Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Otobüs ve minibüslerde tüm yolcular emniyet kemeri takmadan harekete izin verilmeyecek

Otobüs ve minibüslerde tüm yolcular emniyet kemeri takmadan harekete izin verilmeyecek
0
65

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
170486.jpg

İçişleri Bakanlığı uyumunda Ulaştırma Bakanlığı ile Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın katkılarıyla hazırlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği Değişiklikleri 16 Ağustos itibariyle yürürlüğe girdi.

Hürriyet'in aktardığına nazaran, 2021-2030 yıllarını kapsayan Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Dokümanı ve Aksiyon Planı doğrultusunda yönetmeliğin iki unsurunda yapılan kritik değişiklikler şöyle:

Çocuklara özel emniyet kemeri


“Taksi, minibüs ve otobüslerde çocuk emniyet kemeri mecburî oldu. Böylelikle taksilerde en az 1 adet; minibüs ve şehirlerarası yolcu nakliyatı yapan ve bu unsur kapsamında emniyet kemeri bulundurulması ve kullanılması zarurî olan otobüslerde ise toplam koltuk sayısının en az 10’da 1’i kadar ‘çocuk bağlama sistemi’, kamuoyunda bilinen ismiyle ‘üç nokta emniyet kemeri’ olacak.

Kemer yoksa hareket yok

Yönetmeliğe ayrıyeten ‘2918 sayılı Kanunun 78’inci hususuna istinaden süreç yapılan araçlarda bulunan şoför ve yolcular gerekli gözetici tertibatları tarzına uygun olarak takmadan aracın karayolunda seyrine müsaade verilmez’ kararı eklendi. Böylelikle Karayolları Trafik Kanunu’nun 78. hususunda düzenlenen ‘Belirli şoförlerin ve yolcuların, araçların sürülmesi sırasında kollayıcı tertibat kullanmaları zorunludur’ kararı yönetmeliğe de girmiş oldu.

Motorculara gözlük zorunlu

Son periyotta yaşanan trafik kazalarının değerli ögesi haline gelen scooterlar ile elektrikli bisikletler de Trafik Yönetmeliğine dahil edilirken, online alışverişin artmasıyla bilhassa kent içinde sayıları artan motosikletlerle ilgili de düzenleme yapıldı. Motorlu bisiklet, motosiklet, elektrikli bisiklet şoförlerinde aslında mecburî olan kaskın yanına ‘Gözü dış etkilere karşı koruyacak, görüşe mahzur olmayacak, olağan görüşü bozmayacak renkli yahut renksiz’ müdafaa gözlüğü takma şartı getirildi. Lakin kaskında müdafaa gözlüğü olanlar bundan istisna tutuldu.

Servislerde ertelendi

İçişleri Bakanlığı, 2017 yılında yayımlanan Okul Servis Araçları Yönetmeliğinin süreksiz kimi unsurlarının uygulamasını 5 Ağustos’ta yayımladığı yönetmelik değişikliğiyle ertelemişti. Böylelikle model yılı 2015 ve öncesi olanlar için 2026 yılına kadar aranmayacak kararlar ortasında, “Her öğrenci ve çocuk için üç nokta emniyet kemeri ve gerekli kollayıcı tertibat bulundurma; her koltukta oturmaya hassas sensörlü sistemler kurma; tüm koltukları görecek formda iç ve dış kamera ile en az otuz gün müddetli kayıt yapabilen kayıt aygıtı bulundurma zorunluluğu” yer alıyordu. Kelam konusu bu kuralların yürürlüğü 2016 model servis araçları için 2025; 2017 model araçlar içinse 1 Temmuz 2024 tarihine kadar ertelendi.

Motosiklet ve scooter'a fosforlu yelek

Yönetmelik değişikliğinin bir öbür kritik unsuru de tekrar bisiklet, elektrikli bisiklet, elektrikli scooter, motorlu bisiklet ve motosiklet şoförleri ile varsa yolcularına gece seyahatlerinde görünmelerini sağlayacak formda ‘reflektif yelek’ üzere kıyafet giyme mecburiliği getirilmesi oldu.

'Çocuk koltuklu taksi' uygulanmalı'

Türkiye Trafik Kazalarını Tedbire Derneği Lider Yardımcısı Alpay Lök, kazaların azaltılması ismine değişikliklerin büyük ehemmiyet taşıdığını, bir sonraki adımda Almanya’da olduğu üzere durağa bildirimle gelen ‘çocuk koltuklu taksi’ uygulamasına geçilmesi gerektiğini söyledi. Lök, “Gece sürüşlerinde motosiklet, Scooter ve bisiklette reflektif yelek kullanımının yanı sıra arabalara de reflektif yelek bulundurma ve geceleri yol kenarında durulması halinde bunların hem şoför hem de yolcular tarafından giyilmesi de zarurî oldu. Bu değerli kuralların kontrol ve cezalarla uygulanması da sağlanmalı” dedi.

'Kemersiz yolcuya tazminat'

TOBB Karayolu Yolcu Nakliyatı Dal Meclisi Lideri ve Otobüsçüler Federasyonu Lideri Mustafa Yıldırım, Trafik Güvenliği Aksiyon Planında yer alan hususların tek tek uygulamaya girmesinden ötürü memnun olduklarını belirterek, “Otobüslerde yolcularımız artık kemersiz seyahat etmemeleri gerektiğini bilmeliler. Zira sigorta şirketleri de kazalarda kemersiz yolcuya, kendi yanlışı nedeniyle, tazminat ödenmemesi gerektiğini savunuyorlar ve bu bahiste davalar açılıyor” dedi.
 

Similar threads

İçişleri Bakanlığı, valiliklere trafik kazalarının önlenmesine yönelik planları içeren genelgeler gönderdi. Buna nazaran vilayetlerde 180 günlük Trafik Kazalarını Tedbire Planı hazırlanacak, radar araçları aylık trafik denetim programlarına uygun olarak 7/24 temeline nazaran...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
Altılı faaliyet kodu olarak da bilinen, ekonomik faaliyetler için meydana getirilen üretimlerde kullanılan bir tür kodlamadır. Avrupa bölgesinde yaygın olarak kullanılan Nace kodu açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenn” şeklindedir. Ekonomik veri ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
151
858,465Konular
981,141Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt