ayda bir olacak şekilde daha sık yaptırmalısın.
Trafikte hayatının güvencesi, aracınıza özen göstermekle başlar. Aracın ve yol güvenliğin için koruyucu bakımlara ek teminatlara sahip olmak için sigortam.net üzerinden hızlı bir şekilde kaskonu yaptırabilir, yola daha emin adımlarla çıkabilirsin.
Araban için Genel Kullanım Önerileri
Arabanızın bakımını sadece periyodik bakım zamanı geldiğinde değil, her an düşünmen gerek. Her zaman bakımlı bir araca sahip olmak için dikkat edilecek noktalar şunlar:- Aracını sıfır aldıysan motor açılana kadar, yani ilk 1.500 km’de çok hızlı kullanmamalısın.
- Arabanda aşırı yükten kaçınmalısın. Aracın üst ve arka bölümlerini aşırı yüklemek, aktarma organlarının daha hızlı aşınmasını sağlar.
- Kullanımda hızdan kaçınmalı, şehir içi ve şehirlerarası yollardaki hız limitlerine uyarsan, aracını daha verimli kullanabilirsin.
- Ani kalkışlar ve frenler de aracının kullanım ömrünü kısaltan faktörlerdir.
- Frenleri kontrol ettirmeyi ihmal etmemelisin.
- Emniyet kemeri kullanmalı ve mutlaka kemerlerdeki aşınmaları gözleyebilir, eğer aşınma çoksa, serviste yeniletmelisin.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için Giriş yap veya üye ol.hakkında daha detaylı bilgi almak için yazımızı okuyabilirsin.
- Her zaman ayna ve camlarını temiz tutmalısın.
- Motor yağını nasıl kontrol edeceğini öğrenmeli ve sık sık kontrol etmelisin. Gereken miktardan fazla yağ koymamalısın. Yağ ne kadar temizse motorunu o kadar az aşınacak ve parçaları daha uzun süre temiz kalacaktır.
- Aracını kullanırken farlarınızı gece gündüz açık tutmalısın. Bu sürüş güvenliği için önemli bir noktadır. Ancak farları açık unutursanız akün bitecektir. Bu nedenle akü bittiğinde neler yapman gerektiğini öğrenmelisin.
- Lastiklerinin havasını kontrol etmeyi ihmal etmemeli, kontrolü elle, gözle veya ayak ile değil, değerlerine bakarak yapmalısın Fabrikanın verdiği hava değerlerinde değişme varsa, lastikleri değiştirmen gerekir. Bazı araçlar lastik havasının düştüğünü otomatik olarak sürücüye bildirmektedir. Lastiklerle ilgili bir diğer husus da diş derinliklerini kontrolüdür. Daha iyi bir yol tutuşu için lastik diş derinlikleri kontrol etmeyi unutma!
- Sileceklerin bakımını ihmal etmemelisin. Silecek lastiklerinin sağlam ve suyunun dolu olup olmadığını da mutlaka kontrol etmelisin.
- Soğuk havalarda aracınıza antifriz koymayı ihmal etmemeli, antifrizi mutlaka tavsiye edilen oranda suyla seyrelterek kullanmalısın.
- Herhangi bir kazada veya parça değişmesi durumunda orijinal parçaları tercih etmeli ve sigorta poliçesini buna göre yaptırmalısın.
- Aracının sigortalarını yapmayı ihmal etmemelisin.