Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Otomatik Vites Araba Neden Stop Eder?

Otomatik Vites Araba Neden Stop Eder?
0
305

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,763
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Manuel vitesli arabaların stop etmesine çok rastlayabiliriz bunun nedeni genellikle debriyaj ile gaz pedalı arasındaki ayarı yakalayamamaktadır fakat bazen otomatik araçlarda stop edebilir. Otomatik vites araçlar neden stop eder derseniz bunun cevabı bazen aracın içerindeki yük bazen de sistemsel bir arızadan dolayıdır. Bazen otomatik vitesli araçlarınız hızlı giderken ani yavaşlama yaptığınızda tekleyebilir ve sonrasında stop eder bu da tamamen sistemsel bir arızadan dolayıdır ama yokuş çıkarken stop etmesi ise aracın yükü çekememesi ve zorlanmasından ötürüdür. Otomatik vites arabaların stop etmesinde en büyük etkenlerden biriside aracın gaz kesmesidir bununda farklı nedenleri bulunabilir.
Otomatik Vites
Bazen aracınızın stop etmesi sizleri korkutabilir ve şanzımanı dağıttığınızı düşünebilirsiniz fakat çok korkulacak bir durum değildir genellikle servise götürerek bu soruna bir çözüm bulabilirsiniz fakat bazen servisler fazla fiyat uygulaması yapmaktadır ve stop etmesinin nedenini bulamayınca baştan sona araçtaki parçayı yenilemeye başlarlar bundan önce bir ustaya giderek yakıt yolunu ve beyne giden kabloları bir defa kontrol ettirmenizi öneririm servis her zaman araç parçalarını değişmekten yana çözüm sunar fakat ustaya götürdüğünüz zaman daha kısa sürede işlemini halledebilirsiniz çok sıkıntılı ve sık yaşanan bir durum ise servisine götürmeniz daha iyi olacaktır.
Otomatik Vites Araç Stop Etme Nedenleri
  • İlk olarak otomatik aracınızın stop etmesine yakıtın kalitesiz olması neden olabilir. Uzun süre yakıtını bilmediğiniz bir yerden yakıt aldıysanız yakıt sonucunda belirli yerlerde kirlenmeler oluşacaktır ve zamanla motora giden yakıtta azalma olacaktır bunun sonucunda ise aracınız zorlanacak stop edecektir.
  • Böyle bir sorununuz bulunuyor ise gaz kelebeğini kontrol ettirmenizi tavsiye edersiz bazı kullanıcıların bu sorun için en ideal çözümün bu parçanın temizlenmesinde buluyor. Otomatik araçların gaz kelebeklerinin düzenli olarak temizlenmesi aracınızın daha uzun süre arızasız çalışmasına imkân sağlamaktadır.
  • Otomatik aracınızın stop etmesinde en büyük etkenlerden birisi ise aracın krank sensörünün arızalanmasıdır bunu çoğu servisin anlaması mümkün değildir ve böyle bir problem ile servise başvurduğunuzda ilk değişilen parça bu olacaktır. Sağlam olsa bile ilk olarak değişime bu parçadan başlamaktalar.
  • Kontak termiğinin arızalı olması bile aracınızın stop etmesine imkan sağlayacaktır.
  • Emme manifoldundan kaçak olması otomatik vitesli aracınızın stop etmesine neden olabilecek diğer bir etkendir.
  • Sente problemi de bu tarz bir sorunu olan kişilerde çok sık rastlanan bir durumdur.
  • Bobinlerin arıza vermesi bu olaya neden olmaktadır fakat bobin arızalarında aracınız uyarı kodunu yakacaktır ve bu arızayı anlamanız mümkün olacaktır.
  • Bujilerin arızalanması aracınızın stop etmesine neden olabilir.
arızaları ile bilgisayar üzerinden bulunabilecek arıza türleridir fakat diğerleri bilgisayar ile anlaşılmaz bunları anlamak için kesinlikle uzmandan destek almanız gerekmektedir. Servislerde bulunan uzmanlar bu işi deneme yanılma yolu ile halletmeyi tercih ederken araç konusunda servis dışında uzmanlaşmış kişiler bilgisayarlardan daha farklı yollara başvurmaktadır.
Otomatik şanzıman ile ilgili diğer makalelerimize aşağıdan ulaşabilirsiniz.
 

Similar threads

Araba kullanırken sıklıkla yapılan hatalar hakkında bu yazımızda sizlerle birlikteyiz Araç sahipleri otomobillerine bindikleri andan itibaren bazı hataları sıklıkla yapmaktadır Araç kullanırken yapılan hataları şöyle sıralayabiliriz *Motoru çalıştırdıktan sonra motor ısınsın diye dakikalarca...
Cevaplar
0
Görüntüleme
225
Otomatik ve Düz Vites Arasındaki Fark Nedir? Bir araba için alışveriş yaptığınızda, dış görünüşü, rengi, motor hacmi ve vites de dahil olmak üzere birçok konuda karar vermeniz gerekir Herhangi bir büyük kararda olduğu gibi, özellikle vites türü seçimi söz konusu olduğunda seçeneklerinizi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
240
Araca ilk bindiğinizde anahtarı kontağa sokarsınız ve çalışması için çevirirsiniz. Bu işlemin ardından gaz pedalına dokunana kadar motor kendi halinde çalışır. Bu kendi halinde çalışma işlemine rölanti denmektedir. Rolanti durumunun bir ayarı bulunmaktadır bu ayarın bozulması sonucunda aracınız...
Cevaplar
0
Görüntüleme
257
Şanzıman bir çok tipi olan bir araç aksamıdır ve kullanılan tipler de ülkeden ülkeye göre değişiklik göstermektedir. Buna karşın ülkemizde ise iki tip şanzıman kullanıldığı bilinmektedir. Ülkemizde genelde kullanılan şanzıman tipi debriyajdan yardım almak koşulu ile elle değiştirilmekte olan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
259
Öncelikle her iki şanzımanı (vites) tanımakla başlayalım. Manuel vites, fren ve gaz pedalının yer aldığı vites geçişlerinin debriyaj sistemiyle sağlandığı şanzıman türüdür. Manuel araçlarda debriyaj basılı tutulup vites değişimi yapılır. Otomatik şanzıman ise tekerleklerin devir hızının kademeli...
Cevaplar
0
Görüntüleme
186
858,510Konular
982,891Mesajlar
30,666Kullanıcılar
masteryi33Son üye
Üst Alt