Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Otomobil sahiplerini ilgilendiren haber

Otomobil sahiplerini ilgilendiren haber
0
34

seocu

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,340
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
Osmangazi%2DKoprusu%2Dnde%2Dnakit%2Dkrizi%2D193549%2Ejpg

CHP Ordu Milletvekili Dr. Mustafa Adıgüzel otoyollar ve köprü geçişlerinde kullanılan ödeme sistemi olan Süratli Geçiş Sistemi (HGS) ile ilgili sıkıntıları Meclis gündemine taşıdı.

Cezalı ödemelerde vatandaşı kusur yapmaya ve para cezası ile cezalandırmaya yönelik bir sistem olduğunu belirten Adıgüzel, şunları belirtti:

“Yetersiz bakiye nedeniyle kesilen HGS cezalarında bildirim gelmiyor. Vatandaşın haberi olsa bile vatandaşın ödeme yapmasında bin bir zorluk çıkarılıyor ve cezaya giriyor. Geçişlerdeki dijital ikaz panolarının da birçok çalışmıyor. Davet merkezini aradığınızda sizi da 30-40 kişilik sıraya atıyor. Tüm bunlar vatandaşımızda bu şartların taammüden yaratıldığı algısını oluşturmaktadır. HGS fiyatlarının tıpkı faturalar üzere Bankalar, PTT ve internet üzerinden çarçabuk ödenebilmesi için Bakana önergemizi sunduk. Mevzunun takipçisi olacağız.”



Ordu Milletvekili Adıgüzel önergesinde şu sorulara yer verdi:

“1. Son 1, 5 ve 10 yıllar içerisinde köprü ve otoyolları kullanan toplam araç ölçüleri nedir? Yeniden bu yıllar içerisinde köprü ve otoyol geçişlerinden elde edilen gelir ne kadardır?

2. Bu yıllar içerisinde geçişlerin yüzde kaçı cezalı duruma düşmüştür? Yeniden bu yıllar içerisinde elde edilen gelirin yüzde kaçı cezalardan elde edilmiştir?

3. Vatandaşlarımız bankalar üzere özel kurumlardan HGS kartlarını satın alabilirken kusurlu geçiş durumunda ödemelerini niye buralara yapamamaktadır? Genel olarak ödeme kolaylığı için HGS sisteminin tek merkezden ele alınması ve tıpkı cezalı fatura süreçleri üzere tüm bankaların şube ve internet bankacılığı kanalına, ödemelerin alınması yetkisi verilmesi uygun değil midir?

4. Davet merkezi kanalıyla ödeme yapmak isteyen vatandaşlarımız aramalarında 30 ile 50 kişi ortası bekleyen kişi bilgisi almaktadır. Burada da vatandaşlarımızda haklı olarak davet merkezi çalışan sayısının az tutularak ödemelerin cezaya girmesinin tercih edildiği istikametinde bir algı oluşmaktadır. Bu algıyı düzeltmek ve vatandaşımızın devletimize olan inancını yine güçlendirmek için davet merkezindeki çalışan sayılarının arttırılması düşünülüyor mu?”

Önergenin tam metni şöyle:

“TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.

Otoyollar ve köprü geçişlerinde kullanılan ödeme sistemi olan Süratli Geçiş Sistemi (HGS) ile ilgili sıkıntılar bir türlü çözülememektedir. Bilhassa ceza sisteminin ödemelerin sistemli yapılmasını sağlamaya yönelik olmasından çok vatandaşı kusur yapmaya ve para cezası ile cezalandırmaya yönelik olması önemli tenkitlere ve şikâyetlere neden olmaktadır. Bilhassa yetersiz bakiye nedeniyle kesilen HGS cezalarında bildirim gelmemesi üzerine cezaya girmesi ve bu cezaların ödenmesi için sağlanan kaidelerin zorluğu ve karmaşıklığı vatandaşlarımızda bu durumun kasıtlı olarak yaratıldığı algısını güçlendirerek, devlete duyulan inancı zedelemektedir. Vatandaşların yanılgılı geçiş yaptıklarını anlayacakları gişelerdeki dijital ikaz panolarının birçok düzgün çalışmamakta, birden fazla vakit rastgele bir bildirim gelmemektedir. Ayrıyeten yanılgılı geçişi fark eden vatandaşların Bankalar, PTT ve internet üzerinden ödeme yapması da çok güçleştirilmiştir. Davet merkezini aradıklarında ise çok uzun bekleme mühletleri oluşmaktadır.



Bu bağlamda;

1. Son 1, 5 ve 10 yıllar içerisinde köprü ve otoyolları kullanan toplam araç ölçüleri nedir? Tekrar bu yıllar içerisinde köprü ve otoyol geçişlerinden elde edilen gelir ne kadardır?

2. Bu yıllar içerisinde geçişlerin yüzde kaçı cezalı duruma düşmüştür? Yeniden bu yıllar içerisinde elde edilen gelirin yüzde kaçı cezalardan elde edilmiştir?

3. Vatandaşlarımız bankalar üzere özel kurumlardan HGS kartlarını satın alabilirken yanlışlı geçiş durumunda ödemelerini niye buralara yapamamaktadır? Genel olarak ödeme kolaylığı için HGS sisteminin tek merkezden ele alınması ve tıpkı cezalı fatura süreçleri üzere tüm bankaların şube ve internet bankacılığı kanalına, ödemelerin alınması yetkisi verilmesi uygun değil midir?

4. Davet merkezi kanalıyla ödeme yapmak isteyen vatandaşlarımız aramalarında 30 ile 50 kişi ortası bekleyen kişi bilgisi almaktadır. Burada da vatandaşlarımızda haklı olarak davet merkezi çalışan sayısının az tutularak ödemelerin cezaya girmesinin tercih edildiği istikametinde bir algı oluşmaktadır. Bu algıyı düzeltmek ve vatandaşımızın devletimize olan itimadını tekrar güçlendirmek için davet merkezindeki çalışan sayılarının arttırılması düşünülüyor mu?”
 
858,509Konular
980,843Mesajlar
30,689Kullanıcılar
gesathedenSon üye
Üst Alt